NOMOS Glashütte

5 av 6 limiterte av de nye World Timerne er gone allerede...

utsolgt-png.2700013
Vi får inn en av hver og det kommer kun ett sett til Norge. Svart og rød er allerede solgt, de resterende fargene er fremdeles tilgjengelige. De blir lansert for levering tre farger om gangen. Hvis jeg husker riktig er det de tre øverste som kommer i april mai og de tre nederste som kommer i juni. @wonka kan pitche inn om han husker bedre. Da jeg så bildene hadde jeg rød og grønn som favoritter, men da jeg så dem live ble det gul og blå. Alle sammen er ganske close på bullseye.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Den gule og blågrå ser meget bra ut. Fargevalg på subdial klokka 3 er også fint. Det gir meg litt positive assosiasjoner til gamle Omega Speedmaster Mk40, uten sammenligning med den klokka forøvrig.

De limiterte er fine, og "Dune" er veldig flott. Når det er sagt, så er det litt excessive med hele fem til syv farger på subdial og detaljer der. Satser derfor på et kjedeligere valg av de åtte variantene, selv om de limiterte frister/fristet litt.

Oj. Hvilket år der den der fra?
Den er fra 2008, året etter at Club ble lansert. Kjøpt i Tyskland av en hyggelig kar på forumet her, jeg kjøpte den av han noen år senere. Veldig fornøyd med den, og den har blitt enda mer brukt enn tidligere etter at jeg kjøpte lenken til den.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Den er fra 2008, året etter at Club ble lansert. Kjøpt i Tyskland av en hyggelig kar på forumet her, jeg kjøpte den av han noen år senere. Veldig fornøyd med den, og den har blitt enda mer brukt enn tidligere etter at jeg kjøpte lenken til den.
Takk for informasjonen. Flott farge på urskiven (omtalt som "Ivory") på de fra 2007/2008. :)

Det som slo meg nå er dette med at mange sier at "Nomos sine lugs (eller remfester om man vil), er så lange". Det kan så være - og det kan også være at de var relativt lengre før enn i dag?

Har Nomos stilltiende justert designet?

Se her:

Nomos-lugs.png

• Liker
Reaksjoner: Maschinen
Det som slo meg nå er dette med at mange sier at "Nomos sine lugs (eller remfester om man vil), er så lange". Det kan så være - og det kan også være at de var relativt lengre før enn i dag?

Har Nomos stilltiende justert designet?

Se her:

Vis vedlegg 396420
Det har du helt rett i. Lugsene krymper litt etter litt…