Nordmenn sponset av klokkemerker

Medlem
28. jan. 2014
Innlegg
3
Sted
Sandnes
Hvilke nordmenn er såpass kjendiser at de er sponset av ulike klokkeprodusenter?

Jeg har sett Aksel Lund Svindal er Longiness-ambassadør (Aksel Lund Svindal - Ambassadors - The Longines Universe - Longines Swiss Watchmakers since 1832), og mener å ha sett et par av langrennsløperne i klokkereklamer også? Andre?

Litt vanskelig å sjekke fakta i disse dager når de fleste vinter-utøvernes nettsider er stengt pga IOK-regler.

Så langt;
Audemars Piguet:
Morten Gamst Pedersen (fotballspiller)

Baume&Mercier:
Line Verndal (skuespiller)

Bruvik:
Tarjei Bø (skiskytter)

Certina:
Ole Einar Bjørndalen (skiskytter)

Longiness:
Aksel Lund Svindal (alpinist)

Mango:
Marthe Skappel
Jenny Skavlan (skuespiller)
Rachel Nordtømme (friidrettsutøver)
Tone Damli Aaberge (artist)

Panerai:
Børge Ousland (oppdager)

Police:
Atle Pettersen (artist)

Rolex:
Erling Kagge (oppdager)
Thor Heyerdahl (oppdager)
Stein Eriksen (alpinist)
Dr. Monica Kristensen (Solås) (oppdager)

Tag Heuer:
Suzann Pettersen (golfspiller)
Therese Johaug (langrennsløper)
 
Redigert:
Therese Johaug - Tag Heuer.

Åh, gjett om. Det er nesten like kleint å se henne holde armen "tilfeldig" opp i kamera som det er å se dem drikke flaskevann (hvis navn ikke skal nevnes) i alle usannsynlige sammenhenger.

(Ja, jeg har rantet over dette før, og ja, jeg hadde gjort akkurat det samme selv hvis jeg var i en posisjon der noen gadd å betale for å assosieres med meg :) )
 
Kaggis...
Rolex-Explorer-1997.jpg

http://rolexblog.blogspot.no/2009/04/vintage-rolex-explorer-ii-brochure-from.html?m=1
Født med ski på beina og norsk polarblod i årene = god nok grunn til å kjøpe en Explorer 2 polar:)
 
Redigert:
Så med andre ord oppdagere og for det meste vinteridrettsutøvere. Hva med artister, skuespillere, fotballspillere etc?
 
Børge Ousland & Mark Horn sin galematiasekspedisjon til Nordpolen i mørket:
- Luminor North Pole GMT PAM00252 - Collection 2006 - Watches Officine Panerai
- Panerai Luminor North Pole GMT (PAM 252) Revisited | Perpetuelle
- http://www.tidssonen.no/forum/officine-panerai-13/nordmann-p%E5-nordpolen-med-panerai-515/

Jeg hørte Ousland som foredragsholder med temaet selvledelse for et års tid siden. Masse digg Panerai-flashing:) Fikk et veldig ambivalent forhold til slike ekspedisjoner. Imponerende ja, men først og fremst egoistisk. Forskningsalibiet blir for meg et tynt og vikarierende argument for å få til en ego-trip av dimensjoner.

Han bar da forøvrig en Citizen/Seiko (?) på norgesnato, ikke PAM.
 
Morten Gamst Pedersen hadde vel en AP ROO i en tid hvor mange Premier League-aktører ble sponset av dem, men om det var sponsing er jeg usikker på.
 
Morini: Sponset av kvalitetsmerket (ahhrrmm) Camel Wathes under veteranmotorsykkelekspedisjon fra New Dehli til Trondheim i ´97 og av Glashütte (snakk om oppgradering!) under Motogiro d´Italia i 2012:)

Jeg tar ikke æren for hvordan disse firmaenes markedsposisjon utviklet seg i tiden etter disse aktivitetene.