Ny 312 på handen...

Medlem
22. nov. 2009
Sprillans ny 312 idag, sitter som støpt =) Nå er det vel noen 312er i Norge?
Etter att ha sålt mine mine 111 og 177 for 2 år siden trodde jeg aldrig jeg skulle få smaken på Panerai igjen,
så feil man kunne ha
Så nå begynner jakten på skikkelig lær igjen, er Dirk fortsatt i business?

312.jpg

Gratulerer ! Det er en nydelig sak, det der....
Jeg fikk min i mai 2009, tror det er 3-4 til av samme sorten her i landet....

Min 312, -- som forøvrig er solgt igjen !
DSCN1338.jpg

Gratulerer, i mine øyne er 312 de nermeste perfeksjon en får for under 100k og det blir jo en masse penger over!;)

Ikke noe ille om Glashutte, men jeg skjønner fortsatt ikke dit valg Challe!;)

Slit klokken med helsa....

Gratulerer så mye med ny 312 !

Selv er jeg den heldige eier av BRIO1368´s "gamle" 312, og er strålende fornøyd :D
...og Challe gratulerer til deg også med ny Glashutte !

Mvh
Christian
---

Takker for alle hyggelige kommentarer :D
Er det noen som brukt litt peng på kaktus straps til panerai? Ku skinn ifra sør-sverige låter ikke så galet då jeg er derifra selv ;)

Aldrig køpt några kaktus straps, deremot många andra som tex Greg stevens, julien landa, ted su, ferretti, san dave och många andra.....kan starkt rekomandera greg stevens og julien landa straps!

Sven Bertils anbefalinger kan tiltredes.

Sjekk også ut Rob Montana, han syr til forskjell fra de aller fleste sine remmer selv. De andre bruker såvidt jeg vet innleid hjelp. Julien Landa syr også selv.

Gratulerer så mye med din PAM312! :D

Jeg kan rekommendere Kaktus straps, har kjøpt derfra 3 ganger , alt av god kvalitet.
Er særlig fornøyd med min CUJO strap.Service er meget bra.

Takker! Julien Landa se litt psycho ut på websiden men er definitivt på kjøpslista, i tillegg til kaktus og stevens sin crazy horse.
Grunnet jeg spør om straps er jeg hatt en del dårlige erfaringer før;
Kjøpte til min gamle manuelle panerais straps fra HKTan, hyggelig selger og bra tykk og myk kvalitet men svarte sjelden på mail og fikk først remmen etter hele 2mnd om ikke mer :(
Manifatture firenze var en katastrofe for meg, express shipping fra italia for 10 euro gav i tillegg til moms, fortollingsgebyrer, ekstre gebyrer som jeg aldrig hørt om før (og jeg bruker regelmessig FedEx og de andre store) som sluttede med frakt kostet mer enn remmen. Fikk også kommentarer om remmen att den såg ut som noe en bestefar skulle kjøpt. Og så fikk jeg remmen i feil størrelse.

Det er nok flere enn 3-4 312 i Norge. Jeg er ny her på forumet, og har hatt min siden september.
Kan legge ut noen bilder hvis noen vil forklare meg hvordan jeg gjør dette med Photobucket.
Erik

ErikS skrev:
Det er nok flere enn 3-4 312 i Norge. Jeg er ny her på forumet, og har hatt min siden september.
Kan legge ut noen bilder hvis noen vil forklare meg hvordan jeg gjør dette med Photobucket.
Erik
Hei, og velkommen til forumet!

For å legge ut bilder med Photobucket:

1. Last opp et bilde med "Upload images & videos"
2. Hold musen over bildet, da popper det opp en liten meny
3. Gå ned til "IMG code" og klikk på linken rett ved, slik at den blir "merket"
4. Høyreklikk og kopier linken*
5. Lim inn linken i en post på forumet, da skal bildet vises automatisk når posten er lagret

* Dette skjer automatisk i noen tilfeller (da popper det opp en liten "copied!"), men ikke hos meg - jeg lurer på om Firefox+Adblock (som jeg bruker) sperrer for noe javascript-greier, slik at jeg må gjøre det selv

ErikS skrev:

Erik

Tallet har sikkert økt noe nå,- men gratulerer med din og velkommen til forumet !
Vi venter spent på noen wristshots ! ;)

P1000039.jpg

P1000024.jpg

Det tok litt tid før jeg endelig fant ut hvordan jeg skulle legge ut bilder, men det gikk
greit med den forklaringen jeg fikk.
Her kommer 2 wristshots av PAM312 på Swiss Ammo fra Ted Su.
P1000038.jpg

Har noen remmer fra Toshi og Heroic18 også, men denne som er laget av 65 år gammelt
Ammo-lær er min favoritt.
Har ikke akkurat planer om starte å samle Panerai-klokker, men er veldig spent på hva Panerai
kommer med på SIHH i januar. Panerai er jo 150 år i 2010, og regner med at det kommer noen
Special Editions.
Er spent på å se flere wristshots fra dere andre 312-eiere.

ErikS skrev:
Erik

Hei ErikS, og velkommen til forumet :)

Regner med du allerede kjenner til hvordan du uploader bilder til photobucket, og derfra kan det ikke bli lettere.
Når du har oversikt over alle bildene på photobucket, så holder du piltasten over bildet du bil publisere, og du vil få flere valg.
Det ene valget er "IMG Code" etterfulgt av en url addresse. Denne addressen kopierer du og limer inn i posten din.

Håper dette var til hjelp, nå vil vi se bilder av 312! :mrgreen: :mrgreen: