Ny bil: valgets kval

I hvert fall ikke i8. Makan til misfoster, med sykkelhjul og motorlyden gjennom høyttalerne i kupeen.
Siden du allerede har 911 ville jeg valgt M3 da denne har fire dører, så får du jo også en litt praktisk bil.
Nye Alfaen som er nevnt ovenfor er jo helt sjef.

• Liker
Reaksjoner: komodo og Callahan
Mange gode forslag her!

I hvert fall ikke i8. Makan til misfoster, med sykkelhjul og motorlyden gjennom høyttalerne i kupeen.
Siden du allerede har 911 ville jeg valgt M3 da denne har fire dører, så får du jo også en litt praktisk bil.
Nye Alfaen som er nevnt ovenfor er jo helt sjef.

Jeg synes faktisk i8'en er kul. Den ser ut som et romskip, og kjører litt som et også. Men ja, lyden er ikke like bra som f.eks 911 eller M3/M4.
Frem til i dag lente jeg mot i8, nå lener jeg plutselig mot M3/M4! Interessant nok så liker jeg faktisk M3'en bedre enn M4, selv om de fleste coupeer er penere enn sedaner. :rolleyes:

En herlig tråd, langt utover min evne å realisere, men desto morsommere å følge med på!

@komodo Er spent på den endelige "unboxingen", sagt i vår terminologi! ;)

Unboxing blir det når ny bil er i hus! :D

• Liker
Reaksjoner: Session88
BMW i8 er vannvittig kul, men jeg tipper(?) en M3 er bedre i svingene.
Har du sett på en Audi R8? Her har du jo mulighet til V10'er også;)

Til den prisen jeg kan gi så er det enten høy km V10 eller lavere km V8 som er tilgjengelig, begge har herlige motorer, men fantastisk dårlig girkasse (R-tronic)... prøvde V8'ern for et år siden og ble skuffet og la hele R8-ønsket i skuffen. Så her velger jeg å vente til jeg har råd til den nye med dobbelklutsjkasse! :D:rolleyes:

Er selv i nesten tilsvarende situasjon. Leasingen på Q5 utløper i februar og jeg tenker å hoppe av firmabilordning og heller kjøre privat (med kompensasjon fra arbeidsgiver).
Mine krav til bil er firehjulstrekk, hengerfeste og at den skal være morsom. Har tenkt på en brukt Macan, men har også sett på 640d Gran Coupe som er en utrolig tøff bil. Har aldri eiet BMW, så nå er det vel på tide.
Kommer snart ny 5 serie og den blir spennende å se.
Har også vært inne på Tesla, men er veldig usikker om mitt kjøremønster med mange langturer vil fungere (spesielt vinterstid).

• Liker
Reaksjoner: komodo
Selg 911 og kom standsmessig på klokketreff :D
image.jpeg

Redigert:
Siden du allerede har en 911 skal du ha en skikkelig komfortcruiser nå:) MB CLS 63 AMG

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77490479

Denne har jeg sett på tidligere (er ikke første gang den er på Finn) og jeg er absolutt tilhenger! Kun ett problem... jeg får den ikke ned i garasjen :(

Ok, så åpenbarer løsningen seg, såfremt garasjen er stor nok.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76339132

Digger bilen, digger ikke annenhåndsmarkedet og verditapet som kommer..:cool:

M6 blir for stor :confused:

Selg 911 og kom standsmessig på klokketreff :D
Vis vedlegg 11282

Jeg har kjørt California relativt mye og er mindre overbevist. Den nye California T derimot.. :cool::cool::rolleyes:

Litt fascinerende at ingen (med ett unntak) nevner i8'en. Må være jeg som har en "fling":oops::eek:

• Liker
Reaksjoner: Ban
Har selv 911 og å bytte til i8 er et valg som er fremtidsrettet, modig (i motsetning til M modeller) og faktisk litt imponerende (til tross for at det også er en smule politisk korrekt) :)
Skummet noen i8 vs 911 tester og kom opp med denne (som du kanskje har sett) hvor også Jaguar F (vurdert den?) er med. Og for å si det med en gang: i8 kommer veldig bra ut

BMW i8 vs Jag F-Type vs Porsche 911: http://www.topgear.com/car-news/future-tech/bmw-i8-vs-jag-f-type-vs-porsche-911

Redigert:
  • Liker
Er "test" av I8 mot M4 i siste autofil. Ikke akkurat fasit, men i alle fall noe.

Jeg hadde valgt M3, for meg er den litt pose og sekk.

Har selv 911 og å bytte til i8 er et valg som er fremtidsrettet, modig (i motsetning til M modeller) og faktisk litt imponerende (til tross for at det også er en smule politisk korrekt) :)
Skummet noen i8 vs 911 tester og kom opp med denne (som du kanskje har sett) hvor også Jaguar F (vurdert den?) er med. Og for å si det med en gang: i8 kommer veldig bra ut

BMW i8 vs Jag F-Type vs Porsche 911: http://www.topgear.com/car-news/future-tech/bmw-i8-vs-jag-f-type-vs-porsche-911

Denne hadde jeg ikke sett! Glitrende lesing! Ble jeg muligens litt overbevist nå....?:D
Jeg har både prøvet og vurdert F-type'n, og er ekstremt skuffet faktisk.:( Er nå på 911 nummer tre, så det er på tide å prøve noe annet:rolleyes:

Er "test" av I8 mot M4 i siste autofil. Ikke akkurat fasit, men i alle fall noe.

Jeg hadde valgt M3, for meg er den litt pose og sekk.

Enig, det er noe av det jeg synes er fantastisk med M3/RS4/C63 - det er biler som er både pose og sekk. Spørsmålet er om det er litt "kjedelig"? (Alt er relativt her. M3 er ikke akkurat tregt eller kjedelig, men i forhold til en i8 er den litt kjedelig. Dog raskere:eek:.)

Denne hadde jeg ikke sett! Glitrende lesing! Ble jeg muligens litt overbevist nå....?:D
Jeg har både prøvet og vurdert F-type'n, og er ekstremt skuffet faktisk.:( Er nå på 911 nummer tre, så det er på tide å prøve noe annet:rolleyes:

Enig, det er noe av det jeg synes er fantastisk med M3/RS4/C63 - det er biler som er både pose og sekk. Spørsmålet er om det er litt "kjedelig"? (Alt er relativt her. M3 er ikke akkurat tregt eller kjedelig, men i forhold til en i8 er den litt kjedelig. Dog raskere:eek:.)

I testen kommer ikke I8 godt ut på kjørefølelse, lyd og effekt. Den ser definitivt best ut, men faller litt igjennom når det kommer til ressurser. Slik jeg ser det hadde jeg vurdert flere ting, men ett par ting er dessverre realiteten. Vi bor i Norge med begrensede muligheter for å bruke effekten og kjøreegenskapene fult ut i det daglige. Og man blir vant med alt etter en tid uansett. Har du en M3 blir du vant til den på samme måte som en I8. Fordelen med I8 er at den har et utseende som aldri blir kjedelig. Etterhvert kan kanskje de fleste andre biler bli for lite spesielle til at du snur deg etter den på vei ut av garasjen?

Men skal du også bruke den på bane så er ikke I8 et alternativ slik jeg ser det. Alt for smale dekk og for lite effekt. Når batteriet tømmes så tømmes vel også effekten der..?

Dette er et dilemma jeg aldri møter, men morro å se at noen lever livet:D

• Liker
Reaksjoner: komodo og Session88
Hvis du ikke får CLS'n ned i garasjen, bør du bygge ny garasje først:p;)

Dessverre så bor jeg i blokkleilighet med garasje i kjeller'n - tror ikke sameiet blir happy om jeg setter i gang gravearbeid :p:D

Hvilken F type prøvde du? V6 S er vinnern.

Var V6S'en med 380 hk. Bilen føltes litt tam, samt at den ikke gav meg godfølelsen... vanskelig å si hvorfor.

I testen kommer ikke I8 godt ut på kjørefølelse, lyd og effekt. Den ser definitivt best ut, men faller litt igjennom når det kommer til ressurser. Slik jeg ser det hadde jeg vurdert flere ting, men ett par ting er dessverre realiteten. Vi bor i Norge med begrensede muligheter for å bruke effekten og kjøreegenskapene fult ut i det daglige. Og man blir vant med alt etter en tid uansett. Har du en M3 blir du vant til den på samme måte som en I8. Fordelen med I8 er at den har et utseende som aldri blir kjedelig. Etterhvert kan kanskje de fleste andre biler bli for lite spesielle til at du snur deg etter den på vei ut av garasjen?

Men skal du også bruke den på bane så er ikke I8 et alternativ slik jeg ser det. Alt for smale dekk og for lite effekt. Når batteriet tømmes så tømmes vel også effekten der..?

Dette er et dilemma jeg aldri møter, men morro å se at noen lever livet:D

Bilen vil aldri brukes på bane (tror jeg..), kun kjøres på landeveier og motorvei. Jeg tror også det tar lenger tid før man blir lei i8'en enn en M3/M4. i8'en er en fantastisk morsom bil og en opplevelse å kjøre - det er noe av det som tiltrekker meg den veien. Dog er anonymiteten i en M3/M4 det som gjør de morsomme (tilsvarende RS- og AMG-modeller).

Nå fant jeg frem til en test hos BIL. BMW M4 mot Lexus RC-F.
Dette er noe du bør lese gjennom før du bestemmer deg @komodo!

http://www.bilnorge.no/artikkel.php...016.08.02&utm_campaign=BilNorge.no-Nyhetsbrev

8

Valget er nå faktisk tatt og ny bil er kjøpt. Såfremt salget av 911'en går igjennom neste uke, så hentes ny bil 15. august! Med andre ord... en liten unboxing står på trappene! :Do_O

For øvrig, takk for alle innspill, meninger og tanker - nettopp det som er gøy med TS! :D

Blir spennende å se hva som blir unboxet. Leser jeg deg rett, tipper jeg BMW i8.

• Liker