Ny bruker av forumet

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Asker
Da prøver jeg meg på en tråd i forumet, jeg har ikke tidligere vært opptatt av å lese om- eller se bilder av ur. Har i mange år vært avhengig av et ur som tåler juling og ikke svikter i kritiske situasjoner. Kjøpte min første Rolex Explorer i 1980 etter å ha ødelagt 5 ur på ett år, nå har min gamle Sea Dweller 16660 behov for hvile og pleie etter mange år med mye juling og jeg fikk lyst på en avløser for roligere tider.

Etter lengre tids diskusjon med en bekjent greide jeg å overtale ham til å kvitte seg med sin PAM 106 D som har levd livet sitt i en boks siden 02. Jeg er nå en lykkelig eier av et dannet ur med dårlig lås, har vært hos Bjerke for å bestille en dobbellås til lenken. Nå har jeg hatt uret på håndleddet en stund og merker at dette er avhengighetsskapende.

Spørsmål til dere med erfaring, tåler Paneraien daglig mishandling på linje med Sea Dwelleren ????

Mvh Tom

Jeg har riktignok aldri mishandlet noen ur på det groveste, slik det høres ut som du driver med:)

Når det gjelder urverket har jeg hatt et par klokker med 7750 (samme urverk) som har fått ganske bra med juling uten å ta skade av det. Jeg kjøpte en PAM som så ut som den hadde blitt brukt som hammer, og den gikk perfekt. Så sett igang med drapsforsøket. Skulle du mot all formodning lykkes får du gi beskjed;)

Spørsmål til dere med erfaring, tåler Paneraien daglig mishandling på linje med Sea Dwelleren ????

Mvh Tom

Nå skriver du intet om hva slags behandling du utsetter uret fror eller hvilke aktiviteter du bedriver.

Med tanke på hvordan PAM'ene er konstruert (bl.a. til å dykke med) vil jeg påstå at de tåler minst samme behandling som nevnte SD.
Glass, kronebeskyttelse, barretter, kasse har selvsagt sine begrensninger. Urverket er godt beskyttet og skulle tåle ganske mye.
Jeg kjenner jernbindere, sveisere og stein-/jordarbeidere som daglig bruker sine Breitlinger, Rolex'er og en sin PAM,- ingen problemer, men noe økt synlig slitasje/bruksmerker blir det jo. Men, so what? Er det et utstillingsur du har kjøpt, så bør du pakke den ned... ;)

Tror du trygt kan kose deg i det daglige med din PAM. :D

Og fyr gjerne løs med bilder av din nevnte Sea-Dweller og 106 D! For min del er det beste å se en Rolex, Panerai, Breitling etc, som faktisk har blitt brukt til annet enn med pussekluten. :)

Har tatt noen bilder men det ser ikke ut som jeg får lastet opp vedlegg her, er det mine elendige PC kunnskaper eller en annen logisk forklaring???? :(
Tom

Photobucket.com - Lag deg en bruker - Last opp bildene - kopier linken - trykk skriv innlegg - se etter "lim inn bilde" i verktøyet rett ovenfor skriveruta - legg til svar.

Sim salla bim! ;)

Såvidt jeg har skjønt må du bruke en ekstern bildeserver, som f.eks photobucket, og linke til bildene her. Det rådet fikk jeg av en kunnskapsrik bruker, i hvert fall;). Søk på photobucket på google, så er resten rimelig selvforklarende (dog fikk jeg i min tråd bare en link (som kan trykkes på, så kommer man til bildet), ikke et faktisk bilde slik de fleste andre her får til. Noen andre enn meg kan sikkert forklare hvordan du gjør det, så kan du laste opp bilder til photobucket imens;).

De over 30 år er kanskje litt mer.....

Hmmm........ Skal vi se....... Lete....... lete..... lete.

w.....w....w.......
:roll:

Ja... Takke meg til de små blå... Hva heter de nå igjen? Ehh... Via... nei... Vai... nei.. Vi... nei... Valium, var det ja...

Godt du kan hjelpe oss med dette å bli gammel Jardar! Alltid greit å ha noen støttespillere litt opp i årene!

Men...

Skremmer ikke vi vekk alle nyregistrerte brukere nå?? :D

Edit: Var vist ikke den store velkomstråden, så da er det ingen fare! :D

Jo, vi er vel kanskje litt off-topic nå...

Beklager til trådstarter! :)

Prøver igjen, beklager bidekvaliteten

Rolex-Panerai048.jpg