Ny bruker, trenger hjelp til å finne skinnreim

Medlem
11. aug. 2013
Hei!
Jeg fikk i forrige uke min aller første mekaniske klokke, så da tenkte jeg kunne lage en bruker her inne:D Reimen som fulgte med klokken er dessverre litt for stor, så jeg trenger litt hjelp til å finne en skinnreim som kan passe mine tynne håndledd.
Håndleddene mine er ca. 16.5cm og reimen er 22mm. Den har "butterfly"-lås, noe jeg tror jeg kan klare meg fint uten. Noen som vet om en god nettside eller butikk i Oslo-området? Jeg kunne godt tenkt meg en litt myk skinnreim.

Hei og velkommen til TS!

Du sier ikke noe om hva slags klokke du har, men merker som Hirsch og Di-Modell kan være gode valg.

Ellers kan sider som The Watch Boys og Strapped For Time være verdt en kikk.

Spørsmål angående skinnremmer har vært oppe utallige ganger før. Dersom du gjør et søk i forumet er jeg sikker på at du også vil finne mange andre gode tips! :)

Hei og velkommen til TS!

Du sier ikke noe om hva slags klokke du har, men merker som Hirsch og Di-Modell kan være gode valg.

Ellers kan sider som The Watch Boys og Strapped For Time være verdt en kikk.

Spørsmål angående skinnremmer har vært oppe utallige ganger før. Dersom du gjør et søk i forumet er jeg sikker på at du også vil finne mange andre gode tips! :)

Takk for raskt svar!
Søkte litt før jeg lagde tråden, men jeg var så usikker at jeg valgte å starte en ny istede for å gjennopplive en gammel tråd.
Mange fine du linket til der, vil en reim på 115/80 passe bra til meg tror du?
Klokken er en Bruno Söhnle Mechanik Edition III, gjorde et kjapt søk her inne og det virker ikke som merket er spessielt kjent.
Her er noen bilder jeg tok tidligere, så ser dere også hvordan den originale reimen er:)

kOmEc44.jpg

QVcM4nd.jpg

A6Mx0DJ.jpg

Redigert:
Takk skal dere ha!
Klokken er en Tysker fra Glashütte, nesten nabo til A. Lange & Sohne jo:D (men en helt annen prisklasse heldigvis). Ble kjøpt i Qatar av alle steder.
Dette er min første ordentlige klokke, så jeg har dessverre ikke noe å sammenligne den med for dere. Det eneste jeg kan si er at jeg er veldig fornøyd, byggekvaliteten kjennes bra ut og jeg synes klokken egentlig kan brukes både til hverdag og fest (jeg har uansett ingen andre klokker å velge mellom, så da har jeg vel heller ikke noe valg:p)
Når det gjelder størrelse: diameter på 43mm og høyde på ca. 11mm. Jeg ser på bildene mine at urskiven nesten ser helt hvit ut, den er egentlig sølvgrå, men det forandrer seg litt avhengig av lyset.

Det er så gøy å kunne bruke noe som ikke inneholder en eneste ledning, ikke en eneste liten transistor engang. Her er det kun matte, geometri og håndarbeid. Fascinerende å se det lille mekaniske "hjertet" pulsere. Jeg skjønner godt at mange her inne blir helt hekta. Jeg håper ikke dette er starten på en dyr hobby:(

Fant litt info om merket fra en bruker på forums.watchuseek.com:
Bruno soehnle watches haven't been mentioned on this forum as far as I know. It's not surprising, as they are mainly known in Germany as makers of moderately priced quartz watches betwee 250 to 900 euros. However, about four years ago, they started making hand wound and automatic watches at the request of their customers, and have a limited production, all of which are made in Glashutte and carry the Glashutte/SA mark as being made in Glashutte. For example, their Mechanik I, which won Uhren magazine's "Goldene Unruh" as the watch of the year in its' price category, while based on a Unitas movement, is more than 70% made in their workshop in Glashutte. The Bruno Soehnle workshops, for those of you who are into history, are the former Assman workshops, and they are just off to your right as you come into Glashutte.

Redigert:
Gratulerer med en fascinasjon for ur!
Om den blir dyr bestemmer du selv, men det er av de bedre hobbyer du kan ha. Tar liten plass, er sosial og lærerik.
Velkommen til Asylet.

Takk for alle tips og velkomsthilsner! Nå skal jeg sette meg ned og gå igjennom nettsidene:)

@iron-man: Klart du kan spørre, men det er ikke så lett for meg å svare:p Jeg fikk klokken i gave da jeg fullførte utdanningen min, så jeg aner ikke hva de betalte for den. Den ligger til 2500€ på nettsiden til Bruno, så jeg vil tippe de betalte rundt 15000,- eller kanskje litt mindre. De sa i hvert fall at de fikk en "veldig god pris" etter å ha prutet litt med butikken. Klokken er produsert i 500 eksemplarer.

Mvh.

Schaffhausen

Redigert av en moderator: