Ny Deep Sea

Medlem
31. aug. 2011
Hei, jeg sonderer markedet for en ny R Deep Sea. Urverket selger jo disse 20% under hva f.eks Bjerke tilbyr.

Disse klokkene kommer visstnok fra autoriserte forhandlere i Europa (gråmarkedet), er det noen som ser noen betenkeligheter med å kjøpe en slik klokke fra Urverket, eller en annen i gråmarkedet?

Jeg har hatt Submariner og ønsket den var som en Planet Ocean, helt til jeg innså at det faktisk finnes en:)

Takk for svar.

Dersom du skal foreta handel på "gråmarkedet", bør du vite hva og hvem du holder på med. I prisforskjellen, i ditt eksempel ca 20%, skjuler det seg; 1. Lenger garantitid hos norsk AD 2. Større trygghet ved kjøp hos AD 3. Bygger et godt forhold til AD ved handel 4. Ofte kan man prute ned prisen hos AD, det er ikke like lett hos f eks Urverket.

Rolex har vel internasjonal garanti? Dermed lik i hele verden. Tenker du på reklamasjonstid så er vel urverket.no rettet såpass mot det norske markedet (.no , norskspråklig , norske priser inkl. Mva) at de må forholde seg til norsk forbrukerkjøpslov. Da er spørsmålet om urverket.no regner seg som en bruktforhandler eller ikke.

Rolex har vel internasjonal garanti? Dermed lik i hele verden. Tenker du på reklamasjonstid så er vel urverket.no rettet såpass mot det norske markedet (.no , norskspråklig , norske priser inkl. Mva) at de må forholde seg til norsk forbrukerkjøpslov. Da er spørsmålet om urverket.no regner seg som en bruktforhandler eller ikke.

Velkommen til forumet, Sea Dweller :)

I følge en norsk AD jeg har pratet med, anerkjenner de garantien på klokker kjøpt hos norsk AD. Alle andre sendes til fabrikken for service, og du som forbruker må, som regel, dekke kostnadene for frakt og forsikring.

Urverket.no er sikkert en grei forhandler å forholde seg til. Det er blandede erfaringer, noe som også er postet en del om her på forumet.

Jeg støtter, personlig, synspunktene til jafalch. Det kan også være at du får en tilbakemelding fra urverket.no om at de ikke klarer å skaffe klokken, da de nok vil slite med å få tak i klokken til den prisen som er oppgitt. Den sterke sveitserfrancen tatt i betraktning.

For å oppklare litt så er jeg enig i konklusjonen over jeg også, bare litt usikker på gyldigheten av punkt 1.

Når det er sagt så kom jeg til å tenke på at jeg til og med har opplevd at et norskt AD ikke har villet ta inn en klokke fra et annet norskt AD for garantiarbeid.

Beklager avsporing, men kan noen kjapt forklare hva man egentlig legger i "gråmarkedet"?

Beklager avsporing, men kan noen kjapt forklare hva man egentlig legger i "gråmarkedet"?

Mer eller mindre seriøse forhandlere som IKKE er autorisert av produsenten av det aktuelle produktet. I motsetning til AD (Authorised Dealer).

Men det finnes ingen i hele verden som kan si om klokken kommer fra AD eller har vært innom en gråhandler på veien. Så i praksis vil en gråmarkedsklokke (gitt at den er kjøpt av en seriøs aktør med riktig utfylling av papirer osv...) være umulig å skille fra en klokke kjøpt hos en hvilken som helst utenlands AD...

Alle grå klokker kommer fra en AD først.

Takk for svar om ny Rolex

Ja, jeg opplever klokke forhandlerene (de autoriserte) som litt si rompa og gammeldagse. Litt som bil bransjen var tridligere ifht. import biler fra Tyskland. De glemmer at de har muligheten til å inngå en personlig forhold med kunden, som kan resultere i mersalg, -vi har jo barn som skal ha klokker, smykker o.a.

Mht Urverket så har jeg fått veldig god oppfølging, og så langt så har jeg egentlig bare godt å si om firmaet. Kjenner det kiler litt i magen å bla opp 60 laken til et postordrefirma, da jeg var litt usikker på selskapets seriøsitet. Jeg har sett noen fakes, og de var skremmende fine å holde i hånden. Men, jeg tror jeg går for ny Deep Sea fra Urverket nå..

:)

Kjør på!:D

Gi oss en tilbakemelding om hvordan du opplevde kjøpsprosessen.
Og husk å poste noen bilder av klokka når du får den.:)

Legger ut resultat av klokkekjøpet...

Klart jeg skal annonsere min erfaring her, vi får se!! -Det går nok i orden.

Jeg har faktisk aldri hørt noe negativt om urverket.no, det eneste måtte være moms-undragelsen de reklamerte for før, men av nyere dato; ingenting.

Du kan jo lett spare 10`om du velger å kjøpe en brukt. De dukker til stadighet opp på finn.no i god stand for rundt 50´.

Jeg hadde nok også vurdert å ta en kjapp tur innom Bjerke, eller en hurtig telefon til Lervik ur eller en av de andre favorittene på forumet og forklart rett frem hva du ønsker å gjøre og spørre om de kan komme i nærheten av summen du ønsker å bruke.

Verdt et forsøk ;)

Jeg hadde nok også vurdert å ta en kjapp tur innom Bjerke, eller en hurtig telefon til Lervik ur eller en av de andre favorittene på forumet og forklart rett frem hva du ønsker å gjøre og spørre om de kan komme i nærheten av summen du ønsker å bruke.

Verdt et forsøk ;)

Helt enig. Ta også en telefon til Jørgensen i Tromsø, han var hvertfall veldig snill når jeg nettopp kjøpte ny Rolex. MYE snillere enn Bjerke og en god del snillere enn Lervik også. Ved litt forhandlinger og en rask avtrekker tror jeg du kan nærme deg 60`fra norsk forhandler. PS: Rolex har 10% prisøkning på vei, så som sagt; kjapp deg :)

norske forhandlere

Takk for innspill.
Vel, jeg har fått tilbud av både Lervik, Bjerke og Saastad. Jeg følte meg faktisk litt presset...at jeg var heldig om jeg fikk den til 69.000,- før prisstigning. Jeg repliserte at jeg synes det var drøyt, iom. prisnivå i Europa, USA. Jeg gidder ikke gnage på kjiipinger. Hvis grensen for å tjene penger starter på 15 tusen for en klokke. Jeg driver selv business, og jeg har lært meg at det er DB (penger, kroner, cash) du sitter igjen med, og ikke prosenter. -Men for all del, de må gjerne tviholde på prisene sine, jeg ordner meg på annet hold:)

Sånn ere....bare!

Takk for innspill.
Vel, jeg har fått tilbud av både Lervik, Bjerke og Saastad. Jeg følte meg faktisk litt presset...at jeg var heldig om jeg fikk den til 69.000,- før prisstigning. Jeg repliserte at jeg synes det var drøyt, iom. prisnivå i Europa, USA. Jeg gidder ikke gnage på kjiipinger. Hvis grensen for å tjene penger starter på 15 tusen for en klokke. Jeg driver selv business, og jeg har lært meg at det er DB (penger, kroner, cash) du sitter igjen med, og ikke prosenter. -Men for all del, de må gjerne tviholde på prisene sine, jeg ordner meg på annet hold:)

Sånn ere....bare!

Ring 415 66 415 du, lykke til :)