Ny dress watch?

Medlem
13. juni 2011
Hei folkens! Ny på forumet her men håper å få litt hjelp til mitt klokkekjøp. Vurderer å kjøpe denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29046754 men har ikke greie på dette og han har ikke papirer! Hva gjør jeg? Tror dere denne er ekte? Er det noe jeg skal se etter for å bekrefte at den er ekte? Kansje kjenner dere selgeren . Vel jeg er takknemelig for alle innspill jeg måtte få!

Velkommen :)

Jeg tør ikke uttale meg om ektheten på denne, men mitt tips er som følger: Er du i tvil, styr unna.

Få ekthet bekreftet hos forhandler ved den minste tvil. Papirer kan stengt tatt forfalskes de også, samme med bokser og alt annet egentlig.

Skiven er nok nesten garantert aftermarked.
Se hvor dårlig diamantinsettingene matcher med timemarkørene fra 7 til 10 omtrent. Rolex hadde ikke sluppet det gjennom QC.

Har ikke peiling på datejust men hadde nok fått en forhandler sjekke klokken med serienr og urverk etc, og da klokken er meget rimelig få sjekket om selgeren har en kjöpskvittering ifra da han kjöpte den så den ikke er "lånt";)

Mulig jeg ikke har peiling, men jeg synes 25k var mye for en 1601 med aftermarket diamantskive og bezel. Mulig stenene er verdt pengene, men jeg ville aldri betalt 25k for den der. Just my 2 cents.