Ny-Frelst

Medlem
3. des. 2012
Heisann,

Har lest her inne en stund uten å ha registrert meg, veldig mange nyttig råd og flott klokker å se på :)

Har siste årene ruslet rundt med en standard kjedelig Pulsar på hånden, type Quartz. Den avgikk med døden for et par måneder siden, og en Polar RCX GPS fikk æren av å sitte på også utenom trening. Det sier seg vel selv at dette ikke gikk i lengden.

Så begynte jakten, og jeg endte jo opp her. Har vært innom og vært fristet av mye rart da jeg egentlig ikke visste hva jeg ville ha, det jeg visste og skjønte var at Diver's fristet mest. Jeg skjønte egentlig at dette måtte jeg avgjøre selv, begynte jeg å poste spørsmål her uten å vite hva jeg hadde lyst på kom jeg til å gå glipp av det å sitte på kveldene å tråle igjennom internett etter nye og spennende funn :)

Nå har vi jo havnet så nært opp i mot jul at den obligatoriske fra far til far måtte spikres, satt egentlig å fundert på en Logines HydroConquest i går og var på nippet å bestille denne fra UK. Det var før jeg brukte kvelden i kveld på steinhartwatches.de. Og her var det inntertier, fin fin start i prisklassen 500 EUR. en Ocean Two er herved bestilt as of 10 minutes ago!

Utfordring 1, Delivery, not before mid-december".. kan julekvelden bli trasig?
Utfordring 2, Listen over kandidater som fanget interessen har blitt lang og spennende nok til at det ikke går så veldig lenge før jeg trenger noe mer. :)

Mvh/A

Så hyggelig, velkommen skal du være og det blir spennende å få se klokka når den kommer. :)

Velkommen, og gratulerer med bestillingen.

Uten at jeg er ute etter å gi deg et lite skår i gleden:
Tror du kan belage deg på en kjedelig julekveld. Det går alltid litt tregt med Steinhart. Det har både jeg og andre bittert erfart.

Løsning:
Kjøp deg en ventepølse - jo før jo heller.

:)

Velkommen, og gratulerer med bestillingen.

Uten at jeg er ute etter å gi deg et lite skår i gleden:
Tror du kan belage deg på en kjedelig julekveld. Det går alltid litt tregt med Steinhart. Det har både jeg og andre bittert erfart.

Løsning:
Kjøp deg en ventepølse - jo før jo heller.

:)

Ikke akkurat noe som går fort, har ikke motatt noe fra dem etter bestillingen i går, men det hadde jeg forsåvidt skjønt på forhånd at kom til å bli en utfordring. Den som venter på noe godt osv.

Har opptill flere ventepølser oppe til vurdering. Lurer på å kline til med en av disse, under forutsetning at jeg får den før juuuul ;)

Hamilton Khaki King Automatic H64455523 Mens Watch

Hamilton Automatic Khaki Field H70455553 Mens Watch

Hamilton Khaki Field Automatic H70455733 Men's Watch

Mvh/A

Utboxing i egen tråd kreves!! Vi lar oss svært lett rive med i andres utpakking. For min del går det på grensen til det barnlige :) :)
Velkommen skal du være, og nyt denne fenomenale kilden til kunnskap, lidenskap og påfugleri ;)

Grattis på forhånd, og velkommen! Dette er en fantastisk klokke, godt valg :)

Blå eller "vanlig", lenke eller rem?

Grattis på forhånd, og velkommen! Dette er en fantastisk klokke, godt valg :)

Blå eller "vanlig", lenke eller rem?

"Vanlig", Pent med blått, for all del, liker en masse klokker med blå detaljer, både sverd, skiver og bezel. Men feil blåfarge for meg på den blå varianten av ocean 2 :)

Bestilte med Lenke, men kommer nok til å bestille rem i tillegg, må ha noe å variere med.

Fortsatt ikke noe svar fra Steinhart på bestillingen som jeg sendte inn i går...
Slår i hjel tiden med å se på ventepølser :I

Mvh/A

"Vanlig", Pent med blått, for all del, liker en masse klokker med blå detaljer, både sverd, skiver og bezel. Men feil blåfarge for meg på den blå varianten av ocean 2 :)

Bestilte med Lenke, men kommer nok til å bestille rem i tillegg, må ha noe å variere med.

Høres ut som et perfekt valg. Det ble kjørt en såkalt passaround på denne klokken tidligere i år, inne i "privat sone" (passaround = spleiselag der alle får prøve klokken en stund hver, og den loddes ut til slutt). Da kom klokken på rem siden lenken ikke var tilgjengelig ennå, og så vidt jeg husker var gjengs oppfatning at den remmen ikke var noe særlig. Vel, det var i hvert fall min oppfatning :)

Klokken derimot, er bang for the bucks så det holder.

Gå på med en Hamilton, tipper den blir lenger i boksen din enn Ocean2...! ;)

Hvorfor det, igjen?

Hvorfor det, igjen?

Njaeeei...det er jo bare sånn at han snart får gruelig lyst på en Submariner og da ryker ocean2. :) Hamilton derimot er såpass billig i innkjøp at man får så lite for den at den blir. I tillegg er det en klassiker, og attpåtil har den en kasse som er utrolig velformet. Bygger bare 10mm og er veldig behagelig på armen. Og finnish er etter min erfaring mye høyere enn f.eks Certina, Tissot og de fleste i det prisleiet.

Men hva vet jeg, smak er jo veldig personlig. Uansett gratulerer med ny hobby! :)

Velkommen til forumet, vær forberedt på slunken økonomi og dårlig impulskontroll fremover. Etter en stund blir klokker i 5-10 k sjiktet ansett som rimelig, og du er ødelagt for livet ;)

Da har jeg betalt, og fått bekreftet at gryna er motatt av Steinhart. De påstår at den sendes i løpet av noen dager. Time will tell :)

Har foreløbig klart å ligge unna ventepølsa. Har vært farlig nær noen ganger.