Har en Star enkeltløp(700kr) og en Star SS(1300kr), feilfrie i 25 år, finish er elendig, utskjæringer er det ikke, noe gravyr har noen prøvd seg på. De har vert med på sjøen, i skogen og på fjellet - de har blitt liggende saltvåte i åpen båt i flere netter og halve dager, de har lagt ute på fjellet og vert frosset fast. I skogen har de vert med på det meste, i myren, i sand, lå i et tjern i tre dager før vi fikk dem opp igjen, bly, vismuth og stål, selv vår herre vet sikkert ikke alt hva de har vert utsatt for!.
En gang gikk jeg saftig på tryne med enkeltløperen og kjørte åpenbart løpet i jorden - at det var en god propp med jord i løpet oppdaget jeg ved neste skudd, siktekornet hørte jeg hvine opp i luften!. Løpet holdt og nytt siktekorn fra en fjernstyrt Tamiya bil(styrekule i messing) ble montert og har vert der siden. Begge to har rustet både her og der, puss og stell har holdt de begge to i fullstendig funksjondyktig stand i alle år, av alle ting så treffer vi godt med begge to og det uten tilpasning og hi viz sikter. Har prøvd hagler og lånt hagler i begge ender av prisskalaen(joda det finnes billigere enn Star Baikal). Fremdeles står de der, klare til jakt og jeg venter fremdeles på når disse påståtte udugelige makkverk av noen kommunistiske primitive hagler skal kollapse, løpssprenges eller mekanismen ramle ut av løpet i småbiter - ville ikke bli overrasket om de holder i 25 år til med samme røffe bruk.