ny her !! valg av første ordentlige klokke?

Medlem
5. aug. 2010
hei som sagt ny her på forumet:)
har en liten samling av klokker blant annet seiko,festina osv.
men er på jakt etter breitling,omega,rolex panerai osv i en overkommelig prisklasse tips?
på forhånd takk for alle svar:)

Noen spesiell størrelse? Type ur? Diver/dress eller bare generelt en kickass allround klokke?
Du nevnte Breitling, og jeg må si at en Colt slik som TCCW har kjøpt gir deg mye for pengene selv når kjøpt nytt. Personlig synes jeg det alltid er litt ekstra stas å kunne hente ut et splitter nytt ur fra forhandler, men det er klart du får deg en god smell på pungen om du vil selge det igjen:mrgreen:
Ellers er jo en brukt Rolex Sub et veldig godt valg og passer til de fleste situasjoner en måtte befinne seg i.
Det er et hav av klokker å velge mellom i prisklassen din og som oftest må en prøve å feil litt før en finner sin egen smak. Jeg har tapt mer penger enn jeg tør å tenke på ved å kjøpe et nytt ur med tanken om at dette er en keeper, kun for å selge den kort tid etterpå:cry:
Brukt er definitivt veien å gå, da kan en flippe og herje uten å tape alt for mye....

Kommer jo veldig ann på om du vil ha en klokke som skal tåle å bli brukt i enhver sammenheng, eller om du feks ønsker en som er litt "penere". Det finnes en klokke for enhver anledning :)

Breitling og Omega har veldig mange stilige klokker i prisklassen du ser på. Du kan ta en tur på feks urverket.no og se litt der hva du liker.. Bare husk å legg til mva på den prisen som står der..

Breitling SuperOcean Steelfish. Koster vel 18000 og noe ny med gummirem og rundt 21000 med lenke. Har gått med min i hele sommer og er ikke annet enn strålende fornøyd!:D

_MAT1641.jpg

Som første klokkekjøp er det ingenting som slår ny klokke hos AD. Prøving av flere klokker, reising til og fra de forskjellige helt til du finner den ENE som sitter der på håndleddet ditt som ett skudd.:D

Kan med letthet anbefale Breitling. Mitt favorittmerke. Men, du må ikke være redd for at klokken skal bli lagt merke til av folk da de har høy blingfaktor.;)

Det finnes en klokke for enhver anledning :)

Jepp, en til morgen, en til formiddag, en til ettermiddag og en til kveld.:mrgreen:

Sjekk også jevnlig "kjøp og salg"-tråden her ute, for gode tilbud.

Tror forresten det ligger en utmerket Omega Seamaster Professional GMT for ca 13000,- der ute nå....
:D

Dersom jeg hadde vært på jakt etter mitt første ur hadde jeg utvilsomt gått for Omega GMTen til Moore her på forumet! Skikkelig value for money, holder seg bedre enn Breitling i pris og passer til både hverdag og fest.

Av Breitlinger ville jeg sett på nevnte Steelfish, Colt eller Superocean Chrono.

Dersom jeg hadde vært på jakt etter mitt første ur hadde jeg utvilsomt gått for Omega GMTen til Moore her på forumet! Skikkelig value for money, holder seg bedre enn Breitling i pris og passer til både hverdag og fest.

+1

Den Seamasteren er lekker. Og ikke en variant du ser så ofte.

Av Breitlinger ville jeg sett på nevnte Steelfish, Colt eller Superocean Chrono.

+ 2 Seamaster blir aldrig feil, flott klokke.