Ny her

Medlem
23. juli 2010
Sted
Kongsberg
Hrrmm... Hei. Ittnofjas her.

Tenkte kanskje jeg skulle presentere meg her. Har vært medlem noen måneder, men stort sett bare lest innlegg hittil.

Jeg har ikke så store klokkesamlingen (enda). En Seiko Orange Monster og en Hanowa Sealander Chronograph med hvit skive og grønn bezel. Synes selv de er ganske fine, men litt i samme kategori.

Bruker nå endel kvalitetstid på å se etter mitt neste ur på dette internettet. Har veldig lenge ønsket meg en Omega Seamaster i en eller annen kategori, type 2225.80 f.eks. men har fått øya opp for flere i det siste. Kanskje en Hamilton Jazzmaster? Målet er egentlig et litt mer dress/pen ur, men synes også at Helson Buccaneer er lekker. Budsjettet er "egentlig" under 10 laken :)

Satser på å finne noe å bruke penger på snart, og poste bilder av her på forumet :)

Velkommen :)

Det er egentlig en egen tråd for å presentere seg som nytt medlem, men vi er ikke verre enn at vi kan tilgi en liten glipp ;)

Trenger du dress-ur (vegrer meg litt for å skrive det der i ett ord; dressur, da det kan slå ut litt feil), så har jeg et par til salgs :) Sjekk salgsforumet!

Man får mye gøy for under 10k!

Takk for det!

Sjekket kanskje ikke godt nok ang. pres. innlegg, Jayeff... Skal se på salgstrådene dine forresten :)

Her er mine to (beklager dårlig bilde):
IMAG0014.jpg

Men Monsteret kommer nok til å se mer slik ut snart:
4304846300_35ccc2ddd4.jpg

Velkommen.:)
Når det gjelder kjøp av nytt er det bare en ting som gjelder;
Å ta med seg kredittkortet på tur og la manglende impulskontroll gjøre resten.;)
Neida, du får mye fint der ute på internettet til under 10k.
Hva med en Oris, Maurice eller Stowa?

Velkommen til forumet! Hvis du følger med på kjøp og salgstråden og finn.no vil det før eller senere dukke opp en Omega Seamaster til under 10k. Lykke til med klokkekjøp!

Velkommen.:)
Når det gjelder kjøp av nytt er det bare en ting som gjelder;
Å ta med seg kredittkortet på tur og la manglende impulskontroll gjøre resten.;)
Neida, du får mye fint der ute på internettet til under 10k.
Hva med en Oris, Maurice eller Stowa?

Velkommen i klubben.
Du får en lekker Maurice-Lacroix dressklokke til 10K
Litt mere sporty, så er Omega seamaster et flott alternativ i samme prisklasse.

Lykke til.

Takker så meget for hyggelige svar og gode tilbud!

Det var et fint alternativ der, Maghas9, men først og fremst er det dette jeg er på utkikk etter:
BondSMP005.jpg

(Bortsett fra hårete arm)
Den går liksom både til hverdag og fest :)

Til hverdags og fest i beste james Bond stil passer den utmerket.
Til dress ??
Tips: Seamasteren som nevnt, og muligens en Vintage Omega til dress.

Velkommen til en DYR, men utrolig givende lidenskap. Selv om du mener du skal holde deg under 10 laken nå, så kan jeg garantere at du plutselig har kastet alt av hemninger overbord og finner deg selv in en situasjon hvor du bruker like mye penger på en klokke "du bare må ha" som en middels gammel Golf...Jaja, ingenting å ta på vei for, det er derfor vi er her på "Sonen" eller "Asylet" hele gjengen....

Gleder meg til å se Omega'en når den kommer...:)

Seamasteren er et fantastisk ur. Kan dresses opp og ned med remmer/lenke. Og ser like bra ut på stranden som til smokingen. Jeg ville tatt en titt på den svarte Seamasteren, den er perfekt! Har glemt nummeret på den....

Velkommen! Du kommer til å trives her. Masse hyggelige karer med kunnskap. :D

Takk igjen for veldig hyggelig respons!

Psykoanalyserer meg selv slik om dagen: Setter meg foran PC'n med en rykende fersk kopp kaffe og surfer på Tidssonen, Watchuseek ++, Hm.. skulle jeg satset på et klassisk dress ur? Tja. Da er det vel penest med hvit skive og svart skinnrem. Ser den ene lekkerbisken etter den andre. Er innom Hamilton, Baume&Mercier, og andre. Surfe-surfe. Så dukker denne Helson Buccaneer opp. Den var raff, definitivt ikke noe dress ur, og den er jo veldig i samme bane som de jeg har fra før...

Nei opp til overflaten! Hva var det jeg tenkte igjen? Omega Seamaster. Kommer ikke fra det. Det stemmer bare. Kan ikke si helt hvorfor, det føles bare riktig. Den må komme først. Så får vi heller se hva fremtiden bringer :)

Kanskje jeg skulle ta resten av Seamaster vurderningene inne på Omega sub-forumet?
Ok, Jeg begynner her, siden denne tråden var så godt igang:

Har hele tiden tenkt at Chronograph (2225.80) utgaven er den lekreste. Er svak for teknikk (er ingeniør). Men etter å ha sett og vurdert bilder opp og ned heller jeg mer over mot en "renere" og enklere utgave. Kanskje GMT? Den er jo en "mellomting". Akkurat i dag er 2535.80.00 modellen favoritt :)

Hva mener dere der ute? Hva er den estetisk peneste Seamaster utgaven? (Og da er jeg på "Bond" avarter)

Quartz føler jeg blir litt som Porsche med boblemotor.... No offence :)

Ikke for å skape noen skår i klokkegleden din her, men før du tar en endelig, og forhåpentligvis veloverveid avgjørelse bør du kanskje lese dette:

http://forums.watchuseek.com/f20/has-your-co-axial-equipped-omega-stopped-unexpectedly-288168.html

Det er rapportert litt rusk med urverket i noen Omega modeller. Jeg vil anbefale å ta et søk på caliber 2500 på WUS og les deg opp før du bestemmer deg.
Man bør ha et litt balansert inntrykk før man hiver ut flere titusenvis av kroner på en klokke.

Når det er sagt kan jeg legge til at jeg er stor fan av Omega, og kommer helt sikkert til å kjøpe flere.;)

Lykke til med jakten.:D

Seamaster

Har svelget egne fordommer og gjort et eneste unntak når deg gjelder urverk; Jeg har en Omega Seamaster Professional Blue Dial Quartz. Som "beater" mener jeg den er helt helt uovertruffen. Den går alltid, alltid korrekt og tåler det meste.

Jeg trøster meg med at den første Seamasteren Bond brukte var Quartz. Dersom det ikke stemmer, ser jeg gjerne at jeg ikke blir rettet på det punktet ;)

Som dressur hadde jeg droppet quartz og gått for svart, gjerne en GMT.

Var kanskje litt drøyt å dra Porsche/boble sammenlikninga, jafalch. Har jo tenkt tanken på å komme litt rimeligere unna det ved å gå for en quartz utgave og kanskje få til noe kvantum her ;)

Har tittet innom denne endel ganger f.eks.:http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24669388

Fordelen er jo unektelig den at det kunne settes av noe kapital til et tilleggskjøp :)
Bakdelen er evt. egen følelse for Omega'en ref. Porsche/boblemotor når jeg nå først går bort og investerer såpass i et ur.
Kan en annen positiv sak være vedlikehold? Ser at det koster litt å holde en co-ax shipshape pga servicer. Quartz holder kanskje bare med batteribytte ?