Jeg er helt fersk i gamet, og har derfor noen spørsmål. Jeg har forelsket meg litt i Omega Seamaster fra rundt 60-tallet. Jeg har brukt mange timer de siste dagene på å surfe på nettet og har sett veldig mange fine. Både på ebay, finn og her på forumet. Jeg har lest det er en del re-dial og franken klokker der ute, så jeg har blitt litt skeptisk til kjøp. Og siden jeg ikke kjenner noen som er "klokke-frelst", så er det dårlig med råd å få av de jeg kjenner.
1) Hva ligger disse på i pris? Jeg er ute etter en i god stand da dette skal være dress/pen-klokke.
2) Hva koster service, og hvor ofte skal/bør den på service?
3) Kan den brukes som hverdagsklokke? Leste om en på forumet her som hadde tatt til seg vann og skiven var blitt stygg.
4) Er det trygt å kjøpe fra ebay/finn/tradera? Jeg har som sagt null peil, og klarer derfor ikke å se om noe er feil på klokka.
Etter å ha surfet dette forumet mange timer de siste dagene, er jeg redd for at det kommer til å bli flere klokker etterhvert Men førsteprioritet er å få meg en vintage seamaster.
Jeg er veldig glad for alle råd/svar som kommer.
Mitt budsjett er max 4000.- Håper dette holder til en i meget god stand.
1) Hva ligger disse på i pris? Jeg er ute etter en i god stand da dette skal være dress/pen-klokke.
2) Hva koster service, og hvor ofte skal/bør den på service?
3) Kan den brukes som hverdagsklokke? Leste om en på forumet her som hadde tatt til seg vann og skiven var blitt stygg.
4) Er det trygt å kjøpe fra ebay/finn/tradera? Jeg har som sagt null peil, og klarer derfor ikke å se om noe er feil på klokka.
Etter å ha surfet dette forumet mange timer de siste dagene, er jeg redd for at det kommer til å bli flere klokker etterhvert Men førsteprioritet er å få meg en vintage seamaster.
Jeg er veldig glad for alle råd/svar som kommer.
Mitt budsjett er max 4000.- Håper dette holder til en i meget god stand.