Ny klassiker i rimelig-klassen?

Medlem
8. mars 2014
Sted
Oslo
Fikk denne i går, men ble litt for hektisk til å få til skikkelig "unboxingdokumenteringen". Tok av papiret i bilen, Ytterboks på banen, og resten på kontoret. Utålmodig.. Nok snakk... Christopher Ward C65:

15028047534_839aef4536_b.jpg

15470253808_82a2c5b553_b.jpg

15035652274_8251032faf_b.jpg

15651063521_7ca9118b0c_b.jpg

15657245602_398f896605_b.jpg

15469758999_f7242c82de_b.jpg

Gratulerer med flott ur fra et av de nye spennende merkene. :)
Gleder meg veldig til å se hva som kommer fra dette merket de neste 5-10 årene.

Darnit, skrev en etter-en-dag-review, men fikk time-out og det forsvant. :( Kort versjon: fornøyd. :)

Takk for gratulasjoner, skal prøve å få postet en mini-review etter hvert.

15663873952_7b949a73ea_b.jpg

Det er midt på natten og jeg får ikke sove, så et kjapt førsteinntrykk er vel på sin plass... Denne Christopher Ward C65 Trident Classic er en slags avlegger, eller kanskje man skal si to-egget tvilling, av Trident C60:
C60-TRI-SKS_chrward.jpg

Samme kasse, samme skive, samme visere(nesten). Men dykkerbezelen er borte, de appliserte indeksene er mindre og slankere med mindre lume, og sist men ikke minst er datoen flyttet tilbake dit den hører hjemme - nemlig klokken 3. Dessuten er hele kassen børstet i tillegg til at den medfølgende lenken, hvis man velger lenke, er børstet. Det hele er naturligvis gjort fordi dette ikke skal være en diver, men en diver-inspirert all-rounder. 300 meter vannmotstand i C60 har blitt til fortsatt helt greie 150 meter i denne klassiske versjonen.

For min del var grunnen til at jeg kjøpte et ønske om en klokke som med lærrem på kan gå til skjorte, og som med lenke eller nato kan være en fin t-skjorte/sommerklokke.

Førsteinntrykket er en klokke som heller mye mer mot dress enn dykk. Et par aspekter taler likevel mot dressbruk - størrelsen på respektable 42mm (pluss krone), og relativt god lume. Personlig syns jeg de 42 millimeterne med hvit skive gir et passe blikkfang, og om viserne lyser litt ekstra når jeg kommer inn fra sola så klager jeg ikke. Så til skjorte er dette helt topp, men velger nok noe annet hvis det er snakk om kjole og hvitt. Til casual-bruk syns jeg alltid hvit skive blir litt vel elegant når det ikke er dykkebezel eller annet som virkelig forteller at det er en sporty klokke også. En fresh nato burde fikse det problemet etter hvert. :D

Skiven er utrolig flott når man kommer nære på, men bølgemønsteret er såpass fint at man må ganske nært på før man ser det. Kassen er jevnt og fint børstet. Kronen er av skru-typen med veldig god kontakt - ingen problemer med å få skrudd opp eller igjen, og ingen nervøsitet for å ødelegge gjengene. Baksiden er gravert eller etset eller hva det nå heter med et dypt "Trident"-mønster, veldig flott. Og siden jeg bestilte versjonen med rem fikk jeg med den nye Bader Deployment Buckle'n som de kaller det - veldig lett å bruke og vedig behagelig med lite kontakt mellom hud og metall. Syns jeg har sett Christopher Ward kalle den revolusjonerende, uten at man bør tro så mye på det, men god er den likevel.

Det eneste som umiddelbart slår meg som negativt er at det er flatt glass. Det passer ikke så verst på denne for det er mye kanter og vinkler, men personlig ville jeg foretrukket buet glass.

Mye å like her syns jeg - og den eneste bekymringen er om den havner litt mellom to stoler når det kommer til bruksområde. Men føler at det skal gå greit. Vi får se etter hvert. :)

Ps: Beklager om det ble litt hoppende og ikke spesielt velskrevet, men det er midt på natten tross alt. ;)