Hei!
Jeg skal for første gang kjøpe meg en skikkelig klokke og trenger hjelp av Dere.
Jeg er veldig fersk når det gjelder kunnskap.
Om klokken;
- Den skal være tidløs ettersom jeg skal ha denne klokken lenge.
- Jeg skal bruke den daglig (den må tåle litt), men bytte mellom lenke og skinnreim (helst brun).
- Den skal matche til dress.
- Den bør være vanntett men ikke ett krav.
- Budsjett max. 25.000,-
Noen spørsmål;
- Jeg havner nok på en mekanisk klokke - men usikker på om det blir en jeg manuelt må trekke opp eller en som er automatisk.
- Går automatisk på bevegelse ? Erfaringer med å trekke den opp hver gang / dag ?
- Jeg vurderer sterkt Omega speedmaster pro (3570 og 3573) eller en Breitling. Andre tips ?
Speedyen må trekkes opp manuelt og er etter det jeg har forstått ikke vanntett.
- Hvor bør jeg kjøpe klokken ? Jeg bor for tiden i Asia og skal reise rundt her en måneds tid. Kjøper gjerne brukt.
- Hvor mye koster en service på en slik klokke (f.eks speedy).
Masse spørsmål fra en fersking her... men alt av tips taes imot med takk !
Jeg skal for første gang kjøpe meg en skikkelig klokke og trenger hjelp av Dere.
Jeg er veldig fersk når det gjelder kunnskap.
Om klokken;
- Den skal være tidløs ettersom jeg skal ha denne klokken lenge.
- Jeg skal bruke den daglig (den må tåle litt), men bytte mellom lenke og skinnreim (helst brun).
- Den skal matche til dress.
- Den bør være vanntett men ikke ett krav.
- Budsjett max. 25.000,-
Noen spørsmål;
- Jeg havner nok på en mekanisk klokke - men usikker på om det blir en jeg manuelt må trekke opp eller en som er automatisk.
- Går automatisk på bevegelse ? Erfaringer med å trekke den opp hver gang / dag ?
- Jeg vurderer sterkt Omega speedmaster pro (3570 og 3573) eller en Breitling. Andre tips ?
Speedyen må trekkes opp manuelt og er etter det jeg har forstått ikke vanntett.
- Hvor bør jeg kjøpe klokken ? Jeg bor for tiden i Asia og skal reise rundt her en måneds tid. Kjøper gjerne brukt.
- Hvor mye koster en service på en slik klokke (f.eks speedy).
Masse spørsmål fra en fersking her... men alt av tips taes imot med takk !