Ny klokke Hamilton jazzmaster maestro?

Medlem
28. juni 2010
Sted
Østlandet
Vurderer en ny klokke, usd kursen er fin om dagen og fikk opp øynene for Hamilton (Så dagens av ragamuffin) -ønsker en litt større så 45mm jazzmaster maestro. Er ikke denne ganske frekk for prisen?

Sort eller hvis skive?

IMG_1057.jpg

1285388223_72d9a562ea_z.jpg

Noen erfaringer med merket?

Erfaringer med Hamilton

Jeg har en Hamilton Khaki automat, en jazzmaster og en X-wind. På både x-wind og khakien er det litt småproblemer med crownen .. trøbbel med å stille dato og slikt. Jeg får det til men det føles ikke helt som smurt :(

Jazzmasteren er helt uten sånne problemer

Hamilton

Ikke imponert over kvalitet eller finish på kassene,lukter Kina lang vei.. Design derimot er de flinke på, og verkene er samme sortering ETA som Certina og Tissot bruker.

Ikke imponert over kvalitet eller finish på kassene,lukter Kina lang vei.. Design derimot er de flinke på, og verkene er samme sortering ETA som Certina og Tissot bruker.

Vel da har du ikke sett Jazzmaster Chrono, evt har særdeles høye krav. For en markedspris på under $1000 tror jeg du skal lete en stund for å finne noe betydelig bedre. Valjoux 7750 finner du som du kanskje vet i langt dyrere klokker enn denne
De rimelige modellene, kanskje...
Jeg har ikke sett Maestro i live, men skulle ikke tro den lå noe bak.

Chrono er nok større enn 42mm skulle tilsi, Mr.Panerei (mht til at den er uten bezel og 15mm tykk) - men har du håndledd til det (7.5" + vil jeg si) er jo 45mm også en strøken klokke.

Her er en liten omtale av Chrono (som ser vanvittig bra ut i rose gold, spør du meg)
goldchrono1a.jpg

http://www.watchtalkforums.info/forums/hamilton-watch-forum/36155.htm

Maestro og Hamilton generellt finner du mye nytting info om på watchuseek
http://forums.watchuseek.com/f357/

Mht til at det er dressy klokke og ikke noen diver, synest jeg det høres fornuftig ut å holde seg på 42mm.
Her er enda et bilde som jeg fant i en tråd på førstesiden på watchuseek, som viser størrelsen (kjenner ikke håndleddstørrelsen, men godt opp på 7" tallet i alle fall)
14919-img-7187.jpg

Men om du vil se nærmere på Chrono - så er det jo litt å velge i. 15 forskjellige modelleer (dog 'kun' 8-9 forskjellige design - resten er variasjon i stropp/lenke)

Om du vil ha sort eller hvit skive er første valget, og så om du vil ha den nye designen med horisontal plassering av minutt/timer eller vertikal (som jeg har). I tillegg er det noen andre design-issues ved de to en må vurdere. Jeg valgte den 'gamle' pga at design på urskiva fallt mer i smak (ingen tall på timene men små tall hvert 5-min, hvit/sølv i motsetning til sølv, penere chrono-dials...etter min mening)

For sammenligning:

(det er denne jeg har H32616553)
H32616553_mid.jpg

201003232320.jpg

Om du vil gå for sort, har du tilsvarende:

Denne (gamletypen)
H32616533_big.jpg

Og den nye. Lekkert med blå visere. Diskutabelt dato-vindu...
hamilton_44912.jpg

I tillegg har en noen rose gold varianter, som den vist i posten over her...

Hus og ellers er likt, men i den gamle er det Valjoux 7750 og i nye 7753.

Her er oversikt over alle 15
http://www.hamiltonwatch.com/webapp/en-us/collection/?c=AC&y=61&p=468

Handle gjør du kanskje greiest på ebay eller Amazon :)

Nydelig i rose gold, det må jeg si :D Jeg er jo inne på bling om dagen ...

goldchrono3a.jpg

Takk for svar, er på Hamilton- Galeien igjen ;)
hamilton_jazzmaster_01.jpg

Reference H32656785. Skulle vært laget med hvit skive. + litt for mye med dato og sekundviser. Men jakten er jo halve morora så ...
(skal ha en hvit med blå visere - detaljer.. to be continued)

Likte den med sort skive......

Har aldri eid en Hamilton, men har fulgt med på merket i årevis, bl.a. i Watch-time. Jeg føyer meg inn i rekken av de som mener det er mye klokke for pengene. Kanskje noe av det beste mht Cost-benefit ratio. Har eid andre merker med "middlels" ETA-verk, som urmaker for en billig penge har justert til COSC verdier.

Mange nydelige klokker her, ja. Liker spesielt godt H32616553 som ragamuffin postet. Likte godt den første klokken i tråden, men har et problem med klokker som viser hvilken dag det er. Om jeg ikke vet hvilken dag det er, så vil jeg sikkert ikke vite det heller.