NY KLOKKE - Longines Legend Diver

Medlem
22. juni 2009
Sted
Danmark
Jeg fik denne i bytte, da jeg solgte mit Panerai PAM024.

b3c6936e.jpg

32236aed.jpg

b9ac71ac.jpg

680676f6.jpg

Lækkert ur/klokke, men jeg er ikke sikker på at jeg beholder den.

Re: Longines Legend Diver

Jeg synes den ser lekker ut på bilder, men på hånden min funket den bare ikke. Dessverre :?

Anders skrev:
Jeg synes den ser lekker ut på bilder, men på hånden min funket den bare ikke. Dessverre :?

Klarer du å beskrive hvorfor? Eller fikk du bare ikke den rette følelsen?

andersen skrev:

Lugsene var litt for lange, klokken ble for stor for håndleddet mitt uten av uret egentlig er så veldig stort. Kassen synes bare ikke å sitte riktig på hånden.
Remmen er dessuten litt for tynn, ville passe bedre på en tykkere rem.

Det er kanskje et av de urene jeg har blitt mest skuffet av å prøve. Det så veldig lovende ut, men falt helt igjennom.

Må si meg helt enig med Anders her.
Jeg stod klar med pengene i hånd for denne, skulle bare prøve den på først....Passet ikke i det hele tatt. Baklokket gjør at klokken sitter altfor høyt på håndleddet (iallefall mitt) og den føltes meget ukomfortabel. Jeg var mildt sagt skuffet for jeg var småforesket i utseende og historien bak klokken :(
Mulig den passer bedre for folk som har kraftigere håndledd?

Mit håndled er bestemt ikke kraftigt, men klokken sidder perfekt. Desværre har jeg en Doxa Sub 750 Professional på vej, og der skal jo være penge til dem alle..... Måske jeg sælger både Longines og min Orient.....

På dette billed er den på kraftig læderrem....

b0066d12.jpg

Til lykke med uret.

Jeg synes den udstråler klasse og elegance.

Super flot på den sorte læderrem på sidste billede :)

Tak John.

Jeg har haft det på hele dagen (og Orienten på højre håndled). Jeg kan ikke helt se hvordan jeg kan skille mig af med de 2 ure..... Orienten er superfed og behagelig på gummirem, samt den giver lidt "kant" på samlingen, ja det gør de begge....

8a42568d.jpg

fc088251.jpg

f54ccff3.jpg

Hei Claus.
Nydelig ur :)
Har du planer om å selge orienten? Har vurdert å skaffe meg en.

Har en fra før, flightmasteren, og er på jakt etter en diver watch.

Thomas

ClausT (DK) skrev:
Mit håndled er bestemt ikke kraftigt, men klokken sidder perfekt. Desværre har jeg en Doxa Sub 750 Professional på vej, og der skal jo være penge til dem alle..... Måske jeg sælger både Longines og min Orient.....

På dette billed er den på kraftig læderrem....

b0066d12.jpg

Da misforstod jeg denne, beklager, hehe..

Thomas

Anders skrev:
andersen skrev:

Lugsene var litt for lange, klokken ble for stor for håndleddet mitt uten av uret egentlig er så veldig stort. Kassen synes bare ikke å sitte riktig på hånden.
Remmen er dessuten litt for tynn, ville passe bedre på en tykkere rem.

Det er kanskje et av de urene jeg har blitt mest skuffet av å prøve. Det så veldig lovende ut, men falt helt igjennom.

Vi har hatt en tråd om Legend Diver tidligere i år, og for å sitere meg selv....

Trane skrev:
Var å prøvde Legend Diver i dag.

Ble litt skuffet. Designmessig helt strålende og like stilig som bildene i tråden viser. Men, noe ved den ga ikke den helt store "vil ha" følelsen...kanhende virker den ikke tilstrekkelig umiddelbart solig og kompakt. Den viktigste grunnen var nok at den rett og slett ikke passet meg. Litt "høyt bunnlokk" (om man kan beskrive det slik) som gjør at den er tykkere enn det synes på bildene og at den "sitter litt høyt på armen", kombinert med ganske lange lugs, gjorde rett og slett at den ikke satt smooth på mitt noe smale håndledd.

Synd, for jeg liker designet...men får man ikke den rette godfølelsen så er det ikke rett klokke.

...så ja, - jeg er helt enig med Bullit og andersen....dessverre en stor nedtur.

Inspirert av Claus sine fantastiske bilder, gikk jeg ut og kjøpte Legend Diver i går.
Klokken er akkurat like flott i virkeligheten. Bortsett fra en litt lang rem (måtte lage ekstra hull) så sitter den veldig fint på hånden. Og jeg er helt betatt av retro-looken. Longines lager etter min mening noen av de fineste klokkene i sin prisklasse. Passe miks av eleganse og røffhet.
Jeg er dessverre ikke flink til å ta nærbilder, og er uansett helt blank når det gjelder å legge dem inn her. Men jeg er veldig fornøyd med kjøpet :D

Gratulerer, Smes!
Klokken er uten tvil nydelig, men for meg passet den bare ikke :(
Få deg en photobucket konto (gratis) og sleng opp noen bilder! Wristshot er obligatorisk ved nytt klokkekjøp :mrgreen: