Ny klokke!. Noen som har erfaring med denne?

Medlem
7. juni 2010
Sted
Oslo
Hei.:) Er ny her på forumet og har begynt å intressere meg litt for klokker og har lyst på en klokke i 5 - 7000 klassen. Var en tur på Pro Tid på Aker Brygge og han anbefalte bla en Certina Ds Prince Automatic (5500 kr) etter å har hørt mine krav til min kommende klokke. http://www.certina.com/Collection/Gent-Automatic-Collection/DS-Prince/C008-426-11-057-00.aspx?pi=0 . Er det noen som har erfaring med denne klokken eller Certina generellt?. Har intrykk av at det er et relativt trygt merke å gå for. Noen andre klokker dere har å annbefale? Kom gjerne med forslag. takk for alle svar :)

Kriterier for den klokken jeg velger til slutt er at den skal ha mekanisk, automatisk urverk, safir glass, ikke chrono, ca 41 mm i diameter, lenke og klassisk utseende, sort eller marineblå urskive, dykker klokke eller ei, begge typer er aktuelle.

Andre forslag er også interessante. På forhånd takk :)

Jeg har gode erfaringer med Certina, det er god kvalitet til en bra pris.
Synes desverre Certina er et litt uintressant merke, som har latt seg gå fra å være morsomt til å bli mye quarts og litt horete markedsføring.

Jeg synes du burde sjekke ut Stowa, de har en del fine klokker i prisklassen du er ute etter.
Seiko er også fine klokker, og her får du virkelig mye klokke for pengene.

Lykke til med jakten!

Hei, og velkommen til forumet! Er helt enig med hphagen, Certina er et trygt og godt merke, med veltestede, sveitsiske urverk. De er imidlertid ikke så spennende lengre, mange entusiaster synes vintage Certina er verdt å samle på. mens de moderne modellene sjelden blir nevnt på dette forumet i alle fall.

Med den kravspekken der ville jeg sett etter en brukt Omega Seamaster Pro. (Bond) på finn.no. Er du heldig og pruter litt kan du finne et eks. til kr. 7000. Da får du en klokke med kvalitet i alle ledd med topptrimmet ETA urverk.

Tusen takk for svar.:) Jeg er enig i det dere skriver. Har tenkt mye på seiko. Utrolig bra klokker til en lav pris, så vi får se. Noe endelig valg er ikke tatt så flere forslag er velkommen!

5500 er vel mye for den Certinaen. Sjekk heller ut Stowa, Steinhart eller Archimede for noe mer spennende og prisgunstig.

Certina

Certina er en utmerket start,selvom det kanskje ikke er det mest originale valget(hvis det er et mål..). Ellers har Zeno mye kult til tålelig akseptable priser. Lenken på Seamaster "James Bond" er noe ordentlig herk etter noen år,har selv slitt ut to lenker,men kule er de jo.

Med den kravspekken der ville jeg sett etter en brukt Omega Seamaster Pro. (Bond) på finn.no. Er du heldig og pruter litt kan du finne et eks. til kr. 7000. Da får du en klokke med kvalitet i alle ledd med topptrimmet ETA urverk.

+ 1

Tusen takk for svar hanse.:) Veldig nyttig info. Tror kansje det blir Steinhart GMT Ocean 1 istedet for. Ser ut som jeg får mye for pengene!