Ny klokke. Sliter med å velge!

N

Ndure

Guest
Heisann.
Etter et litt mislykket kjøp av Invicta 9094 Diver, står jeg igjen klar til å se på et nytt ur. Jeg visste virkelig ikke hvor mye forskjellig som fantes til en rimelig penge. :D
Enn oppdager hele tiden noe nytt.

Etter å ha surfet rundt på TS og søkt på klokker med google har jeg kommet fram til disse urene som mitt neste kjøp:

Orient Mako
Seiko SKX007
Orient CETAC005W
STEINHART "Military automatic white"
STEINHART "MARINE CHRONOMETER II römisch"
STEINHART "MARINE B-Uhr"

Hvilken klokke ville dere valgt og hvorfor?

Vil bare takke for vennligheten her inne på forumet. Kjempe karer alle mann!

Det er jo mye forskjellig du har der. Men mitt valg ville nok helt klart vært en Seiko SKX007 - det er en klassisk dykker med MYE for pengene. Perfekt på en Bond-Nato.

Mako er heller ikke noe dumt valg.

Av de du lister opp ville jeg valgt:
Orient Mako
Seiko SKX007 / 009
Har disse selv, og er veldig fornøyd med kvalitet/pris forholdet.
Tøffe er de også.:cool: Sleng på en Nato og vips, så har du en WIS klokke.:p

Ellers ville jeg vel vurdert en Steinhart Nav-B i tillegg.
For nøyaktig de samme grunnene som over.

Mye bra å velge mellom der. Skx007 er ei super klokke, det samme med Steinhartmodellene.
Vil kanskje slenge inn Smiths 29b fra Timefactors som ett litt "udda" alternativ. Ekstremt fornøyd med den.

P1011088.jpg

-V

tudor?

For å slenge inn et helt annerledes forslag: hva med Jayeffs Hydronayt. Det er bare stålhård impulskontroll som gjør at jeg ikke legger inn et skambud...
fantastisk dykker som har ligget litt ute en stund.

ps. kjenner ikke og har aldri møtt Jayeff så there is nothing in it for me.

Smithsen var utrolig enkel men fin. Hva ligger de på og hvor kan jeg få kjøpt dem? :p

EDIT: Fant ut prisen. Bitte litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg for øyeblikket. Men absolutt en klokke jeg skal ønske meg.

"Bang for the bucks"

Etter å ha blitt tipset av et medlem her inne har jeg bestilt en enkel archimede pilot 42mm på

www.archimede-uhren.de

Har ikke fått den enda, men det ser veldig lovende ut på papiret. Dersom du faller for stilen er dette absolutt noe du kan vurdere.

Petter

Fant ut nå at Seikoen er 44 mm. Jeg har veldig tynt håndledd så jeg tror den kan bli litt svær. Har Seiko mindre modeller som kan anbefales?

Fant ut nå at Seikoen er 44 mm. Jeg har veldig tynt håndledd så jeg tror den kan bli litt svær. Har Seiko mindre modeller som kan anbefales?

Bezel-ringen på SKX007/009 er 41 mm i diameter, mens bredden på hele klokken er en tanke over 42 mm. Målet du har fått oppgitt er nok inkludert kronen.

Hvis det blir for stort har du alltids SKX013 som er lik 007 bortsett fra at den er midsize. Den er 38 mm.

For å slenge inn et helt annerledes forslag: hva med Jayeffs Hydronayt. Det er bare stålhård impulskontroll som gjør at jeg ikke legger inn et skambud...
fantastisk dykker som har ligget litt ute en stund.

ps. kjenner ikke og har aldri møtt Jayeff så there is nothing in it for me.

Impulskontroll? Hva er det? :p