Ny klokke til 2-3000 kr - første klokkekjøp

Medlem
17. jan. 2012
Innlegg
79
Sted
Oslo
Jeg trenger litt hjelp til kjøp av klokke, vet ikke helt hva som er bra eller ei. Har lest litt om klokker, men dette er helt nytt for meg.

Klokken skal brukes til skjorter og dress, og har funnet noen klokker jeg har sansen for.
Maks pris er rundt 3000 kr.

klokker jeg liker, diverse Seiko Premium klokker, og Christopher Ward c20 lido.

Liker denne bra, men den er muligens litt dyr.
http://www.creationwatches.com/prod...al-calendar-snp019p1-snp019-snp019p-1542.html

Noen meninger?

På forhånd takk.
 
Christopher Ward C20 Lido er jo ett godt valg, enkel og grei - men med litt særpreg som skiller den fra røkla. Og som du sikkert ser (og i alle fall snart får påpekt fra andre...), den ligner nok litt mye på noen mer kjente klokker.

face3.jpg
 
Det jeg tenker om christopher ward er at jeg må kjøpe den utenlands, vil det ikke da bli litt trøblete om det skulle gå noe galt med klokka?

Gmortens: Fine klokker, men er kanskje ikke helt det jeg er ute, iallefall ikke som førstekjøp. Får heller se etterhvert;)
 
Vet ikke om du har noe ønske om at klokken skal være mekanisk eller quartz, men du får ihvertfall fine certinaer til en rimelig pris, både quartz og automatic.
Sveitsisk og mye for pengene!

Til tross for at det ikke er hva du ser etter ville jeg definitivt gått for en vintage Omega :p
 
Tissot har vel noen rimelige mekaniske.
Steinhart likeså.
Er jo ikke flust av mekaniske ur til den prisen tilgjengelig i norske butikker, så da blir det helst å bestille fra utlandet hvis du ønsker litt utvalg.
 
Christopher Ward C20 Lido er jo ett godt valg, enkel og grei - men med litt særpreg som skiller den fra røkla. Og som du sikkert ser (og i alle fall snart får påpekt fra andre...), den ligner nok litt mye på noen mer kjente klokker.

face3.jpg

liker denne, men synes den ser enda bedre ut på lenke

-- Morten --
 
Det jeg tenker om christopher ward er at jeg må kjøpe den utenlands, vil det ikke da bli litt trøblete om det skulle gå noe galt med klokka?

Gmortens: Fine klokker, men er kanskje ikke helt det jeg er ute, iallefall ikke som førstekjøp. Får heller se etterhvert;)

kan ikke tenke meg at det skulle være noe problem å sende klokken tilbake til Christopher Ward om det skulle være noe. Siden de kun selger på nettet, så man ikke får prøve klokken før man kjøper, har de også 60 dager fri returrett.

-- Morten --
 
Hvis du sparer liiiiiiitt lenger og legger til noen tusen utenom, så er du straks ved å kunne kjøpe deg en brukt Omega Seamaster eller Speedmaster Pro. Og når du har 15K, kan du jo likegodt spare 10 til og kjøpe deg en Sub først som sist - du vil uansett ende opp med en ;) :D

Neida, kødder. Jeg skal være seriøs.

Jeg ville helt klart enten gått for Certinaen GT anbefaler, en meget flott klokke (jeg forutsetter automatisk urverk her, GP!?!), alternativt en vintage Omega dressklokke.

Kjør på :D


bilde-5.jpg

Certina DS-1. Verdens fineste budgetklokke IMO
 
Solgte den før på eBay til en grei pris, men finner ikke selgeren som hadde den nå. Har sjekket ut et eks. på Protid og den er meget fin. Husker ikke helt prisen på den i norge.. Perfekt Ø på 39mm.. Pene greier!

Og ja, selvfølgelig automatisk :D
 
Det jeg tenker om christopher ward er at jeg må kjøpe den utenlands, vil det ikke da bli litt trøblete om det skulle gå noe galt med klokka?

Gmortens: Fine klokker, men er kanskje ikke helt det jeg er ute, iallefall ikke som førstekjøp. Får heller se etterhvert;)

Jeg har handlet fra Christopher Ward et par ganger og det har bare vært positive opplevelser. De har jo også rimelig bra angrefrist og garanti med henholdsvis 60 dagers full returrett (som allerede er nevnt her) og 5 års garanti:)
 
Pippen; Godt å høre. Lest at mange andre også har gode erfaringer med Chr. Ward!

Den Certina DS-1 var faktisk ganske så fin, må nesten kikke litt nærmere på den. Liker bedre klokkene med lenker, men det blir garantert en klokke i rem senere!

Jeg må bare si det, at det er bare noe ved den Chr. Ward c20 som tiltrekker meg, men kan liksom ikke helt sette en finger på hva!
nonew_c20sss.jpg


Hva er egentlig forskjellen på alle typene klokker? har lest om automatiske, mekaniske, quartz, automatisk quartz, chronograph... Går litt rundt for meg i grunn! Det eneste jeg vet, de mekaniske er den dyreste typen?
 
Har denne selv til dress. Går sjelden med det så muligens den må gå. Men uansett en flott klokke.
Automatic og 200m wr. Beater i forkledning:p
Ligger vel i 5000,- sjiktet ny.

certina-ds-first-day-date.jpg
 
Til den prisen holder jeg en knapp på Seiko. Dette synes jeg er en nydelig dressklokke.

Seiko.jpg