Ny klokke

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
I dag klarte jeg ikke å holde ut lenger og måtte bare kjøpe meg en ny klokke :D hehe... Tror de fleste her kjenner den følelsen ;)

Men (!) tro det eller ei, det ble et quartz-ur, eller rettere sagt super-quartz!!

Bilder kommer etter hvert

Gjett om jeg kjenner den følelsen :mrgreen: Spennende, spennende! Gleder meg til bilder!

Får vel komme med en liten ledetråd....... For å si det sånn er jeg nok bedre skodd enn de fleste i tilfelle en eventuell flystyrt eller annen nødsituasjon! Yeah... like I need it...?! Men er moro med duppeditter 8)

Klarte ikke å dy meg lenger og måtte ta et par kjappe bilder!! Alltid moro å dele sin egen glede med likesinnede ;)

HPIM2797.jpg

HPIM2802.jpg

HPIM2795.jpg

HPIM2792.jpg

hehe fuktig kveld på byen.. ikke penger til taxi? trekk ut knappen.. bli flydd hjem med helikopter :mrgreen:

Risti4life.. Breitling.. fuktig natt på byen... Kanskje ta Paneraien? Hehe.

Fin sak det der Risti4life!

Men når kommer den neste Paneraien??

Takk alle sammen!! Tror nok jeg blir fornøyd med denne ja 8)

Og DJM:
DJM skrev:
Risti4life.. Breitling.. fuktig natt på byen... Kanskje ta Paneraien? Hehe.

Hehe... Sist jeg var på byen med en Breitling endte det i en litt for dyr reparasjon, men den blekner nok i forhold til kostnaden ved å dra ut nædpeilesenderen på en sent nach :D

Har vel egentlig tatt til fornuften og bruker nesten aldri dyre klokker når jeg er på byen

Risti4life skrev:
Hehe... Sist jeg var på byen med en Breitling endte det i en litt for dyr reparasjon, men den blekner nok i forhold til kostnaden ved å dra ut nædpeilesenderen på en sent nach :D

Hehe.. Akkurat den tanken satt jeg også med når jeg så klokken. Hva er prisen på å trekke ut nødpeilern igjen? Husker ikke det eksakte beløpet, men det er ihvertfall ikke billig 8)

Flott ur forresten!

Gratulerer Risti4life!! Kul sak.

Ganske mye "heft" i den saken ser det ut som...Ser massiv og flott ut.

For de som ikke er så belærte.

Forstår at det må være en nødpeilesender innebygd i klokken, hvordan fungerer den? Gps?

Litt kjipt når kompiser skal se på klokken og fikle med knappene da?

Virker som en vanlig nødpeielsender som bl.a. finnes på skip,- ved at en aktiverer sender, sendes et signal på den offisielle nødfrekvensen, 121.5 MHz. Denne kan så fanges opp av en mottaker, som er innstilt på den aktuelle frekvensen,- forøvrig kan du bl.a lese her :

http://hubpages.com/hub/The_Breitling_Emergency_Mission

http://www.breitlingsource.com/watch_de ... al_34.html

http://www.breitlingsource.com/watch_de ... al_35.html

Det finnes forøvrig flere (sanne) historier på nettet som kan bekrefte at denne nødpeilesenderen faktisk fungerer !

Håper at jeg kunne bidra litt ! ;)

Jeg hadde aldri tort å ha den klokken... Jeg synes jo det er en god ide å ringe ex- damer klokken 3 om natten på vei hjem fra byen. Tør ikke tenke på hvor fristende taken om helikoptertransport hjem kommer til virke:)

(ringe ex- damer var jo selvfølgelig FØR jeg ble gift;))