Ny klokke!

Medlem
28. april 2011
Da sitter jeg igjen med to alternativer.

Tag Heuer Carrera og
Breitling superavenger

Hva syns dere? Jeg har jo kun gått etter utseende. Er det stor kvalitetsforskjell? Og er disse klokkene verdt prisen?

Takker for svar :)

Carreraen er meget smakfull.
SA'en er mere klumpete, men er cosc.

Super Avenger er alt jeg ikke liker med Breitling. Store stålklumper med rotete skiver. Min anbefaling er Tag-en.

Som de andre; Carrera, dersom valget kun står mellom de to :)

Hvilken Carrera er det du tenker på, Day-date? Ville nok gått for Carrera, som flertallet her :) Den er stilig og klassisk, og vil nok være like riktig om 5 år. Kvalitetsmessig er de vel ganske like, skyt meg hvis jeg tar feil, bruker mye av de samme verkene ihvertfall o.l.

Da sitter jeg igjen med to alternativer.

Tag Heuer Carrera og
Breitling superavenger

Hva syns dere? Jeg har jo kun gått etter utseende. Er det stor kvalitetsforskjell? Og er disse klokkene verdt prisen?

Det er et absolutt must å få tatt disse klokkene i øyesyn personlig. Det er så vidt fra hverandre som det går an å få 2 klokker. SA er enorm og prangende, mens Carrera vel er mer klassisk.
Kvalitetsmessig er det vel ikke stor forskjell, og når det gjelder verdifall stiller de vel også ganske likt.

Mange gode svar, settes pris på :) Jeg har lest en del steder at det er mulig å prute på klokker som dette. Stemmer dette, og hva er det i så fall normalt å prute ned?

Hvor mye prisfall er det på slike klokker da, hvis de skal selges igjen. :)

Hvis du har håndledd til det ville jeg gått for SA'en.
Kongeklokke for sommer-posører med tykke håndledd.;)

Fantastisk finish på både kasse og lenke. Lenkene til Breitling er vel noen av det feteste som er å få.
Hvis du kler en 250 grams stålklump på armen er dette klokka du vil ha.:D

Prisfallet vil være dramatisk for begge disse. Tipper SA'en vil falle nesten 10k når du tusler ut av butikken.
Fordelen er at SA'en er noe lettere å få solgt enn Tag'en (tror jeg). Og dermed kan den ha et noe mindre verdifall.

Super Avenger er alt jeg ikke liker med Breitling. Store stålklumper med rotete skiver. Min anbefaling er Tag-en.

Tvert i mot;) Super Avenger er en Breitling på proteinkur!

Som UJU sier er det den perfekte klokken for sommerposøren, med store armer eller brukbart eksponeringsbehov. Ser tilfeldigvis at det ligger en "norsk" klokke med garanti på salgsforumet nå;) Da er verditapet tatt alt...

For guds skyld, kjøp disse brukt. Verdifallet på både Tag og Breitling er så vanvittig stort mellom nytt og brukt.

Av disse to ville jeg personlig valgt Tag Heuer Carrera! Men har du store/kraftige håndledd kan Breitling SA være veldig tøff! "Tape penger" vil du gjøre ved et salg seinere uansett hvilken av de to du velger, men du kjøper vel klokken for å bruke den og ikke som investering uansett ;)

Av disse to ville jeg personlig valgt Tag Heuer Carrera! Men har du store/kraftige håndledd kan Breitling SA være veldig tøff! "Tape penger" vil du gjøre ved et salg seinere uansett hvilken av de to du velger, men du kjøper vel klokken for å bruke den og ikke som investering uansett ;)

Den originale posten her virker veldig som en fyr på jakt etter sin første, skikkelige klokke, da er det ofte "hit and miss", mye "miss" ;).

Det å anbefalle en slik kjøper å kjøpe en kliss ny Tag eller Breitling gir kun mening om du eier en urmaker eller importør av nevnte merker :p.

Finne et pent brukt eksemplar med boks og papirer så vil tapet reduseres markant i forhold til det å kjøpe nytt.

Bah. Kjøp deg en Rolex og bli ferdig med det.;)

Nå har jeg hatt 16610'en min i 1 måned og 1 dag - fire dager av denne tiden har jeg brukt noe annet. Et par av dagene var når jeg oljet terassen i påsken, 17. mai var en annen (da byttet jeg tilbake til Rolexen når jeg kom hjem...) og her om dagen ville jeg prøve meg på Damaskoen igjen (rolexe fikk armtid etter jobb).

Kort fortalt er jeg vel ikke helt uenig i forslaget ditt, ingen av klokkene mine blir brukt om dagen bortsett fra Rolexen. Den sitter fryktelig godt på armen og passer til alt.

Den originale posten her virker veldig som en fyr på jakt etter sin første, skikkelige klokke, da er det ofte "hit and miss", mye "miss" ;).

Det å anbefalle en slik kjøper å kjøpe en kliss ny Tag eller Breitling gir kun mening om du eier en urmaker eller importør av nevnte merker :p.

Finne et pent brukt eksemplar med boks og papirer så vil tapet reduseres markant i forhold til det å kjøpe nytt.

Var ingen anbefaling fra min side om å kjøpe uret nytt, selvom det mange ganger er litt ekstra sjarm :) Men jeg fikk en følelse av at nytt kjøp vurderes av trådstarter da jeg leste:

Mange gode svar, settes pris på :) Jeg har lest en del steder at det er mulig å prute på klokker som dette. Stemmer dette, og hva er det i så fall normalt å prute ned?

Hvor mye prisfall er det på slike klokker da, hvis de skal selges igjen. :)

Eneste jeg ville frem til var at det ofte er snakk om et tap i penger når man kjøper seg en klokke og seinere vil selge den..! (Selvfølgelig, det er noen unntak og noen merker og modeller etc som holder seg bedre enn andre). På de to modellen det er snakk om er det nok mulig å sikre seg mot, et slikt tap du nevner, med å kjøpe brukt og jeg støtter din mening/teori der :)