Tusen takk for gratulasjoner alle sammen, hyggelig med slike tilbakemeldinger
Etter 24 timer på armen må jeg si meg veldig fornøyd med denne klokken. En aldri så liten oppsummering i korte trekk:
Veldig komfortabel å bære på armen, bygger lavt og velproporsjonert 42mm kasse passer godt på armen min.
Solid lås, tror denne kalles for "tropic clasp". Frest ut av hele stykker og virker solid, har mulighet til å justere et halvledd ved å løse ut lenken i låsen.
Elsker den hvite skiven, gode kontraster med sorte visere og ringer rundt lumen. Det er også litt stilig med den oransje Explorer II skriften og "retro" GMT viser.
Lumen er veldig drøy, den lades ikke opp så hurtig som på min ex- sea dweller men til gjengjeld lyser den veldig sterkt, grønn/blå kanskje litt turkis. Den lyser relativt sterkt i 4 timer, deretter fader den litt men er fortsatt fult synlig etter 9 timer i mørket. Det er noe jeg liker da jeg ikke har noen klokke på soverommet annet enn telefon som er til lading som oftest.
Jeg er som sagt veldig fornøyd med klokken, etter påske vil jeg bestille meg en Rubber B i påskefarge (oransje), gummireim er mer praktisk i min hverdag da jeg slipper å ripe opp lenken unødvendig og den vil tross fargen bli mer anonym tror jeg.
En keeper kan jeg nok trygt si, det eneste som kan friste mer er ennå ikke lagd, da snakker vi om GMT Master II med keramisk Pepsi bezel.
Takk for det
Trives særdeles godt med klokken, begynner å bli glad i den faktisk etter knappe 1 1/2uke En følelse jeg ikke fikk helt av de tidligere klokkene jeg hadde. Misforstå meg rett, jeg likte de også veldig godt og ikke noe utsette på de i seg selv. Men denne gir meg det lille ekstra, veldig fornøyd
Den har godt nokså presist, ca - 2 sekunder på 1 1/2uke hvor jeg for det meste har hatt den på armen 24t i døgnet. Den gir også fra seg en litt høyere "Rolex" lyd enn 16600 Sea Dwelleren jeg hadde, helt lik denne omtrent:[video]http://m.youtube.com/watch?v=oJN_GbcexI8[/video]
Rubber B skal snart bestilles, tenkte å kjøpe ekstra clasp også men til 7500kr er jeg veldig usikker på om det er verdt det? Skal se hvordan den blir med Rubber B før jeg evt. kjøper en ekstra clasp.