Ny leke :-) - Archimede - Pilot XL Automatik

Medlem
20. juli 2009
I went on the internet this week and I found this!

For godt en uke siden fikk jeg en ny leke, Archimede - Pilot XL Automatik, ville la erfaringene synke inn litt før jeg postet noe her.

Achimede er et nytt merke, kun 6 år gammelt. Men bak står tyske Ickler (http://www.ickler.de/English/AboutIckler.htm) som har røtter helt tilbake til 1767.

Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg fant frem til denne klokka, men tror at det var ett innlegg på forumet til våre Danske venner.

Det som slo meg var det rene designet og mangel på "juggel" på denne klokka. Nå som jeg har brukt den i en god uke er jeg fortsatt glad i den, skive ligger utrolig nært glasset noe som gir en fin effekt. En ting jeg ikke liker er et klart blått skinn fra viserne sånn i skumringen. I dagslys og mørke vises dette ikke men de ser litt "pussig" ut med "selvlysende" effekt når det ikke er mørkt.

Uansett bestemte jeg meg for å handle.

Den koster 395 euro samt 25 € for å få dekket bakside. Etter å ha søkt litt her inne fikk jeg tips og anbefaling fra Brio om å handle fra svenske http://www.urtid.com som som tar 4700 SEK men trekker fra momsen ved sending til norge. Men når jeg først skulle bestille ble det til at jeg handlet litt ekstra også fra dem.

Ros til svenskene for meget god service, raske tilbakemelding osv. De har litt annet gøy også på webben sin så man skal ikke se bort ifra at det kommer flere pakker...

Emballasjen var en nedtur. Klokka kom i en "skoeske kvalitet" eske uten noe mer informasjon!

-Archimede-PilotXLAutomatik1.jpg

Et stykke skumplast var alt som var inne i denne "billige" eska.

-Archimede-PilotXLAutomatik2.jpg

Jeg valgte å betale 25 € ekstra for å få "dekkende bakstykke" fremfor glass.

-Archimede-PilotXLAutomatik3.jpg

Lekker sak synes jeg, 45 MM og KUN 10 MM "tykk" gjør at den ligger utrolig bra på armen. Men hvem laget originalen som denne er basert på?

-Archimede-PilotXLAutomatik4.jpg

Tar med et bilde fra produsenten som bedre viser hvor tynn den faktisk er.

-Archimede-PilotXLAutomatik5.jpg

Siden jeg ikke er "fotogen" ala Bullit så poster jeg også produsentens bilder av klokka - slik at dere får riktig inntrykk.

-Archimede-PilotXLAutomatik6.jpg

+

http://www.flickr.com/photos/sivek/sets ... 614859674/

Stilig flieger! Klokken ligner veldig på IWC Big Pilot, men også på Glashytte Navigator. Tipper en av disse har stått modell. Gratulerer med ny klokke igjen (ikke så lenge siden forrige så vidt jeg husker) :!: :D

Gratulerer med et flott pilot-ur :)
Er heller ikke særlig fan av glass på baksiden. Hvilket urverk er det?

Grattis med nytt ur! Veldig flott sak, jeg er svak for "beobachtungsuhr"-designet. Originalen kom fra Lange, IWC, Laco, Stowa og Wempe. Les mer om det her.

Jeg har en lignende klokke selv, min er en Débaufré Nav-B 44mm.

PS - ta et wristshot!

Gratulerer med en enkel og stilren klokke! Hyggelig at tipset kunne brukes! ;)

Esken....hva skal du nå egentlig med den... :D

Micke hos Urtid er 100 % !

En av mine :
Beater1.jpg

Gratulerer med et nydelig ur :D Et klassisk utseende pilotur, jeg liker det :D

Gratulerer!!!
Jeg elskerpilotur! Nydelig og clean.
Klassisk design! :D :D :D