Ny Longines Admiral

Medlem
3. juli 2009
Innlegg
13
Hei alle

Har den siste tiden blitt mer og mer interessert i urverk. I kontrast til andre tekniske "dippedutter" (som også er en interesse) er urverk en mer tidløs hobby, om man kan kalle det for akkurat det. Registrerer at forumet holder et høyt nivå både på erfaringer og kommentarer, så jeg fant ut at dette måtte være en flott plass å starte :)

Har fra før en Tissot PRS 516 (som for øvring er til salgs for de som er interessert), og et Omega gullur fra 1984 som er modernisert med sort skinn rem.

For å komme til poenget: Jeg har tittet rundt etter nytt ur, og jeg tror det må bli et Longines Admiral eller et Tag Heuer Carrerra. Er det noen her som kan hjelpe meg med erfaringer rundt disse modellene, eller kanskje det er noen som rett og slett bare har sterke meninger om valget?

Hilsen
ny entusiast
 
Er ingen ekspert på merkene du nevner, men har vel en bedre feeling med Tag.

Om du først går en runde med deg selv med tanke på hviken prisklasse du tenker deg og hviket bruksområde klokken er tiltenkt, vil du få en masse nyttige tips her.
Tenker du deg ny eller kanskje er brukt et alternativ. ?

Gi oss litt info. så finner du en masse gode hjelpere her, bruk også søkefunksonene her på forumet. Her finner du en masse nyttig info.

Lykke til.
 
Ikke vet jeg, men det kan jo hende at trådstarter har klart å finne ut av dette på egenhånd siden han har hatt over 17 måneder på seg..:confused::confused:
 
Ikke vet jeg, men det kan jo hende at trådstarter har klart å finne ut av dette på egenhånd siden han har hatt over 17 måneder på seg..:confused::confused:

Det er helt riktig.
Det ble en Admiral. Så en Panerai, så ble det en...

Takk for tilbudet og tilbakemelding, men jeg kan meddele at galskapen har tatt tak for lenge siden, ca 17 mnd