He he. Klokke industrien har kokt sammen en rar definisjon av hva som er vanntett og hva som ikke er vanntett.
Sjekk http://en.wikipedia.org/wiki/Diving_watch
Her ser du at testing til 20 bar kun kvalifiserer til "Suitable for professional marine activity and serious surface water sports. NOT suitable for diving."
Hysterisk morsomt spør du meg. Når det gjelder Sinn så er saken grei. Er klokkene trykktestet til 20 bar så tåler de 200 m vanndyp. Men kansje ikke 201 m Slik er nå engang filosofien bak trykktesting.
Frode.
Hei.
ISO 2281 som det henvises til i wikipediaartikkelen er jo (så vidt jeg har forstått) det samme som DIN 8310, som Sinn bruker. Dvs. at også en Sinn med testing til 20 bar er "Suitable for professional marine activity and serious surface water sports. NOT suitable for diving."
Jeg forstår ikke helt diskusjonen rundt vanntetthet.
Det er relativt lite interessant for denne typen ur, tenker jeg. Er man hardcore dypdykker velger man noe helt annet,
Jeg er langt fra noen dypdykker, og kommer heller aldri til å bli det. Det jeg lurer på er om denne klokken i det hele tatt tåler å dykkes med?