Ny og kunnskapssøkende

Medlem
25. juni 2012
Hei.
Har blitt mer og mer opptatt av klokker de siste årene, og innkjøpende blir dyrer og dyrere:) siste var en tag heuer formula 1. Noen som har erfaringer med den?

neste gang har jeg bestemt meg for ei automat:)

Finnes det noen andre nettsteder man kan lese seg opp til litt kunskap over normalen om klokker? (evt. bøker)

skjønner etter å ha lest litt her at det er mange som sitter på kunnskap.

Hei og hjertelig velkommen!

Det finnes jo mange formula 1 TH, tøffe sportsklokker!

Det er mange her som kan mye om klokker og villig deler kunnskapen. Mange lærer også mye om klokker ved å utforske tidssonen selv.. Det finnes utlandske steder også, men de har jeg liten erfaring med. Bøker om de store merkene, brosjyrer/bøker om årsmodellene fot merkene hos utmakere og tidsskrifter som eks. Watchworld og watchtime er fine kilder. Jeg for min del leter en del her og leser meg litt opp overalt.

Mye lekre automatiske ur, lykke til!

Om du ønsker forslag kan du jo sette opp en en budsjettert sum, da ruller forslagene inn..

Velkommen skal du være :D
Tag Heuer Formula 1 er en typisk klokke som kan trigge klokkeinteressen. Vi her inne er av mange grunner mest interessert i mekaniske klokker, men du finner nok en quartz-klokke eller to i de fleste samlingene her inne uansett ;) Legg gjerne ut bilde av klokken, den finnes jo i mange modeller.

Vil absolutt anbefale denne boken: http://www.amazon.com/The-Watch-Gene-Stone/dp/0810930935
Da får du en rask innføring i de mest kjente modellene og historien bak til det som kan stå og gå av kjente klokkeprodusenter.

Det letteste er uansett å bli fast inventar her inne, da vil du nok lære mye om du leter litt rundt + at det finnes et par tråder der ingen spørsmål er for dumme og du vil få svar fra mange av de her inne som sitter med fantastisk klokkekunnskap :mrgreen:

Hei.
Har blitt mer og mer opptatt av klokker de siste årene, og innkjøpende blir dyrer og dyrere:) siste var en tag heuer formula 1. Noen som har erfaringer med den?

neste gang har jeg bestemt meg for ei automat:)

Finnes det noen andre nettsteder man kan lese seg opp til litt kunskap over normalen om klokker? (evt. bøker)

skjønner etter å ha lest litt her at det er mange som sitter på kunnskap.

Jeg har hatt mye glede av Timezones FAQ. I tillegg er denne siden fra Orient helt genial.