Ny på Tidssonen og Rolex forum; en kort intro

Dette var ikke hverdagskost, samlingen din bærer internasjonal klasse! Velkommen skal du være :)
 
Stum av glede og beundring! Jeg kommer til å måtte se posten din flere ganger de neste dagene for å skjønne hva det var som traff meg nå. Velkommen skal du være @Rodrick!
 
Redigert av en moderator:
Hei og mange takk for hyggelige kommentarer og varm velkomst!

Jeg skal prøve å legge ut flere bilder underveis både av mine egne, og selvsagt av annet som kan være interessant å dele.

Hadde nylig tilgang til stativ og et bra objektiv, og da var det straks mer motiverende å ta noen bilder. Med den konservative tilnærming Rolex har til design er det interessant å kunne se hvordan små detaljer endrer seg under årenes løp. Det kommer ikke alltid like godt frem med et mobilkamera.

@Tom Henriksen; skulle jeg mot formodning falle for fristelsen så skal jeg definitivt la høre fra meg.

@Longhairdontcare; Et IWC Fligeruhr XV og en Girard Perregaux Chronograph er fremdeles med - av sentimentale årsaker. Begge anskaffet i 1999 og tiltenkt noen barn når (hvis) de engang blir voksne nok til å ta vare på dem.
 
Redigert av en moderator:
Helt fantastisk. En drømmesamling etter min smak.

Takk @Rodrick. Dette var jo en fantastisk samling klokker og en presentasjon som burde inspirere de fleste. Dette forumet blir ikke bedre enn hva medlemmer legger ut av bilder og historier.

Da er det bare å skru på drømme-krana, og håpe at man selv klarer skaffe seg 1 eller 2 slike klokker innen de neste 10-20 år :) Drømmesamling.



Hei og mange takk for hyggelige kommentarer og varm velkomst!

Jeg skal prøve å legge ut flere bilder underveis både av mine egne, og selvsagt av annet som kan være interessant å dele.

Hadde nylig tilgang til stativ og et bra objektiv, og da var det straks mer motiverende å ta noen bilder. Med den konservative tilnærming Rolex har til design er det interessant å kunne se hvordan små detaljer endrer seg under årenes løp. Det kommer ikke alltid like godt frem med et mobilkamera.

@Tom Henriksen; skulle jeg mot formodning falle for fristelsen så skal jeg definitivt la høre fra meg.

@Longhairdontcare; Et IWC Fligeruhr XV og en Girard Perregaux Chronograph er fremdeles med - av sentimentale årsaker. Begge anskaffet i 1999 og tiltenkt noen barn når (hvis) de engang blir voksne nok til å ta vare på dem.
 
Redigert av en moderator:
For en ufattelig rå samling av klassiske vintage Rolex, dette her var det hakeslepp nivå over! Takker for informativ og velskrev introduksjon og presentasjon av klokkene, velkommen til TS! Ser frem til mer bilder og tekst fra denne kanten :)
 
Show off :p

Utrolig flott samling og takk for at du deler dette med oss.

Ser at det eneste du mangler er en Sub med dato :eek:
 
Oioioioi, her snakker vi heftig samling:D Gleder meg til å se flere bilder av godbitene. Morro å se at noen drar den så langt med vintage Rolex:cool: Velkommen hit!
 
Velkommen og fantastisk flott vintage samling.. Har nylig fattet interesse for vintage Rolex selv og er stadig på utkikk etter en 1680 (1978) Såvidt jeg vet er det 5.3 mill serien? Tar gjerne i mot noen tips.
 
Nå ble jeg satt ut.

For noen fantastiske Rolexer, og veldig lærerik tekst. Jeg trodde jeg skulle få en kort intro til en eller annens Datejust!

Todda