Ny Panerai - PAM587

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Ny Paneraimodell på markedet nå. Ser veldig bra ut, men dessverre (eller heldigvis) for stor for meg :)/:(

http://www.radiomir1940.com/en/watch/pam00587.php

01.jpg

Hadde de putta en crown guard på den der hadde det blitt en ny "Bronzo". Altså en nyere modell som kan bli et seriøst samlerobjekt. Blir vel bare 1000stk av denne?

Den der var lekker.
Pleier det å være ventelister på 1000 editions? Eller kan man snuble over en slik som dette på en flyplass?

Latterlig fet! Kassen, skiva, reine linjer. I'm speechless.

Men som du sier: 47mm... :(

Panerai ER 47mm! De bærer alikevell mindre enn mange tror.
Alle "vintage" pams 1936-1950+ var minst 47mm.
"Baby pams" på 44mm eller mindre, dukket først opp på 1990 tallet.

Panerai ER 47mm! De bærer alikevell mindre enn mange tror.
Alle "vintage" pams 1936-1950+ var minst 47mm.
"Baby pams" på 44mm eller mindre, dukket først opp på 1990 tallet.

Nja. Panerai VAR 47mm. Da de startet opp igjen på 90-tallet var jo standardstørrelsen 44mm, og hvis man ser på antall produserte klokker, så har de jo laget uendelig mange flere i 44mm enn i 47mm. :)

Men alt dette vet du jo selvfølgelig. :)

Nja. Panerai VAR 47mm. Da de startet opp igjen på 90-tallet var jo standardstørrelsen 44mm, og hvis man ser på antall produserte klokker, så har de jo laget uendelig mange flere i 44mm enn i 47mm. :)

Men alt dette vet du jo selvfølgelig. :)

Jada;)
Poenget mitt er at de OPPRINNELIGE MILITÆRE Paneraier alle var 47mm. Således ER en Panerai med ALL "DNA" i behold, også i dag 47mm.

Men bevares - Panerai i 45mm, 44mm, 42mm og til og med 40mm er også flotte ur :D

Jada;)
Poenget mitt er at de OPPRINNELIGE MILITÆRE Paneraier alle var 47mm. Således ER en Panerai med ALL "DNA" i behold, også i dag 47mm.

Men bevares - Panerai i 45mm, 44mm, 42mm og til og med 40mm er også flotte ur :D

So? Har også lyst på et B-Uhr, men de er på 55mm... Er det for stort så er det for stort.

Men jeg liker hverken den eller vintage Paneraier mindre av den grunn. :)

EDIT: Og skal du gå ned den veien, er det bare å selge huset, bilen, hesten og kjerringa og få seg en EKTE vintage Panerai og ikke en PAM587... :)

Redigert:
So? Har også lyst på et B-Uhr, men de er på 55mm... Er det for stort så er det for stort.

Men jeg liker hverken den eller vintage Paneraier mindre av den grunn. :)

EDIT: Og skal du gå ned den veien, er det bare å selge huset, bilen, hesten og kjerringa og få seg en EKTE vintage Panerai og ikke en PAM587... :)

Min egen 424 ("1936 style" California dial), en 587 ("1940 style") som er omtalt i denne tråden og til slutt en representant for "1950 style" enten med en 422 eller en 372. Dette er er min "drømme trio" fra Panerai. "Rimelige" og bruksvennlige ur, som er "nært nok" for meg, i forhold til de fullstendig uoppnåelige originalene.

De fleste "klarer" etter min mening en 47mm, i hvert fall hvis de finner 44mm å være OK. Dette fordi de ovenfor nevnte kasse former bygger lavt og har korte lugs, slik at de faktisk ikke virker så store på armen.

Men det går en grense også for Panerai, uansett hvor kuult dette uret (GPF 2/56) er, så begynner det å se virkelig komisk ut med 60mm:mrgreen:
61a1_12.jpg

De fleste "klarer" etter min mening en 47mm, i hvert fall hvis de finner 44mm å være OK. Dette fordi de ovenfor nevnte kasse former bygger lavt og har korte lugs, slik at de faktisk ikke virker så store på armen.

Poenget mitt at det er ok for noen, men ikke for andre på tross av argumentasjonen du kommer med her. Har hatt en 372 på lån en hel uke, men måtte altså kaste inn håndkleet og innse at det ble for stort for meg... Ja, jeg bannet. :)

På den andre siden: Jeg kan gå med 36mm uten at det ser ut som jeg ved en forveksling har tatt på meg klokka til dattera mi på 5 år. Og det er jo ganske kult som vintage-samler. :)

Jøss for et ur!

Virkelig Panerai DNA syns jeg.
Min erfaring er at 47mm Panerai føles veldig bra ut på til tross for de store målene.
Denne likte jeg altfor godt...

Meget pen. Men den mangler absolutt noe på siden, men dette kan ha noe med at låsen på siden av kassen er noe som er særegent for Panerai.

Hva med noe slikt?

Redigert: