Solgt NY PRIS! Girard-Perregaux Sea Hawk II ref 4990

BAH

Medlem
16. juli 2012
Sted
Oslo
MODELL/BETEGNELSE
Girard-Perregaux Sea Hawk II, ref. 4990.

INFO OM KLOKKEN
Jeg kjøpte denne fra watchfinder.co.uk i desember 2016 for GBP 3000.00 pluss norsk moms. Den var da NOS (New Old Stock) og helt strøken. Har vært brukt av meg i rotasjon med andre ur og ser fremdeles meget bra ut. Kun noen ørsmå bruksmerker på lenken, ellers mint. Leveres i original emballasje med alt av papirer og garantisertifikat datert 07.12.10.

Ikke servicebehov, holder tiden godt. Thune i Stortingsgaten er norsk AD og kan ta imot uret ved fremtidige behov.

Modellen er ikke lenger i produksjon. På bruktmarkedet (i utlandet) har jeg funnet priser fra ca 30k-60k.

Når det kommer til detaljfokus og finish må jeg si at Girard-Perregaux overgår det meste i prisklassen. Hvis du ønsker deg et barskt og elegant luksus-dykkerur som det finnes svært få av er dette et supert valg.

Uret er maskulint, stort og kraftig, men ligger svært godt på håndleddet med sin moderate kassehøyde.

Som et ekte dykkerur bør har denne power reserve-indikator på skiven. Ellers dreibar bezel, datovisning, kraftig lume på viserne. Urverket er svært presis og bortimot lydløst. Automatikk-rotoren er også bortimot lydløs. Her er kvalitetsfølelsen høy over det hele!

Høydepunkter designmessig inkluderer integrert kronebeskytter, kronens plassering kl 4, det nedfelte datovinduet kl 0130, kontrasten mellom høyglanspolerte og fint børstede flater både på urkasse og lenke.

Jeg tar kun imot seriøse henvendelser og i denne omgang er jeg bare interessert i et rent salg.

KONTAKT
- Ta kontakt via PM, eller via telefon eller e-post for raskere svar
- T: 900 93 421
- E: bahalvorsen@gmail.com

PRISANTYDNING OG OPPGJØR
NOK 26000,-. Selges helst F2F i Oslo-området. VIPPS er flott, cash er også ok. Jeg kan også sende uret med Postens ekspress-over-natten på min regning etter overføring og mottak av penger i nettbank.

SPESIFIKASJON
Modell: Girard-Perregaux Sea-Hawk II ref. 49900 stål
Kassediameter: 42 mm
Kassehøyde: 12 mm
Bredde mellom hornene: 20 mm
Vekt med lenke: 194 gram
Urkasse: polert/børstet stål
Bakside urkasse: solid baklokk
Urskive: Grå sunburst dial med lume på timemarkører og visere (samt på nullpunkt på bezelring)
Glass: Ripebeskyttet safirglass, lett kurvet
Bezelring: Stål
Urverkstype: Automatisk, selvtrekkende
Sekundviser: Sklir jevnt
Urverk: in-house urverk GP033R0
Driftsreserve: 46 timer
Vanntett: 300m/1000ft
Funksjoner: Tid, dato, power reserve, dreibar bezelring

BILDER
Alle bilder er tatt med iPhone på dags dato og skal kunne si noe om urets kosmetiske tilstand.
IMG_4065.jpg
IMG_4066.jpg
IMG_4065.jpg
IMG_4066.jpg
IMG_4069.jpg
IMG_4065.jpg
IMG_4066.jpg
IMG_4069.jpg
IMG_4065.jpg
IMG_4066.jpg
IMG_4069.jpg
IMG_4071.jpg