Ny Rolex-modell: Deepsea Challenge 39000 ft

Den er vel laget for å holde fokus på Deepsea? Den har vel ikke vært så alt for populær?
 
I følge Bjerke er dette bare experimental.
Fy fa.. for en klokke! Men med 30 mm tykkelse og en dia på drøye 51 mm er dette vel i det meste laget selv for en mann med tømmerhuggerarmer:D
 
12 000m :-o:-o:-o

Satan den var stor og heftig...

Jeg kommer nok aldri til og kjøpe den, men konseptet er jo tøft for de som skal dykke på 12 000m????

Husker dere The Abyss (1989) James Cameron. Var ikke han nede noe slikt på slutten av filmen når han dykket med dette speciele stoffet i lungene som var rosa (PFC).

http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_breathing
 
Fikk gåsehud av den videoen der...Kult prosjekt av Rolex, gleder meg til å se fortsettelsen, blir vel en James Cameron-spesial på NGC, eller noe sånt
 
Som konsept synes jeg dette er veldig artig, og det er godt å se at "konservative" Rolex pusher grensene og er innovative på sin måte. Dette er jo ikke noen klokke for Hvermansen, men det holder liv i legenden om Rolex sine dykkerur, og det gir oss entusiaster noe å snakke om. Rolex er rå på markedsføring, og det ser vi nok et eksempel på her.
 
Mulig de gjør som bilbransjen - kommer med konsepter som er "tatt helt ut" samtidig som de legger inn fremtidig endring i design for å se an reaksjonene?

I dette tilfellet "top hat" og sort trykk på kronen?
 
Rart/skuffende om de ikke selger den til "forbruker"? ser knalltøff ut. Og da noen av oss er fullsize rundt armene og i 100+kg klubben skal da 51mm gå fint ;)
 
[video=youtube;zklD1O9UkuE]http://www.youtube.com/watch?v=zklD1O9UkuE[/video]

Tøff reklame!
 
Endelig fått sett videoen.
Det er et ganske solidt stykke metal når de jonglerer med casen i første videoen.

Men hva er grei med sammenligningen mellom de tre klokken hvor den første ikke er en "Diver's watch" - mangler bezel?
 
Litt av et "wristshot"

Rolex-Deepsea-Challenge-watch-6.jpg
 
Blir den tilgjengelig for folk med rødt hår, vil jeg få min første Rolex.
Den var rålekker.