Ny Seiko er i hus!

Medlem
7. aug. 2014
Innlegg
374
Sted
Hedmark
I dag fikk jeg hentet den nye klokka på Posten. Jeg måtte faktisk pakke delvis opp der og da for å forsikre meg om at innholdet var like helt. Den lille Seiko-esken var puttet inn i en større eske uten noe støtdempende rundt, og lå og slang så jeg var redd klokka skulle fått for hard medfart.

Esken er det ikke noe spesielt med, en ganske liten eske (heldigvis), håndbok og et garantibevis.




Klokka begynte å gå med det samme jeg pakket den ut, og det virker som den er helt i orden. Ingen mistenkelige lyder eller vibrasjoner av noe slag. Den virker veldig solid, er ganske tung og temmelig høy, men alt i alt synes jeg den passer meg bra. Jeg skjønner at noen kan mene at dette må være en dameklokke, siden reima er så kort. Den passer akkurat til meg, og jeg har ikke veldig kraftige håndledd. En mann med kraftige håndledd ville nok synes at denne reima er for kort.




Jeg tror jeg vil si at dette er den fineste klokka jeg har for øyeblikket! Jeg liker viserne, og at datoen er plassert diskret mellom 4- og 5-tallet. Grønnfargen er ikke på noen måte skrikende, men rolig og avdempet. Og det står faktisk "Made in Japan" på skiva, selv om man må ha lupe for å se det!




Det blir absolutt ikke min siste Seiko 5!