Ny som klokkesamler. Heuer som første samlepbjekt.

Medlem
6. nov. 2013
Er helt ny som klokke samler. Trenger noen tips for en nybegynner. Så jeg slipper å gjøre de groveste bommertene.
Har kjøp en tag heuer som ble kjøpt kun for at jeg syntes den var fin. Prøvde å finne info om klokken, men famlet bare i blinde. Så trenger noen råd så jeg er bedre rustet til neste klokkekjøp.

Vintage Heuer Submariner Dive Watch | eBay

Har kjøpt denne som sagt med hjerte og ikke hodet. Kan noen fortelle meg litt om klokken og prisen var god eller ikke. Og hvor jeg evt kan finne ut mer om klokken selv.

Hei og velkommen til Sonen:) Har du fått klokken ennå eller er den på vei? Det står et ref.nr på baklokket som gjør researchen litt lettere.

Tror denne kan bli sprek på en natorem. Lenka så litt pjusk ut men resten så bra ut! Litt synd det er quartz, men tror uansett det er mye klokkeglede for pengene.

Fin Heuer

Bruker @Jarl fr. her på forumet, mannen bak Classic Heuers, kan kanskje bidra med innspill, hvis den ikke er for "ung" for det :)

Grattis med kjøp!

Neida, den er ikke for ung for det :) !

Grattis du har kjøpt en ref. 980.022 Heuer dykkerklokke fra tidlig 80-tallet. Dette er en modell i "full size"
serien, og den er stor og tung med sine 42mm brede kasse.

Jeg så den på Ebay jeg også... :)

1982P06.jpg

980.022 er ganske uvanlig. Det er ikke ofte at det dukker en opp for salg. Mest sannsynlig er det fordi en gullfarget dykkerklokke kanskje ikke var det mest populære.
Som regel er det ref. 980.006 man ser. Den er stål med svart urskive og bezel.

Det finnes mange varianter av disse store vintage Heuer dykkerne. Er du interessert så var vi en gjeng som lagde en oversikt over alle modellene. Den finner du her: http://www.onthedash.com/docs/DiveWatchRefTable.pdf

Den kommer sikkert til å se frekk ut på en natoreim. Tipper du kommer til å jakte på flere varianter av disse klassiske Heuer dykkerne. De gir mye klokkemoro for relativt lite penger.
Er det noe du lurer på så spør. Jeg har reparert mange av disse og kjenner ESA 536.121 quartzverket godt. Disse tidlige quartzverkene kan faktisk repareres og gis service på en skikkelig måte.

Mvh

Jarl
Classic Heuers

Redigert av en moderator:
Neida, den er ikke for ung for det :) !

Grattis du har kjøpt en ref. 980.022 Heuer dykkerklokke fra tidlig 80-tallet. Dette er en modell i "full size"
serien, og den er stor og tung med sine 42mm brede kasse.

Jeg så den på Ebay jeg også... :)

1982P06.jpg

980.022 er ganske uvanlig. Det er ikke ofte at det dukker en opp for salg. Mest sannsynlig er det fordi en gullfarget dykkerklokke kanskje ikke var det mest populære.
Som regel er det ref. 980.006 man ser. Den er stål med svart urskive og bezel.

Det finnes mange varianter av disse store vintage Heuer dykkerne. Er du interessert så var vi en gjeng som lagde en oversikt over alle modellene. Den finner du her: http://www.onthedash.com/docs/DiveWatchRefTable.pdf

Den kommer sikkert til å se frekk ut på en natoreim. Tipper du kommer til å jakte på flere varianter av disse klassiske Heuer dykkerne. De gir mye klokkemoro for relativt lite penger.
Er det noe du lurer på så spør. Jeg har reparert mange av disse og kjenner ESA 536.121 quartzverket godt. Disse tidlige quartzverkene kan faktisk repareres og gis service på en skikkelig måte.

Mvh

Jarl
Classic Heuers

Takk for all info. Godt å høre at jeg ikke har gjort et bomkjøp. Skal bli spennende å sette seg inn alt, men ser det er ganske mye mer enn det jeg hadde sett for meg på forhånd. Blir ikke noe problem med så mange hjelpsomme sjeler å spørre :)