Ny, ung og frisk!

Medlem
1. sep. 2010
Jeg ønsker ikke og tråkke noen på tærne her i det hele tatt så bare si ifra hvis jeg ikke følger forumets retningslinjer ved og opprette denne posten.

Klokker har for meg blitt raskt en lidenskap, så jeg setter av litt kroner nå og da for og finne flotte klokker. I og med at jeg er en student på 21 år så er på en måte budsjettet ikke skyhøyt, slik som prisen på mange flotte klokker er.
Samlingen min er enda ikke noe spesielt og skryte av men jeg ønsker og utvide.
Jeg ble medlem her for å forstå og bli klokere på hvilke klokker som er gode klokker, og hvilke priser det er greit å betale for disse.

Nettopp nå har jeg lagt mine øyne på en ny fritidsklokke; Chopard Mille Miglia 1000 Steel Black Dial. Prisen jeg vil ende opp med og betale for den og hva den faller i verdi vet jeg ikke, så det ville vært supert med litt hjelp av litt mer erfarne klokkeentusiaster.

Jeg undrer også på om det er noen som har noen tips til en annen flott klokke som er greit og ha i samlingen til pris mellom 5000 og 20.000?

Jeg takker for all hjelp og håper jeg en dag kan være til hjelp for dere andre her på TS.

Kristoffer

Velkommen!

TCCW la nettopp ut en klokke som kan være fin å ha dersom du liker Breitling! Se under Kjøp og salg.

Ellers er feks Omega seamaster en klokke som enhver samler burde ha, kanskje?

Glemte og skrive hva jeg hadde! Omega Seamaster og Longines Admiral Chronograph er de 2 klokkene jeg har, i tillegg til noe annet som jeg ikke er så veldig fornøyd med, og skal kvitte meg med. Men takk for svar. Skal ta en titt!

Hei og velkommen!

Jeg synes du har startet meget godt med Seamaster og Admiral.
Chopard er jeg lite kjent med og i prisklassen du referer til kan du skaffe deg de fleste referanseur fra mange gode merker brukt. F.eks Speedmaster Pro, TH Monaco, IWC Mark XVI eller Breitling Superocean.

Lykke til med jakten!:D

Jeg er i samme situasjon som deg, 21 og student. Jeg annbefaler Breitling så det holder! Du får En flunkende ny Superocean Steelfish hos Bjerke til 18200 med gummirem, og jeg er meget fornøyd med min.

Ellers så annbefaler jeg Seiko SKX009. Du må vel ut med litt over en tusenlapp for en slik en ny. Ellers så er det jo kult med en Vintage Omega til de gangene man går med dress i formelle selskaper :)
My 2 cents!

Velkommen!

Flotte klokker du har :)

I den prisklassen kan du få mange klokker, bl.a. min to måneder gamle Breitling SOH :)
Bare å komme med bud ;)

Jeg er i samme situasjon som deg, 21 og student. Jeg annbefaler Breitling så det holder! Du får En flunkende ny Superocean Steelfish hos Bjerke til 18200 med gummirem, og jeg er meget fornøyd med min.

Ellers så annbefaler jeg Seiko SKX009. Du må vel ut med litt over en tusenlapp for en slik en ny. Ellers så er det jo kult med en Vintage Omega til de gangene man går med dress i formelle selskaper :)
My 2 cents!

Tenker jeg hvertfall går for en slik Seiko SKX009 med en gang, er jo ikke veldig dyr, også syntes jeg det var en ganske tøff klokke. Jeans-klokke som jeg ville kalt det.

Er det slik at de fleste Urmakere sitter på den? Eller har du ett tips i hvor jeg kan få tak i den, for eksempel imorgen?
Bor i Oslo og Tønsberg så kan forflytte meg litt.

Fu kan ikke gå galt med den. Jeg kjøpte min på gummi men synes den var ganske stiv, gikk ikke mange dagene før den satt på en nato :)
_MAT1412.jpg

Det er vel egentlig sånn at så godt som ingen norske forhandlere har Seiko SKX009, eller noen andre mekaniske Seiko'er. De selges mest i Asia...

Jeg kan anbefale å handle Seiko fra www.creationwatches.com...

Da var Seiko SKX009 med jubileumsreim bestilt, i tillegg til denne; Certina Må bare si ifra at jeg er meget glad i brunt.

2 enkle, rimelige klokker til hverdagsbruk.

Hei, og velkommen til forumet.

I prisklassen du antyder får du mange bra klokker, og flere er nevnt i tråden her.

Når det gjelder spørsmålet vedr verdifall på klokker, er vel svaret så enkelt at hvis du er usikker på om du har råd, la vær. Men viktigst av alt, kjøp heller klokken du egentlig har lyst på, fremfor å velge en "riktigere klokke" i forhold til verditap eller andre faktorer.

Personlig synes jeg Chopard Mille Miglia 1000 er helt knall! Du må nok beregne et saftig verditap hvis du kjøper den ny, for å selge den her eller på finn.no etterpå, så sats på at dette blir en du skal leve lenge med...