Nya Omega!

Medlem
11. juli 2008
Sted
Kalmar
Jeg har i det siste fått opp øyene igjen for Omega, som var min første "riktige klokke".

Siden kona skal få en med litt diamanter på så har jeg kikket litt på hjemmesiden å merket da en ny Olympic Seamaster "rød bezel, hvit skive" som jeg ikke hvet om jeg liker eller ikke............

Dog så ELSKER jeg den nye Speedy Professional med coaxial, 44 mm OG DATO!!
Noen som sett den live?

Har ikke sett noen av klokkene "live", men bildene jeg har sett av Olympic Seamasteren har jeg lite til overs for:???: 44mm Speedy er flott for de som er inn i de litt større klokkene, selv foretrekker jeg orginalen med sine 42.

Et bilde av den røde seamasteren for de som ikke har sett den

1243460863_omega-seamaster-professional-300m-vancouver-2010-olympics-watch_2.jpg

Smaken er jo delt....

...selvsagt tror jeg en blå eller grønn bezel gjort seg aller best, men det er noe som tiltaler meg!

I tillegg Speedy Pro med dato 44mm...hmmm jeg må se den live!

Dra frem avbiteren og klipp av ringene på den seamastern, så er den kul ;) Nå er jeg veldig svak for alt som er rødt da..

Har hatt speedyen på armen, og den er råfet! Føltes ikke så stor som jeg trodde den ville heller.

Jeg prøvde den hos urmakeren inne på Paleet. Fin klokke, men jeg synes 42 er stor nok.

Tjaaaa. Jeg liker også rødt. Men her ville jeg kanskje foretrukket en mer klassisk kombinasjon på et så klssisk ur.
Kona blir garantert tilfreds. Min har en Seamaster Aqua Terra med diamanter. Hun elsker den.:cool:

De der OL-ringene er bare såååå tacky....om aldri så små som de er. Litt som 007.
Får sånn kjip leketøyfeeling.
En noveltygreie i 14 dager.

Bortsett fra det synes jeg den ser ut som en kul sommerklokke.

jeg prøvde den også hos protid på paleet! husker ikke helt prisen, men tror det var rundt 40..

Jeg hadde ikke vist meg offentlig med noe som har OL-ringene på seg. Verken klær, utstyr, pins eller klokker. Jeg vet ikke helt hva det er, men OL (særlig vinter) har en tendens til å være en katalysator for utrolig mye dårlig smak. Se på kleskolleksjonene fra samtlige OL tidligere, det ser forferdelig ut 14 dager etter at OL er over. Logoen står av den grunn for meg som et skilt "stay away". Det er vel etterhvert opplagt at jeg ikke kunne forestilt meg å eie den Seamasteren...

Speedyen derimot - anytime!

må du gi deg! 94 kolleksjonen er jo kul, Ser fremdeles gjenlevende sekker og jakker fra 94`og hadde gjerne tatt i bruk en slik sekk. :)

Er egentlig enig med deg, den seamasteren funker ikke. Blir som 007 seamasteren, får slik billig reklameklokke følelse av det

må du gi deg! 94 kolleksjonen er jo kul, Ser fremdeles gjenlevende sekker og jakker fra 94`og hadde gjerne tatt i bruk en slik sekk. :)

Er egentlig enig med deg, den seamasteren funker ikke. Blir som 007 seamasteren, får slik billig reklameklokke følelse av det

Jeg hadde nok heller gått i nyflådd sel en den uberharry ol-jakken fra 94 :)

Jeg har fortsatt treningsdrakten i resirkulert hardplast fra min etappe (fra Gjestestua, over Målselvbrua og veksling ved Statoil) i Fakkelstafetten i '94, om du skulle være interessert...:D

Jeg var en tur i Oslo igår, og da var det jo selvskrevet med en liten urmaker-runde! Hos Christensen på Paleet prøvde jeg den nye Speedy 44mm på armen.. Det var en flott klokke jeg godt kunne tenkt meg - den kledde godt de to ekstra mm i bredden, samtidig som Omega har passet på å beholde kassen lav og fin..Mange andre ur i denne størrelsen er jo som en hockeypuck på armen..

MEN hvis jeg skulle gått ut fra en AD men en ny Omega i denne prisklassen, hadde det blitt denne griselekre saken her:
1957.jpg

Co-Axial

Det er ei kjempflott klokke!
Jeg kjøpte den i oktober som min første "skikkelige" klokke. Ville ha en klokke som kan brukes til alt.
Argumentene for at det ble den var: størrelsen, vanntett til 100 meter og ripefritt glass.

Veiledende pris i norge er 40 000.-

OL logoen samt den veldig hvite tallskiva ødlegger for den Seamasteren. Nå er ikke jeg noen stor fan av hvite skiver, men har sett ur hvor det funker. Speedmaster Alaska Projekt f.eks.

Jeg ser jo sjarmen med å ha en litt spessiell seamaster da. Ikke akkurat få av den blå/blå varianten.