På tide jeg meldte meg inn i Seiko-klubben, og debuterer med en Orange Monster
Denne klokken er jo roset opp i skyene av de fleste, om ikke alle monster-eierne her på forumet, samt kolleger og venner som har denne skryter av klokka. Så jeg hadde VEDLIG store forventninger til klokka.
Og den innfridde på alle punkter. Jeg er rett og slett sjokkert hvor bra denne var i forhold til pris! Har en citizen som er trippel så dyr, og monsteren banker den klokka på ALLE punkter!
T.o.m. min bedre halvdel falt for klokka, noe som er ytterst sjeldent!
Som de fleste billig-klokker så regnet jeg med at lenka var ubrukelig... hehe.. vel, den var stikk motsatt. Faktisk mer behagelig enn oyster-lenka til Steinharten min. Var dog litt stress å re-size lenka
med de små collarene, men gikk helt greit. Låsen var og overraskende bra.
Men det som overrasket meg mest var bezelen. Var smurt å vri på. Noen bezeler (da på billig-klokker) sitter veldig løst (som på citizen klokka mi), og kan resultere at den lett skifter posisjon ved et dunk eller lignende. Dette blir neppe noe problem på monsteren. En annen ting med bezelen er at den sitter høyere enn glasset, og hindrer, til en viss grad, at man skraper opp glasset. Og indeksene (eller hva det heter) på bezelen er også bra gjennomført.
Monsteren har jo en beryktet lume, så dette var det første jeg sjekket ut. Den var grov
Eneste som er å utsette på denne er ukedag/dato visningen. Hverken dag eller dato sitter i senter av vinduet. Men det bryr meg ikke så mye.
Blir spennende å måle nøyaktigheten. Veldig stolt nå, høhøhø
Slenger med to bilder