Jeg har lenge tenkt på å prøve meg å skru noen klokker, hvis ikke for å fikse dem, hvertfall for å se om jeg i det hele tatt klarer å demontere en mekanisme og sette den sammen igjen.
Jeg har aldri prøvd dette før, og lurer derfor på om det er enkelte urverk som er enklere å "skru på" enn andre?
I så fall hvilke? Og er de å få kjøpt på nettet (eBay, Ofrei etc)?
Jeg ser jo her på forumet at det holdes urmaker kurs for nybegynnere, og leste at de vanligvis brukte ETA verk?
Er dette pga vanskelighetsgrad eller pris, eller noe helt annet?
En annen ting jeg har lurt litt på er ang oljer. Jeg har sett billige varianter som Anchor, men har hørt at disse kan stivne litt å klumpe seg, så det er No Go. Hvilke oljer bør jeg kjøpe inn for en allminnelig "prøveservice" av et uviktig ur?
Tar i mot alle tips og råd
-Regje
Jeg har aldri prøvd dette før, og lurer derfor på om det er enkelte urverk som er enklere å "skru på" enn andre?
I så fall hvilke? Og er de å få kjøpt på nettet (eBay, Ofrei etc)?
Jeg ser jo her på forumet at det holdes urmaker kurs for nybegynnere, og leste at de vanligvis brukte ETA verk?
Er dette pga vanskelighetsgrad eller pris, eller noe helt annet?
En annen ting jeg har lurt litt på er ang oljer. Jeg har sett billige varianter som Anchor, men har hørt at disse kan stivne litt å klumpe seg, så det er No Go. Hvilke oljer bør jeg kjøpe inn for en allminnelig "prøveservice" av et uviktig ur?
Tar i mot alle tips og råd
-Regje
Redigert: