Nybegynner-Rolex?

Er så fornøyd med de svarene jeg får her inne at jeg prøver meg på et par spørsmål til. Eller, det er vel egentlig ikke spørsmål, men heller et ønske om å høre folks meninger.

Det står nå nemlig mellom 16610, 14060(m), 5513, 16800 eller rett og slett en Tudor Sub. Her er mine tanker om de forskjellige:

16610: nydelig klokke, men bitte litt jålete da de fleste er ganske blanke og fine. Litt dyre er de gjerne også.

14060: Her er det mange fine til tiltalende priser, men burde jeg like gjerne legge i et par tusen til og få med dato?

5513: Denne synes jeg egentlig ser kulest ut. Jeg liker de buede glasset og vintagepreget på skiven. Men klokken jeg ønsker å kjøpe er tenkt til å brukes mye. Egner en 5513 seg til det?

16800: Perfekt på mange måter, men litt de samme tankene som 5513. Er det kanskje lurere å gå for en nyere modell? Og den er jo ikke så lett å få tak i heller, har jeg inntrykk av.

Tudor: Jeg må innrømme at jeg er litt redd for reaksjonene hvis jeg kjøper en Rolex. Men en Tudor gjør jo på en måte samme nytten, uten å være en Rolex. Og den koster jo en del mindre enn mange av de som er nevnt over her. Men samtidig er jeg vel nesten helt sikker på at jeg kommer til å kjøpe meg en Rolex Sub før eller siden uansett, så hvorfor ikke bare kjøpe en med det samme ...

Er GMT noe? Eller Sea Dweller?
Mange spørsmål og mye babling fra meg her nå. Har du noen innspill er jeg lytter øre.:)

Jeg forstår problematikken med vintage mtp plexi-glasset.
Derfor mener jeg at 16800 med matt skive er helt perle. Hadde en slik selv helt frem til forsommeren, og den fungerer like godt som bruksklokke som en 14060 eller 16610.

Eventuelt er en GMT helt klart noe å se på. Har brukt en 16710 som beater nå i hele sommer, og er kanskje det uret jeg har brukt mest de siste to årene.

Tudor har jeg tenkt på mange ganger selv, men alltid kommet frem til at jeg ikke ville vært fornøyd. Det er Rolex som gjelder. Dog har Tudor flere flotte modeller, inklusive eldre Sub.

Jeg er litt forelsket i Rolex uten dato som beater. Synes 14060 gjør jobben meget godt for min del, men jeg vurderer å bytte den ut med en 5513. Har jo tross alt to nyere Rolexer så hadde vært kult med en som ser litt vintage ut også.

Hadde jeg derimot har litt penger å legge mellom hadde jeg byttet ut 14060 med SeaDwellern som dukket opp her inne i går. Jeg har faktisk aldri prøvd den på armen, men fra bilder vil jeg si det er den ultimate sports-Rolex.

Håper jeg gjorde valget lettere ved å introdusere ennå en klokke :)

Hehe. Må innrømme at jeg siklet litt på den Seadwelleren selv, ja. Men nå er den solgt, gitt.
Har sett den 16610-en på finn også. Ser veldig strøken ut, men det ligger en 11 år nyere modell til 1500 kroner mer der også ...

Tudor Sub i god stand koster ikke noe særlig mindre enn en tilsvarende brukt Rolex Sub med dato (sett bort fra enkelte hyperpopulære og overprisede modeller, med f.eks. rød tekst. Er virkelig rødt blekk så dyrt? :p )

Har du skikkelig store baller, kjøper du Tudor :)

Personlig er jeg ingen vintage-elsker. Så, jeg ville nok heller gått for en nyere 14060 som hverdagsklokke. Ripefritt safirglass teller en del inn her :)

Ikke vær bekymret over at en 16610 er "jålete" for det er den ikke. Den dresser både opp og ned avhengig av situasjon og hva annet du har på deg.

Det er flere blanker flater på en explorer 2 enn på 16610 ;).

16610 er aldri feil, alltid riktig, aldri jålete, aldri moderne og sånn sett aldri umoderne, alltid nøytral, aldri prangende og alltid den du veldig om du er i tvil.

Eneste nedsiden med 16610 er, om noe, at den ikke akkurat er uvanlig i klokkeland men det kjenner jeg at ikke plager meg nevneverdig ;).

Sjekk denne da!
Jeg er vanligvis ikke fan av TT (gull/stål), men det er nok pga lenka. Denne mangler lenke. Skamflott klokke til under 22k. Nettopp service! Seriøs selger

32_-694230506.jpg

32_-1294742130.jpg

32_1963907380.jpg

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30409332

Takk for tips. Har sett den. ;)
Synes den er veldig kul, jeg. Men bittelitt for sær for å være min første og (inntil videre) eneste Rolex.
Men jeg har en liten handel på gang, kan jeg røpe.
To be continued ...

Takk for tips. Har sett den. ;)
Synes den er veldig kul, jeg. Men bittelitt for sær for å være min første og (inntil videre) eneste Rolex.
Men jeg har en liten handel på gang, kan jeg røpe.
To be continued ...

Ja...? Og hva skjer? ;)

Jeg har et kjøp på gang, men selger er utenlands, så det går noen dager. Lover følge opp.:)

Aiai.. denne skulle kommet før sommeren.
Farlig nære, kun ett par hundre meters gangavstand.

For en matt 16800 med papirer, norsk historie, servicehistorikk og forholdsvis ny lenke er jo prisen latterlig lav!
16800 er jo så latterlig mye mer sexy enn 16610!

For en matt 16800 med papirer, norsk historie, servicehistorikk og forholdsvis ny lenke er jo prisen latterlig lav!
16800 er jo så latterlig mye mer sexy enn 16610!

Enig. Tipper han har innboksen full. Ser vel ikke bort i fra at det kan være folk her på ts som ser sitt snitt til å gjøre et godt kjøp ...