Nybegynner skal kjøpe klokke, setter pris på innspill

Vanskelig å komme unna Seiko i dette prisleiet.

maxresdefault.jpg

Kjenner jeg jobber meg mot tung beslutningsvegring her :D

Kan godt hende det er like greit å ta på certina-quartzen og spare til en Rolex først som sist ;)

Certina med kremfarget skive og 80 timer. Det må vel være lykken? :)

http://www.certina.com/watch/ds-1-powermatic-801/C0298071603160
Leken den der! men er det ikke hvit skive?

Kan melde om at "han far" satt i bestillingen en seiko skx9 jubilee fra creationwatches. Som flere av dere har påpekt så må man jo ha en litt sånn røff klokke også ;).

Så kan jeg tenke litt mer på hvordan dress-ish klokke jeg skal gå for og bruke Seiko i mellomtiden :).

God helg!
Hilsen Aleksander

Det kan også være artig å vurdere om du ønsker innsyn til urverket på baksiden. Det er en hyggelig faktor som jeg setter pris på. Det er mye glede i å se urverket, selv om det ikke er blant de som er mest fancy dekorert.

Dette er min Tissot PRS516. En absolutt "mye for pengene-klokke":
Nye PRS516 (0).JPG

Med GT-rem og GT-ratt over urverket har Tissot laget et stilig tema på klokken!

PRS516 med Roed sort rem.jpg

Her er klokken min etter at den fikk sort rem.

8

Hei igjen,

Her er en liten oppdatering:

Da har klokken ankommet fra Singapore (ikke noe tull me DHL ekspress-leveranse) og er fint plassert på handleddet.

Skal innrømme at jeg ikke følte meg "blown away" når jeg pakket opp klokken, men for hvert sekund som går så blir jeg mer og mer glad i klokken og er sikker på at den blir en fin følgesvenn i tiden fremover :).

Nå gjenstår det bare å stikke innom en urmaker på vei hjem å få justert lenken. Har i tillegg satt i bestilling noen nye reimer og verktøy :D.

Takk for gode råd og tilbakemeldinger!

klokke 2.jpg

Hilsen Aleksander