Nybegynner, trenger noen råd fra dere erfarne

Medlem
13. feb. 2018
Sted
Trondheim
Hei,

Jeg har forelsket meg i en Omega speedmaster Professional (311.30.42.30.01.005)

Hva pleier disse å gå for brukt, skjønner dette er relativt. Men med normale hairlines etter vanlig bruk, med alt av papirer, boks og originalsett ink og ett par år gammel 2014-2017.

Er litt bekymra for å bli lurt når jeg skal bruke en såpass sum på ei klokke (for meg er dette en ganske heftig sum for ei klokke). Setter pris på alle tips og råd!

Jeg vil si en moonwatch med hesalite som du etterspør med den «nye» boksen ligger på mellom 31-35k noen få kanskje litt lavere eller litt høyere.
Er du tålmodig så får du tak i en til rundt 31k
Kan du jlare deg uten den nye boksen så får du en helt fin en for 26-27k
Er du redd for å bli lurt så anbefaler jeg deg å kjøpe av noen her inne.

Jeg vil si en moonwatch med hesalite som du etterspør med den «nye» boksen ligger på mellom 31-35k noen få kanskje litt lavere eller litt høyere.
Er du tålmodig så får du tak i en til rundt 31k
Kan du jlare deg uten den nye boksen så får du en helt fin en for 26-27k
Er du redd for å bli lurt så anbefaler jeg deg å kjøpe av noen her inne.
Takk for tilbakemelding. Holder de seg så bra i pris altså? Ser jo en ny en koster 36k på urverket.no per d.d - Jeg betaler heller 2000-3000kr ektra for en ny, eller misser jeg noe her? Jeg er som sagt helt fersk, så har ikke så god kontroll.

Ja på urverket koster den vel noe rundt 36k, men skal du ha en helt ny fra norsk AD så er vel retail pris noe rundt 42k.
Men ja. De holder seg ganske så greit i pris.
Har aldri handlet fra urverket.no selv så der har jeg lite å komme med, men personlig hadde jeg heller kjøpt en pent brukt fra en her inne før jeg hadde handlet på urverket.

Ja på urverket koster den vel noe rundt 36k, men skal du ha en helt ny fra norsk AD så er vel retail pris noe rundt 42k.
Men ja. De holder seg ganske så greit i pris.
Har aldri handlet fra urverket.no selv så der har jeg lite å komme med, men personlig hadde jeg heller kjøpt en pent brukt fra en her inne før jeg hadde handlet på urverket.
Takk for tilbakemeldingen! :)

Ser jo en ny en koster 36k på urverket.no per d.d - Jeg betaler heller 2000-3000kr ektra for en ny, eller misser jeg noe her?

Det du misser her er at urverket.no ikke har denne på lager.
Du har derfor ingen garanti for at du får klokken på denne siden av sommeren, eller nyttår for den saks skyld.
Urverket.no funker bra for klokker de faktisk har på lager.
Andre risikerer du å vente lenge på.
Jeg antar at omsetningen på Speedy er stor, så du skal ikke se bort fra at de klarer å levere på noen uker.
Men ja, Speedy holder seg greit i pris på brukten.

Det du misser her er at urverket.no ikke har denne på lager.
Du har derfor ingen garanti for at du får klokken på denne siden av sommeren, eller nyttår for den saks skyld.
Urverket.no funker bra for klokker de faktisk har på lager.
Andre risikerer du å vente lenge på.
Jeg antar at omsetningen på Speedy er stor, så du skal ikke se bort fra at de klarer å levere på noen uker.
Men ja, Speedy holder seg greit i pris på brukten.
Skjønner - i følge urverket selv, så er forventet levering 2-8uker. Men antar dette kan variere mye(?). Er en auksjon på klokkeriet som utløper om 20min med en speedy fra sept 2017 som leveres komplett, med kun noe obligatoriske hairlines. Denne har høyeste bud på 29750,- i skrivende stund. Vurderer bud, men aner ikke om 30 000 for den er en god pris, eller ikke. I følget det som blir skrevet her er det jo en fin pris. Så jeg kommer til å se an om det kommer inn noen flere bud, også ta en avgjørelse.

Ville tatt meg en ringe / mailrunde til ulike forhandlere her hjemme. Da får du full garanti, klokke på dagen om du er heldig, kanskje en forsikring første halvår med mere. Det forenkler også et evt. salg om det skulle bli aktuelt. Jeg kjøpte min i fjor sommer og må si jeg ble svært positiv til prisen jeg endte opp med å betale hos norsk AD. Mye hyggeligere å hente den og få tilpasset lenke osv, kontra og bare motta en pakke. Når det gjelder brukt vs ny, vil jeg si prisdifferansen er så marginal at det er verdt det lille ekstra å kjøpe ny.

• Liker
Reaksjoner: havarduf
Hei,

Jeg har forelsket meg i en Omega speedmaster Professional (311.30.42.30.01.005)

Hva pleier disse å gå for brukt, skjønner dette er relativt. Men med normale hairlines etter vanlig bruk, med alt av papirer, boks og originalsett ink og ett par år gammel 2014-2017.

Er litt bekymra for å bli lurt når jeg skal bruke en såpass sum på ei klokke (for meg er dette en ganske heftig sum for ei klokke). Setter pris på alle tips og råd!
Hei.

Send meg en pm så får du navn og nr til en Norsk Omega ad som selger til samme pris som urverket ish....

• Liker
Reaksjoner: Preacher og DoDe
Hei, er rykende fersk her på forumet, men har sett en del på den samme klokka.
I tillegg til de "åpenbare" forhandlerne (Bjerke, Thune, Lervik osv), hvilke andre er en god ide å kontakte?
Finnes det kanskje en oversikt her inne på forumet?

Hei, er rykende fersk her på forumet, men har sett en del på den samme klokka.
I tillegg til de "åpenbare" forhandlerne (Bjerke, Thune, Lervik osv), hvilke andre er en god ide å kontakte?
Finnes det kanskje en oversikt her inne på forumet?
Hør med Urmaker Christensen på Storo i Oslo eller Urmaker Larsen i Sandvika. Har handlet av dem begge og har bare godord å si om dem.

Kan man faktisk forvente rabatter fra norske AD på klokker som Omega og Rolex? Eller er de så populære at ADene ikke gidder i forhandle?

Kan man faktisk forvente rabatter fra norske AD på klokker som Omega og Rolex? Eller er de så populære at ADene ikke gidder i forhandle?
Omega er aldri noe problem å prute på, man får lett 10-20% avhengig av modell. Rolex får man som oftest ikke mye mer 7-8% avslag, ettertraktede modeller kan man nok ikke regne med å få rabatt på.

Prøvde å prute hos en AD jeg har kjøpt Rolex fra tidligere. Fikk blankt avslag pga lange ventelister på alt av sport Rolex.