Nybegynnerspørsmål på SKX. Kan man få ut låsepinnene på gummireima?

Medlem
1. okt. 2013
Har en ny original jubilee som jeg har tenkt å montere på min nyanskaffede SKX401. Gummireima (Z22) har jeg fått av klokken, men pinnene på disse, er de ikke løse så jeg kan flytte de over til lenken? Hvem har evt pinner som passer på disse? Er det mulig å finne på eksempelvis den lokale Bjørklund?

Hei! Pinnene er løse jo, du må bare klemme de utav med et eller annet. Anbefaler å handle spring bars med "flens" som gjør dem mye lettere å av klokka. Det kan spesielt være vanskelig å få av lenke med originalbarene uten flens.

Av nysgjerrighet, hvordan fikk du remmen av klokken uten å ta av barrettene samtidig? Saks? :)

(Du er i såfall ikke den første jeg har hørt om som tyr til makt i møte med akkurat denne gummiremmen, den er beryktet.)

Av nysgjerrighet, hvordan fikk du remmen av klokken uten å ta av barrettene samtidig? Saks? :)

(Du er i såfall ikke den første jeg har hørt om som tyr til makt i møte med akkurat denne gummiremmen, den er beryktet.)
Det er et kjent fenomen at disse tykke barrettene suger seg fast inne i gummiremmer. Min Isofrane lider av akkurat samme problem.

Foreslår du kjøper et sett barretter til jeg @rakerholm :)

Kan være et tricks å lure en knappenål eller noe slikt inn mellom barretten og gummien, uten å stikke hull på sistnevnte, selvfølgelig. :) Nye Seiko "fat bars" får du vel for en billig penge på Ebay...

Ser noen her misforstår. Reim og barretter gikk selvfølgelig av samtidig. Men ettersom de fortsatt hang i Reimen, trodde jeg først de var "innebygget" som en del av den og ikke ment for å byttes. Syntes ikke reimen var spesielt vanskelig å få av, men klart, man ser jo ikke hva man holder på med og må gjerne presse verktøyet litt forsiktig mellom gummi og kasse.

Det sagt, er pinnene nå ute, og på plass i lenken. Jeg syntes faktisk den var mye vanskeligere å montere enn det som handlet om gummireimen.

Under er det et bilde. Denne var jeg heldig med. Klokken er faktisk med unntak av Bezel utrolig pen og tilsynelatende velholdt med veldig få hairlines. :)
IMAG0071.jpg

Er det mulig for en amatør å bytte Bezel-insert og eller? Har ett originalt liggende :D

P.s Denne utgaven har en dyp blå skive, som er utrolig vanskelig å få frem på bilde.

Tror kanskje du må ha en tilpasset teip for å bytte selve insert. Lettest å bytte den hvis du tar av bezel. En tynn kniv under bezel, så vipper du den bare av. Pass godt på fjæra som ligger mellom, og at den ligger riktig når du skal ha på bezel igjen.
Kan være litt plunder å trykke den på igjen. Jeg måtte bruke litt tyngde og trykke selve kassen ned på bezel.
Si i fra hvis du skulle velge å selge den gamle!

Tror kanskje du må ha en tilpasset teip for å bytte selve insert. Lettest å bytte den hvis du tar av bezel. En tynn kniv under bezel, så vipper du den bare av. Pass godt på fjæra som ligger mellom, og at den ligger riktig når du skal ha på bezel igjen.
Kan være litt plunder å trykke den på igjen. Jeg måtte bruke litt tyngde og trykke selve kassen ned på bezel.
Si i fra hvis du skulle velge å selge den gamle!

Er du ute etter brukt Bezel, eller bezel i seg selv? Jeg har 2 nye pepsi.

Er interessert i et brukt bezelinsert, likte hvordan fargene hadde bleknet.

Men....! Samtidig ville jeg også rådet deg til å beholde bezelinsert slik den er nå. Syns den kler en litt sliten og bleknet insert.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg går dessverre ikke alltid helt med strømmen, og har derfor nå byttet Bezel (dessverre vil nok mange si). Men dette henger i hovedsak sammen med at klokken er som en helhet såpass strøken og har nok ikke vært mye brukt som en typisk "sliter" eller bruksklokke. Derfor var Bezel det eneste som var famlet, mens resten av klokken rett og slett er meget pen. Jeg syntes da personlig det var på sin plass at Bezel stod i stil til resten. :cool:
IMAG0093.jpg