Nydelig custom 2254

Medlem
24. mai 2011
Sted
Bergensområdet
Fant denne i min søken, det gjorde seg utrolig med den bezelen!
CustomOmega.jpg

customOmega2.jpg

Skal vistnok kun være brukt originale Omega deler.

• Liker
Reaksjoner: Thore
Ser ikke ut som et ekte bilde i mine øyne men.. :?

Ser ikke ut som et ekte bilde i mine øyne men.. :?

Det er ekte vare du ser på.

Det er en 2254.50 med non-AC urskive, Planet Ocean sekundviser og bezel. Eieren er en respektabel bruker på et par andre klokkeforum.

Løse OEM deler kan man få kjøpt på ofrei.com. Så er det bare å spasere ned til nærmeste urmaker.

M'kay =) Mulig klokken finnes altså, skal ikke si noe på det! men bildene ser liksom litt fikset ut..
Men nå har jeg heller ikke sett full size bilde =)

Fin var den ihvertfall.

Vakker!
Noen som vet noe om pris på bezel og om den passer direkte på uten spesielle tilpasninger?

Wow! Passer de rett over både i høyde og diameter altså? Nå ble det forferdelig fristende å finne frem lommekniven og bare bytte på PO og EB :eek:

Det er ekte vare du ser på.

Det er en 2254.50 med non-AC urskive, Planet Ocean sekundviser og bezel. Eieren er en respektabel bruker på et par andre klokkeforum.

Løse OEM deler kan man få kjøpt på ofrei.com. Så er det bare å spasere ned til nærmeste urmaker.

Den der har vel Planet Ocean krystall også om jeg husker rett. Originalt 2254 krystall passer PO bezel, men det vil stå litt over kanten.

Apropos pillene - hvor er frodo blitt av?

Lurte på det samme her for et par dager siden. Det er greit å ta ferie, men aldri-aldri fra forumet.

Den omegaen var virkelig fin. Non-AD dial er helt rått, men jeg mener også at jeg har sett non-ac dial i helsvart uten bølgemønster. Noen som vet om det stemmer?

Den der har vel Planet Ocean krystall også om jeg husker rett. Originalt 2254 krystall passer PO bezel, men det vil stå litt over kanten.

Det var det jeg hadde mistanke om. Litt for godt til å være sant at høyden skulle være identisk

Plutselig føler jeg meg veldig utenfor; AC dial? Non AC dial? AD Dial?

Whaddawhat?

Anyway, dette var jo riktig så lekkert..... tenk om man hadde kunnet mekke på en blå bezel fra nye POen over på en slik en a gitt.....

Får lyst til å modde litt på min egen nå jeg.

Plutselig føler jeg meg veldig utenfor; AC dial? Non AC dial? AD Dial?

Whaddawhat?

Anyway, dette var jo riktig så lekkert..... tenk om man hadde kunnet mekke på en blå bezel fra nye POen over på en slik en a gitt.....

Får lyst til å modde litt på min egen nå jeg.

Glem AD-dial, det var jeg som skrev feil.
AC-dial betyr av en eller annen grunn Americas Cup-dial. Det står riktignok ikke Americas Cup på så mange 2254.50 (sikkert et annet nummer når det står AC på den), men skiven er ellers identisk med den på 2254.50. Hvorfor den kalles non-AC dial forstår ikke jeg, men det er det sikkert noen andre som har greie på.
Skiven på denne kommer fra en annen Seamaster, husker ikke hvilken, og den kjennetegnes av at indekser og logo er "montert" på skiven. Legger ved et bilde av standardskiven så ser du hva jeg mener. Her er indeksene "malt" på.

005-8.jpg

AC Dial: Omega produserte en utgave av Seamasteren til Americas Cup. Denne hadde applied markers og hvitgull bezel. På urskiven stod det med store bokstaver: Americas Cup. Senere kom en utgave med samme bezel og urskive med uten Americas Cup teksten. Denne ble naturlig nok kalt non-AC av klokkemiljøet.

Da lærte jeg noe nytt i dag også. Føler jeg er inne i en eksponentiell vekst i klokkekunnskap.

Spennende!

Min gamle SMP har jo ikke applied markers og må si det er litt stusselig i forhold til POen f.eks.... det gjør seg liksom litt bedre, får en finfin dybde.

Men takk for info!

På en 5513 derimot er påmalte lumedots så UTROLIG mye finere enn med de med hvitgullramme. Bare et lite OT-utbrudd.