Nydelig custom 2254

tenk om man hadde kunnet mekke på en blå bezel fra nye POen over på en slik en a gitt.....

Ja, det hadde absolutt gjort seg :)

Desverre så går det ikke. De nye bezelene på PO passer til og med ikke på de gamle PO'ene.

Jeg var veldig nære på å kjøpe en 2254.50 sist mnd for å modde den med PO sekundviser, non-ac dial og bezel (ref: 082SU1982)

ome082su1982.jpg

Kanskje en vakker dag i fremtiden?

På en 5513 derimot er påmalte lumedots så UTROLIG mye finere enn med de med hvitgullramme. Bare et lite OT-utbrudd.

All in the eye of the beholder?

Jeg ser sjarmen i de gamle vintage klokkene, men for meg (akkurat nå i hvert fall - hvem vet på sikt) synes jeg 16610'en min med applied markers av hvitt gull er helt perfekt ;).

Dog.... merkelig nok liker jeg for så vidt de påmalte lumedotsene bedre på smp chronoen min enn på smp'en.

Og sponon, jeg blir mer og mer fristet til å bestille delene på ofrei her jeg sitter... heh. Men jeg har en gammel smp med skjelletvisere, mon tro om alt passer på alikevel?

Edit; det gjør vel strengt tatt min til en 2531.80...
Falsk edit;

Svaret jeg fikk fra Omega i sin tid når jeg lurte på detaljer basert på serienummeret:

OMEGA Seamaster Diver 300 M, ref. 2531.80.00
Gents’ chronometer, calibre 1120, steel on steel
as per picture below.

Christian,

Det står referanser til pn på hvilken kasse det passer til. Går du inn på kasser ser du referanser til modell nr.
Visere står referert til kaliber nr. Det er en rød tråd i det. Bare lete litt ;)

Yey tøft. Takk :) Får litt mark av å navigere på ofrei, nettsidene er jo mildt sagt .... 1995 standard. ;)

[video=youtube;FS8NnFufznM]http://www.youtube.com/watch?v=FS8NnFufznM[/video]

Så mange ansatte og ikke én som har vett til å si fra om at websiden er fullstendig fubar ?

Flott video dog ;).

Mon tro om de er av den type bedrift som er happy med omsetningen de har og er redde for at en bedre nettside vil føre til flere ordrer enn de kan håndtere (uten å tenke over bedriftsøkonomien og at om de når det punktet vil de kunne ansette flere, omsette for mer og hente ut mer overskudd...), for ja - de bedriftene finnes.

Er virkelig absurde de nettsidene der....

Så mange ansatte og ikke én som har vett til å si fra om at websiden er fullstendig fubar ?

Flott video dog ;).

Mon tro om de er av den type bedrift som er happy med omsetningen de har og er redde for at en bedre nettside vil føre til flere ordrer enn de kan håndtere (uten å tenke over bedriftsøkonomien og at om de når det punktet vil de kunne ansette flere, omsette for mer og hente ut mer overskudd...), for ja - de bedriftene finnes.

Er virkelig absurde de nettsidene der....

Nettsiden er da ikke så galen? Så lenge man bruker ottofrei.com da og ikke ofrei den er det heller verre med :)

Hahaha milde himmel, hvorfor har de ofrei.com oppe overhodet? Hvorfor går ikke den til samme sted? Dette er jo helt vanvittig!

Noen som har prøvd denne modden på en 2254.50?
@Sponon ? @Callahan ?

Aldri prøvd 2254.50 på armen, men synes den ser lekker ut med denne modden:)

Det var artikkelen om denne klokken (på et forum jeg ikke husker i farten) som avgjorde at jeg bestilte TWB remmen til min Seamaster.
Ombyggingen/modifiseringen av denne, og link er omtalt i Seamaster tråden for omtrent et år tilbake. I hovedsak dreier det seg om bytte til original PO bezel, insert og glass. Såvidt jeg husker var det en issue ved at PO bezel vill bygge noe (1mm?) over kassen.

Det var artikkelen om denne klokken (på et forum jeg ikke husker i farten) som avgjorde at jeg bestilte TWB remmen til min Seamaster.
Ombyggingen/modifiseringen av denne, og link er omtalt i Seamaster tråden for omtrent et år tilbake. I hovedsak dreier det seg om bytte til original PO bezel, insert og glass. Såvidt jeg husker var det en issue ved at PO bezel vill bygge noe (1mm?) over kassen.

Hvilken reim er det?