Nye hodetelefoner, "sammenleggbare" under 1000kr.

Medlem
2. juli 2011
Sted
Trondheim
skal ut å reise iløpet av noen uker og er lei av å enten ha med Koss portapro der sidemannen hører mer enn meg, eller å ta med Sennheiser hd380pro som er veldig stort.
Kan ikke ha inn ear (øreplugger) grunnet ekstremt vanskelige ører :rolleyes:

skal heller ikke se ut som en reisende dj når jeg drar på tur (ikke superflashy)

andre tips i denne kategorien?

Har sett på:

AKG k450, ca 600kr
akg-k-450.33296311.jpg

AKG K450 | Lyd & Bilde

AKG Q460 Quincy Jones, ca 700kr
AKG-Q460.jpg

AKG Q460 | Lyd & Bilde

mvh
stian

Må du ha sammenleggbare? Disse koster vanligvis tusen kroner mer enn de gjør her, og er helt fantastiske.

Bowers & Wilkins P5 hodetelefoner (sort) - Elkjøp

+1 :) Meget god lyd for en akseptabel penge, og kvaliteten er topp.

Ellers vil jeg enbefale B&W C5 in-ear propper. Jeg vet at du ikke ville ha in-ear, men disse er ikke normale in-ear. De dyttes ikke inn som en "presspasning" kan man si, men bøylen gjør at de ligger å hviler akkurat i ytterkant av øregangen, og lager en forsegling uten å gå inn i øret.

B&W C5 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben Utrolig bra lyd også!

BWC5BK_1.jpg

Gå for Bose QC 15, jeg fikk mine for rett over tusenlappen på tilbud for en stund tilbake! Kommer vell på tilbud igjen :) De er helt fantastiske å reise med, god lyd og god støy reduksjon! De kan ikke legges sammen da!

qc15_si_lg.jpg

:cool:

Gå for Bose QC 15, jeg fikk mine for rett over tusenlappen på tilbud for en stund tilbake! Kommer vell på tilbud igjen :) De er helt fantastiske å reise med, god lyd og god støy reduksjon! De kan ikke legges sammen da!

qc15_si_lg.jpg

Rett over 1000 lappen? Hvor da?

+1
Beste investeringen jeg har gjort på lenge. Bruker dem ikke bare til å høre musikk, men ofte bare for å få litt ro og fred når jeg er ute å reiser. Den aktive støyreduksjonen er meget bra og batterikapasiteten er enestående!

Marshall Major hodetelefoner (sort) - Elkjøp

Hva med disse? Jeg er meget fornøyd. De er sammeleggbare, og ser sinnsykt bra ut:cool:

acEc5Ho.jpg

+1

De har jeg og, veldig kule og god lyd på dem. Trenger nesten ikke lue i kulda når de putene varmer øra dine. De pleier å komme på helgetilbud på enten elkjop.no eller lefdal.com, ellers så finner du dem på Gadgets og hjemmeelektronikk - Teknikmagasinet, meningen med livet til 649,-

Ellers så har Soundgarden lørdagstilbud i butikk på AKG K 451 til 600,-

Henger meg på Bose QC 15. Behagelige og effektive. Har en tendens til å "halvere" reisetid, jeg flyr ALDRI uten. Siste lange flyreise, elleve timer, ble tilbragt med slike på omtrent hele veien. Reisen gikk som en drøm Anbefales ikke for folk med flyskrekk, for hvis du tar de av, er du SIKKER på at noe er galt med flyet! Da hører du hvor mye støy de faktisk fjerner!

Jeg vil også på det varmeste anbefale B&W P5. Jeg bruker mine hele tiden. De er kanskje ikke sammenleggbare pr. definisjon, men de selve øreklokkene kan skyves inn og vinkles slik at jeg ikke kan skjønne at de tar veldig mye mer plass enn andre sammenleggbare.

Redigert:
For å holde seg innenfor rammene:
Sennheiser PX 200 eller de Q460ene du har sett på. Jeg har hatt begge og likte i sum AKGene litt bedre. PXene er veldig avhengig av nøyaktig riktig plassering på ørene for å låte bra, pluss at jeg fikk ledningsbrudd veldig lett.

Jeg likte egentlig lyden i PXene best, men de gikk fort i stykker og man ser ganske dust ut med dem på.

Kjøpte AKG Q460 Quincy Jones som "nummer to hodetelefoner" for et års tid siden, på tilbud hos Soundgarden (rundt 500,-).

Solide og ok lyd. Lette og tar liten plass, enten i medfølgende etui eller løst slengende i en veske el. Ledningen kan tas av, og det er i-phone styring på den ene av ledningene. Hodetelefonene er (mis)brukt på sydenturer, reiser og av min sønn uten de har tatt skade av det. Som andre nevner er nok en Bose-variant et bedre reisefølge for å stenge ute lyder og ulyder, men da er det jo et annet budsjett.

Ellers har jeg inntrykk av at det er mengder av gode hodetelefoner i markedet, greia er vel egentlig å finne de gode tilbudene når de dukker opp.

Endte opp med Akg k450, betalte ca 500.

meget fornøyd så langt, behagelige å ha på over tid, samt lette å pakke ned i reisevesken min.
takker ellers for alle tips!

Mvh
stian

Selvom du allerede har handlet vil jeg +1 på QC15. Jeg reiser en del, både i og utenfor jobb. Reisingen blir en del behageligere med disse. Jeg er utrolig fornøyd.

Har hatt mine i ca 3 år, og betalte på den tiden 2000 kr i USA.