Nye kule klokker til under 30 000!

1480001b09940.jpeg

Frederique Constant sin kasser er gullbelagt.
En kompis har en med Romer tallskive, rosagull belagt, in-house urverk og vanlig 3 visere: Han fikk det i Norge for en god pris. Litt over 17K hvis jeg husker riktig.
F-C sin in-house base er det samme som Alpina sin: Siden det er samme konsern.
Uverket er veldig god: Jeg har hatt det i min Alpina i kanskje 4 år og er veldig fornøyd.
Oppbygningen av urverket ser veldig solid ut og kan sikkert ta en del støt uten problem.
Alpina er også mye sports klokke for pengene i in-house versjon: Jeg liker i hverfall bedre Alpina en F.C.

FC og Alpina har en noe forskjellig modellrange, Alpina er mer orientert mot dive, sail, aviation etc. Klokken jeg viser til er jeg ikke spesielt opptatt av om tåler for mye støt, men urverket er fantastisk og bygger på det såkalte heartbeat utformingen som FC faktisk var først ute med, men ettersom de ikke patent registrerte dette, så ble det raskt kopiert av flere produsenter. Det er riktig at kassen på min klokke er goldplated (beskrevet i unboxing tråden), men klokken kommer også i 18k gullkasse. Helt enig i at både Alpina og FC er flotte klokker.

Denne så interessant ut; har du mer info?

Sitter ikke på så veldig mye info dessverre. Vet at det sitter et modifisert ETA 2836-2 urverk i den og at den skal være mulig å få tak i til omtrent den prisgrensen som er satt i denne tråden. Synes bare den var litt stilig og flybacken på minuttelleren er jo et fint lite høydepunkt hver time ;)

Her er nok en konkurrent til SF. Dietrich ligger på ca samme pris som Sevenfriday (ca $1300) og benytter samme Myota urverk.

Dietrich_1969_OTC_A03.jpg

1376065d1391874551-dietrich-1969-schermafbeelding-2014-02-08-om-16.30.33.jpg

dietrich-1969-watch-1.jpg

Etter å ha sett denne videoen klarte jeg ikke å stå i mot, så bestillte en i dag.
[video=youtube;ndycU_dUHNQ]https://www.youtube.com/watch?v=ndycU_dUHNQ[/video]

Ja, det var det jeg også tenkte :) Så synes jeg de hadde en vis egenart over designet, som jeg likte. Jeg gikk for den rimeligste, med Miyota urverk (MSW 115 Metal), ettersom det var den som falt best i smak designmessig. @viz0id

Redigert av en moderator:
ikke for å regne på paraden, men er litt skeptisk til at de kan levere det de lover med den videoen.
ut i fra prototypebildene deres er ikke den gjennomsiktige skjermen særlig imponerende.
toled-on-text.jpg

når den i tillegg bare er 40% transparent blir det også litt vanskelig å se klokken under.
ikke funker den i dagslys heller :p

jeg ville iallefall ventet med bestillingen til de har et ferdig produkt å vise frem.

Er det noen her inne som har denne? Prøvd den?

Kjenner at den frister...

Prisen er jo heller ikke ille

Her er nok en konkurrent til SF. Dietrich ligger på ca samme pris som Sevenfriday (ca $1300) og benytter samme Myota urverk.

Dietrich_1969_OTC_A03.jpg

1376065d1391874551-dietrich-1969-schermafbeelding-2014-02-08-om-16.30.33.jpg

dietrich-1969-watch-1.jpg

Redigert: