Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Viserne er et stort aber med disse ja, enig med mannen i artikkelen om at mange kommer til å swappe disse med noe mer 62mas lignende.

• Liker
Reaksjoner: westmouth
Er jeg den eneste som synes disse pil-viserne faktisk passer til klokken? :D

Synes disse gir klokken et litt mer moderne preg og frisker opp skiven litt. I tillegg er denne timeviseren hakket mer funksjonell enn den i 62MAS remaken, i det at den under avlesning i mørket ikke kan forvirres med minuttviseren overhodet. Jeg kan i hvert fall skrive under på at disse viserne, som nesten er identiske til viserne i min SBBN025 Tuna, er ekstremt lettleste under alle forhold. Tre timer inn i en film på kino? No problem, det er lett å skille alle viserne fra hverandre og lese av tiden "at a glance" selv når lumen nesten er helt tom for futt. :)

De andre viserne er klart mer elegante og lekre, men jeg forstår valget til Seiko å ikke bruke dem for å hindre Prospex-versjonene i å bli for like originalen, noe som ville fjernet en del av "buzzet" rundt den limiterte versjonen.

Redigert:
Muligens ikke så pent. Men iallefall funksjonelt. Seiko sine dykkere skiller seg ut ved at de er ment å brukes i mørket under vann, og ikke på morramøte hos et meglerhus på Oslo Vest.

HAHAHAHAHAHA! Lo så jeg datt av sofa`n!
bra skrevet! ;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Er det bare meg eller er det andre som liker den der?
MM1000-2.jpeg

MM1000.jpeg

Jepp, Seiko Tuna er helt rå klokker! Min SBBN025 får veldig mye tid på armen.

Her er et bilde som viser hvordan den med sin diameter på 49,4mm ser ut på mitt håndledd som måler ca. 20,5cm i omkrets. Det blir ikke for stort takket være det sirkulære designet uten lugs. Har hatt klokker på 45mm som bærer større, feks. Omega PO.

26207932251_fa7f0e0061_b.jpg

Litt flere bilder

26306732305_d300b81c43_b.jpg

25701833794_7fd45d61bf_b.jpg

26389720835_5d9e0fa38c_b.jpg

Redigert:
Den er rå! Skikkelig bøllete toolwatch. Og i følge @Kohe321 en fryd på armen.

Beistosaurus av en klokke.
Garantert for 1000m men testet til 3000m og stopper på 4299m dyp fordi glasset kommer mot sekund viseren.
På grunn av sin L pakning under glasset kommer det ingen helium molekyler inn i klokken ved opphold i dekompresjonskammer og derfor trenger den ikke He ventil.(Som Ploprof 600 Omega)
Altså He ventilen er et mulig lekkasjepunkt som Seiko unngår.
Et lekkasjepunkt på bakluken er også vekk med mono-kassen.
Klokken er i titanium og keramikk som tåler langt opphold i saltvann.
Seiko kan sin skitt...

Jepp, Seiko Tuna er helt rå klokker! Min SBBN025 får veldig mye tid på armen.

Her er et par bilder som viser hvordan den med sin diameter på 49,4mm ser ut på mitt håndledd som måler ca. 20,5cm i omkrets. Det blir ikke for stort takket være det sirkulære designet uten lugs. Har hatt klokker på 45mm som bærer større, feks. Omega PO.

26207932251_fa7f0e0061_b.jpg

Litt flere bilder

26306732305_d300b81c43_b.jpg

25701833794_7fd45d61bf_b.jpg

26389720835_5d9e0fa38c_b.jpg

Har aldri sett den på daglig visnings tråden: nå må du slutte å være så pingle og ta ut bazookaen din;)
Den blir kanon på PVD mesh også... Har du prøvd?

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Har aldri sett den på daglig visnings tråden: nå må du slutte å være så pingle og ta ut bazookaen din;)
Den blir kanon på PVD mesh også... Har du prøvd?

Hehe, skal prøve å få tatt litt nye bilder av den fremover. Er veldig opptatt for tiden, så det har blitt lite tid til klokkebilder. :)

Har hatt den i rundt 1 år nå, og den sitter ofte på armen flere uker av gangen. Her kan du lese en liten anmeldelse jeg skrev om den i februar, etter 10 måneders eie.

Har ikke fått testet ut mesh-lenke på den. Gummiremmen som følger med er så myk og av så høy kvalitet at jeg ikke har følt noe behov for å bytte. Faktisk er dette uten tvil den beste gummiremmen jeg har prøvd på armen. :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Har lest at den MM300 har bare 1 pakning på kronen. Da kan det ikke bli topp-topp der...

Se der: http://www.network54.com/Forum/621198/thread/1251657857/Inside+Seiko
Jepp, det stemmer. Seiko sine ingeniører må dog mene at denne ene pakningen er "god nok" til en profesjonell dykkerklokke med 300m rating. Har for eksempel aldri lest en eneste historie om MM300 som har sluppet inn vann, og de har jo vært populære i mange år nå, så det virker som om designet absolutt er solid nok.

Men helt klart, det ville jo vært kjekt med en ekstra pakning i kronen, eller en til på stammen, om ikke av andre grunner enn å fungere som "failsafe".

Forresten, vet vi om dagens oppdaterte Prospex-versjon av klokken fremdeles kun bruker en pakning? Klokken som blir åpnet i denne posten er fra 2008, og det er jo mulig at dette ikke lengre er tilfelle. Hadde vært interessant om noen kunne fått sjekket dette ved service av deres nyere MM300. :)

Redigert:
Jepp, det stemmer. Seiko sine ingeniører må dog mene at denne ene pakningen er "god nok" til en profesjonell dykkerklokke med 300m rating. Har for eksempel aldri lest en eneste historie om MM300 som har sluppet inn vann, og de har jo vært populære i mange år nå, så det virker som om designet absolutt er solid nok.

Men helt klart, det ville jo vært kjekt med en ekstra pakning i kronen, eller en til på stammen, om ikke av andre grunner enn å fungere som "failsafe".

Forresten, vet vi om dagens oppdaterte Prospex-versjon av klokken fremdeles kun bruker en pakning? Klokken som blir åpnet i denne posten er fra 2008, og det er jo mulig at dette ikke lengre er tilfelle. Hadde vært interessant om noen kunne fått sjekket dette ved service av deres nyere MM300. :)

Ja, som du sier: mulig at de nyere versjoner har mer enn 1 pakning.
Sånn som den er på bilden er pakningen uansett beskyttet siden den står konstant inn i urkassens rør.

Dscn5470.jpeg