Timeviseren...
Da kan jeg hjelpe deg av med din MM
Er jeg den eneste som synes disse pil-viserne faktisk passer til klokken?
Muligens ikke så pent. Men iallefall funksjonelt. Seiko sine dykkere skiller seg ut ved at de er ment å brukes i mørket under vann, og ikke på morramøte hos et meglerhus på Oslo Vest.
Den er rå! Skikkelig bøllete toolwatch. Og i følge @Kohe321 en fryd på armen.
Den er rå! Skikkelig bøllete toolwatch. Og i følge @Kohe321 en fryd på armen.
Jepp, Seiko Tuna er helt rå klokker! Min SBBN025 får veldig mye tid på armen.
Her er et par bilder som viser hvordan den med sin diameter på 49,4mm ser ut på mitt håndledd som måler ca. 20,5cm i omkrets. Det blir ikke for stort takket være det sirkulære designet uten lugs. Har hatt klokker på 45mm som bærer større, feks. Omega PO.
Litt flere bilder
Veldig informativt @Hammerfjord Lurer på hvilken dybde MM300 er testet til. Den har jo og monobloc og L-pakning.
Har aldri sett den på daglig visnings tråden: nå må du slutte å være så pingle og ta ut bazookaen din
Den blir kanon på PVD mesh også... Har du prøvd?
Jepp, det stemmer. Seiko sine ingeniører må dog mene at denne ene pakningen er "god nok" til en profesjonell dykkerklokke med 300m rating. Har for eksempel aldri lest en eneste historie om MM300 som har sluppet inn vann, og de har jo vært populære i mange år nå, så det virker som om designet absolutt er solid nok.Har lest at den MM300 har bare 1 pakning på kronen. Da kan det ikke bli topp-topp der...
Se der: http://www.network54.com/Forum/621198/thread/1251657857/Inside+Seiko
Jepp, det stemmer. Seiko sine ingeniører må dog mene at denne ene pakningen er "god nok" til en profesjonell dykkerklokke med 300m rating. Har for eksempel aldri lest en eneste historie om MM300 som har sluppet inn vann, og de har jo vært populære i mange år nå, så det virker som om designet absolutt er solid nok.
Men helt klart, det ville jo vært kjekt med en ekstra pakning i kronen, eller en til på stammen, om ikke av andre grunner enn å fungere som "failsafe".
Forresten, vet vi om dagens oppdaterte Prospex-versjon av klokken fremdeles kun bruker en pakning? Klokken som blir åpnet i denne posten er fra 2008, og det er jo mulig at dette ikke lengre er tilfelle. Hadde vært interessant om noen kunne fått sjekket dette ved service av deres nyere MM300.