Nye Suben eller Deepsea?!

Medlem
20. okt. 2008
Sted
Kristiansand
Hei.

Sitter hjemme på lørdagskvelden og funderer.
Finner meg grepet av "Rolex-hysteriet" som regjerer her på forumet om dagen.

Har nå solgt unna alle mine klokker og sitter igjen med mitt første kjøp; en Tag quartz (sentimental vet du).
Årsak; finansiere et kjøp en av de ovenstående!

Men valgets kvaler er der jo (hele tiden);
- hvilken modell skal en til syvende og sist gå for (når en endelig har greid å spare så mye)?
Den nye Suben eller Deepsea??

Ser at bla. Briljantwatches selger de til tilnærmet lik pris.

Hvilke synspunkter kan forumets opplyste komme med??
Liker ikke helt ratioen lenke/kasse på Deepsea...

Nye suben.
Begge er utrolig flotte og imponerende.
Men jeg synes det er en ørliten ubalanse hos deapsea i forholdet mellom kassestørrelse og bredden på lenken.:D

nye suben blir du ikke misfornøyd med. Deepsea er superfin den, men må nesten brukes på nato synes jeg.

Submarineren er nok en bedre allrounder enn Deepsea. Skal du bare ha én grom-klokke, må det nok bli sub.

Folkets dom er jo overveldende og jeg er enig i den :)

Men, da blir neste spørsmål: Grønn eller sort?

Gå for Sub og i svart.

Jeg har hatt Deepsea 3-4 ganger nå, og blir aldri komfortabel med størrelsen, en sinnsykt fet klokke, men som en keeper, nei dessverre, ikke for min del...

Grønn eller svart, tror svart er et klart valg for meg, ser ikke for meg at man kan klare seg med bare den grønne, da måtte man gjerne hatt en i svart i tillegg:D

Jeg hadde helt klart gått for en Submariner, da jeg synes at Deepsea blir litt stor og klumpete.

Svart er vel sannsynligvis den fargen man blir minst lei i lengden.

Holder meg også enig i at svart, om det blir bare med denne. LV kan man heller 'spe på med' senere...

Selv om jeg ELSKER mine grønne Sub´er, så må jeg si meg enig i at dersom man bare skal ha én så må den være svart :) Den går til det meste. Men, husk å spe på med en LV senere ;)

Gå for Sub og i svart.

Jeg har hatt Deepsea 3-4 ganger nå, og blir aldri komfortabel med størrelsen, en sinnsykt fet klokke, men som en keeper, nei dessverre, ikke for min del...

Grønn eller svart, tror svart er et klart valg for meg, ser ikke for meg at man kan klare seg med bare den grønne, da måtte man gjerne hatt en i svart i tillegg:D

+ 1

Jeg hadde samme dilemma for et par uker siden. En Deepsea er jo et teknologisk og historisk mesterverk i mine øyne, og egner seg godt i en samling. Dersom du vil ha en klokke til alle anledninger vil jeg tåre å påstå at Deepsea`n ikke innfrir. Den blir litt stor i visse settinger, og man kan nok gå seg lei klokken.

Jeg valgte Submarineren, og er sjeleglad for valget jeg tok! ;)

I bunn og grunn så kan ingen her inne hjelpe deg. Prøv begge klokkene på hånden hos AD, og du merker fort hva som passer for deg.

Lykke til!

Jeg har hatt/har begge og valgte å beholde Deepseaen.

Suben sitter langt mer elegant på håndleddet, og passer som noen sier bedre til de fleste anledninger. Skulle dette vært min eneste klokke ville nok dette blitt mitt valg også.

Forholdet lenke - kasse på Deepseaen synes jeg er mest gjeldende på bilder, akkurat som om lugsbredde (utvendig) lenke på nye suben ser "tullete" ut på bilder IMO. Dette (ingen av delene er tilfellet) og begge er flotte klokker.

Jeg valgte Deepseaen fordi jeg synes en "hverdagsbeater" skal ha litt punch, men den kan ikke brukes til dress.

Uansett hva du velger vil du bli fornøyd!

Jeg heller nok mot sub i dette tilfellet, selv om Deepsea er en stor og tøff beater med masse wrist presence og stil. Grunnen er enkel, Submariner er nær perfekt i mange aspekter, og et klassisk ikon.

Helt klart Sub og sort....har "sett og prøvd" begge og den nye sub'en er bare helt fantastisk fin...likte i utgangspunktet "lock"-ringen i Deepsea'en, men den sub'en sitter bare helt vannvittig bra på armen og jeg liker den bedre og bedre jo mer jeg tenker på den..den er vel faktisk litt billigere også ? hvis jeg da ikke tar fullstendig feil.

Lykke til, jeg kommer helt klart etter når kontoen får bygget seg litt opp igjen...