Nyeste kjøp - Stowa Chronograph 1938

Medlem
2. okt. 2010
Sted
Oslo
Tok til vettet i helga og bestilte en Stowa Chronograph, nærmere bestemt denne:

stowachrono.jpg

stowachrono2.jpg

Nå er det bare å vente til leveringsdato i midten av Juni :)

Oisann! Må utvide horisonten min ser jeg. Den var pen!
Har du noe mer info om modellen?

http://www.stowa.de/lshop,showdetail,133210125627970,en,1332102293-1615,chronograph,chrono1938matt,5,5,.htm"]Her er info fra produsenten.

Korte trekk:

Ca. €2000 ferdig importert.

Dimensions
Diameter: 41.00 mm
Height: 14.70 mm
Strap width: 22 mm
Lug-to-Lug size: 50.20 mm
Waterproof: up to 5 ATM
Weight: 100 gr. (leather strap), about 160 gr. (metal bracelet)

Materiality
Case: Stainless steel, fine matt, grinded by hand
Dial: Bronze, minted, fine matt, silver coated, diamond cutted and printed
Crystals: Front sapphire crystal domed and sapphire display case back
Hands: Slightly domed, polished, red gold plated
Strap: Leather strap or metal bracelet
Crown: Stainless steel with STOWA logo

Movement
Caliber: Valjoux 7753
Mechanism: automatic
Half vibrations: 28.000 A/H
Function: hour, minutes, small second, 30 minute recorder (stop function), central second (stop function)
Power Reserve: approximately 40 hours
Number of jewels: 27 synthetic rubies
Finish: Geneve Stripes finish, blued screws, golden STOWA engraving

Meget fin klokke. Har vurdert en 1938 selv, men ventetiden har nok hindret meg ;)

Etter å ha lest denne tråden bestilte jeg meg en maken!

Fikk akkurat epost av en hyggelig tysk dame som ville vite størrelsen på håndleddet mitt. Siden jeg har bestilt med krokorem, og dette krever CITES-papirer, kommer denne i egen forsendelse. I og med at denne tar noe mer tid leverer de klokken på en free of charge skinnrem slik at jeg får nyte den frem til krokoen dukker opp. Så langt utrolig service :)

Herlig chronograph! :) Grattis!

Det er nesten så man får lyst til å bestille fra Stowa, bare for å oppleve super kunderservice. Jeg har lest om mange som har vært meget fornøyd hvertfall.

Stowa har mye fint. Denne havner langt opp på lista over snadderklokker jeg har lyst på.
Kundeservicen er det ikke noe å si på. Ventetiden derimot er fæl.;)

Gratulerer med ny Stowa. Jeg syns de lager mye flott. Selv har jeg veldig sansen for dykkerene deres. Lang ventetid ja men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Etter å ha lest denne tråden bestilte jeg meg en maken!

Fikk akkurat epost av en hyggelig tysk dame som ville vite størrelsen på håndleddet mitt. Siden jeg har bestilt med krokorem, og dette krever CITES-papirer, kommer denne i egen forsendelse. I og med at denne tar noe mer tid leverer de klokken på en free of charge skinnrem slik at jeg får nyte den frem til krokoen dukker opp. Så langt utrolig service :)

I dag kom den endelig, nesten glemt at jeg bestilte den..

Jeg venter fortsatt på remmen jeg kjøpte som kommer i egen forsendelse, skal ta noen bilder nær den dukker opp. Synes klokken er nydelig, flott skive og generelt value for money. Virker noe høy, men det er jo inn for tiden :eek:

Nå har jeg fått remmene, rekomandert med CITES-papirer og det hele, gjorde i mine øyne en stor forskjell for opplevelsen av klokken. Bilder føler.

Er det mulig å ønske seg noen bilder av 1938-chronoen? Ser her at det burde være et par eksemplarer her på TS...