nyoppusset og relumet seiko

Medlem
26. nov. 2009
Innlegg
34
Sted
Oslo
Hei!
Har utvidet reportoiret litt, og har nå prøvd meg på litt relume.
Denne seiko sport fra 60-tallet har jeg tidligere pusset opp kassa og kjørt full service på urverket på.

Etter å ha øvd meg på et par urskiver og visere som det ikke var så nøye med, måtte jeg prøve meg skikkelig:)
relumet urskive, visere og den lille trekanten på inner-bezelen.
Er ganske fornøyd med resultatet:) (poster nattbilde etterpå.)
6119-6020-3.jpg

6119-6020-1.jpg

6119-6020-2.jpg
 
Ser ut som du flott stykke arbeid;) Må si sonen har blitt mer lesverdig med alle hobbyurmaker trådene som har kommet i det siste :D
 
Utrolig kult, er du nå radioaktiv eller har du gjort det på "pingle" måten? :p

Post gjerne en how-to om du orker. Utrolig givene lesning.

Får håpe det snart er noen som slår til på dette søte fine maskineriet da;
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23019781

Hadde vært utrolig gøy å kjøpt nå som jeg går tilbake til skolebenken etter flere år med maskinering og finmekanikk, men tør ikke tenke på hva prisen kan være.
 
Kanonbra Zultan. Re-luming er neste skritt når moddinga og mekkinga sitter... Er det superluminova du har brukt eller noe annet?
 
Veldig kult! Legg gjerne ut litt mer info om fremgangsmåte og prosessen om du gidder.

Tar du oppdrag med å shine opp vintage Seikoer?
 
Dette liker vi! Slenger meg på de andre, og håper du har dokumentert selve prosessen! :)

Takk for alle tilbakemeldinger!
Har ikke tid eller ork til å poste hele prosessen:) Lumen tørker ut hvis jeg stopper opp for å ta bilder, dessuten blir man så oppslukt mens man holder på at man gidder ikke tenke på det. Skal se senere når jeg har god tid om jeg poster en how to.

Jeg kjøpte et start-kit av en fyr som heter "watchlume" på homageforum.com. Han har også noen DIY-videoer på youtube. Bare søk på "relume" så dukker det opp. Bare å google også så finner man mange artikler om reluming.

er jaffal jævli morro, men krever at man ikke er for fyllesjuk, for handa må være stødig!:) Var ikke så vanskelig som jeg hadde fryktet heller,:)

Når det gjelder å ta relumeoppdrag, er jeg litt forsiktig med det foreløpig siden det er fort gjort å vrake litt.
Liker bedre å kjøpe vrak og fikse opp (evt pælme hvis jeg er for utålmodig og hissig så alt går åt skogen:)