Nyttårsforsetter

Å fortsette å plage dere med mine mange og til dels meningsløse innlegg :p;)

Edit: Og for øvrig forsøke å følge Kardemommeloven.

Noen som tenker motsatt? Tenk å kunne ta på seg en "box fresh" klokke uten å måtte ta av for mange ledd. Noen her inne har sagt at det kun er kanadiske tømmerhuggere som kan det...

Når der er sagt har den siste uken vært fyllt med et krampaktig etegilde som jeg er veldig glad snart er over.

Godt Nytt År alle TSere!

Spise mer variert og mat laget fra bunn.
Trene 2x i uka. 1 vekt og 1 kardo.
Komme i gang med husprosjekt og planlegge nøye!!!
Kjøpe kun ett dyrt ur ( og et par rimelige kanskje ) Og Orbita 6 urs insafe winder.
Pleie venner og familie godt, ikke minst datteren på 1 uke.

Noen som tenker motsatt? Tenk å kunne ta på seg en "box fresh" klokke uten å måtte ta av for mange ledd. Noen her inne har sagt at det kun er kanadiske tømmerhuggere som kan det...

Når der er sagt har den siste uken vært fyllt med et krampaktig etegilde som jeg er veldig glad snart er over.

Godt Nytt År alle TSere!

Ehm.... jeg har kunnet ta på boxfreshe Rolexer uten å ta av et eneste ledd i litt for lang tid :p
Dj2 som jeg har på nå, har ikke et eneste ledd til overs i boksen... Sub-c måtte bøte med ett ledd, samme da jeg hadde daytona.
Eier ingen Rolexer i gull, men de jeg har prøvd går rett på uten en eneste modifikasjon.
Hmmm kanskje jeg egentlig er canadisk tømmerhugger ;)

Nå finnes det riktignok andre klokker enn Rolex her i verden, men kanskje det skal være målet dette året; å kunne ta av ett ledd på Rolexen! ;)

Godt nyttår!

- Lese mer. Det ble lite skjønnlitteratur i 2012.
- Trene minst like mye som i 2012.
- Sykle mer utfor når snøen forsvinner.
- Mindre prokrastinering :rolleyes:

Og å realisere ihvertfall én av mange klokkeplaner..

Jeg bare låner dine forsetter.

1. Holde vekten på mellom 84 og 85 som jeg har gjort siden jeg gikk over til lavkarbo for snart 5 år siden. Gikk da ned 15 kilo på 3 mnd. Kan opplyse om at trening har nærmest ingen effekt på vekten. Skal man miste kiloene rundt magen er det kun en ting som gjelder. Spis annerledes !
2. Fortsette å snuse og begynne å røyke en god håndrullet sigar en gang iblant
3. Fortsette å drikke maltwhisky
4. Fortsette å trene 1 gang i uken (20 min. styrketrening) Ny faktaopplysning: Dette er nok trening for å holde muskulaturen intakt. Når man begynner å trene kan man bygge muskler i 3-4 mnd. ved å trene 2-4 ganger i uken, men etter denne tid er effekten av å trene hyppigere enn 1 gang i uken minimal.
5. Aldri løpe (hvis det ikke er for å rekke trikken). Løping er fullstendig meningsløst. (Hvis man da ikke liker å løpe) Helsegevinsten er nærmest null og resultatet etter mye løping er dårlige knær, dårlige hofter og hjerteflimmer.
6. Fortsette å bruke penger på ting jeg ikke trenger, som f.eks. klokker.

Det er viktig med forsetter som man kan klare å holde.

.
...Noen andre som har noen mål å dele, jeg vet det er lettere å holde dem hvis det blir sagt ut høyt

Veldig enig!:p

Skal hverken snakke høyt eller med altfor store bokstaver i en tråd som dette, men et par tre forsetter er verdt å nevne...

Helse
Opprettholde 2-3 økter ukentlige løpeintervaller
Fortsette med å enda ikke ha tatt min første røyk
Nyte de gode øyeblikk med sigar og tilhørende cognac

Kropp
Opprettholde matchvekt på 76 (nearly there; -2 to go)
Beholde høyden på 180
Ha det moro....

Horologisk
Kjøpe en Panerai
Kjøpe en Vacheron Constantin
Kjøpe en Rolex
(Alt forutsatt modellene er tilgjengelige)

Noe sånt.
:eek:

5. Aldri løpe (hvis det ikke er for å rekke trikken). Løping er fullstendig meningsløst. (Hvis man da ikke liker å løpe) Helsegevinsten er nærmest null og resultatet etter mye løping er dårlige knær, dårlige hofter og hjerteflimmer.

Nå skal jeg ikke kverulere i denne tråden, men jeg håper du tuller her...

Hadde innveing tidligere i dag med en kollega. Målet er 1.3 og den som har slanket seg mest (prosentvis) vinner en dobbel BigMac meny spandert av taperen.

Hadde innveing tidligere i dag med en kollega. Målet er 1.3 og den som har slanket seg mest (prosentvis) vinner en dobbel BigMac meny spandert av taperen.

Å bli tvunget til å spise en dobbel Bigmac meny må vel strengt tatt anses som et stort tap...:p
Jeez, i mine øyne nærmer det seg tortur. Ring Amnesty...

Redigert:
Skal prøve å slutte å snuse. Har snust aktivt siden jeg stumpet røyken for ca. 8 år siden. Ja, jeg vet at jeg erstattet en last med en annen. På tide å bli fri. Tidligere i år tok jeg første skritt å skiftet fra løs til portion. Det er ikke slik at siste snus blir tatt i år. Jeg må trappe gradvis ned.

Jeg sluttet å snuse for snart to år siden. Prøvde å trappe ned noen ganger, men det funket ikke for meg.
Mitt forslag er å reise til en land der det er vanskelig/umulig å oppdrive snus. Etter en mnd i Venezuela ( 2 uker sint som en lemen, klar for snus), ga det værste suget seg. Etter en mnd har du lidd lenge nok, og du vil ikke gå gjennom samme perioden på nytt, og holder deg derfor snusfri.
Lykke til :)

Nå skal jeg ikke kverulere i denne tråden, men jeg håper du tuller her...

Jeg tror ikke Celter farer med tull.

Det er ikke første gang jeg hører noe lignende og de jeg har hørt det fra tidligere har hatt sin bakgrunn fra medisin. Det skulle det ikke forundre meg om Celter også har. Uansett bakgrunn - jeg stoler på den mannen så lenge han kommer med gode råd og klare advarsler mot løping og alt annet som kan forringe ens helse.

Over til nyttårsforsettene:

1. Ta livet mest mulig med ro.
2. Tjene til livets opphold og en god ekstraslant som skal brukes på hobbyvirksomhet (les: klokker) - uten at det går ut over punkt 1.
3. Gjennomføre et par-tre gode ferieøkter både med og uten kjerring/unger.
4. Delta på flest mulig GTG - så lenge jeg er velkommen.
5. Foreta en vurdering og nærmere analyse av muligheten for å stumpe røyken en gang i fremtiden.
6. Lære meg litt mer om klokkemerker jeg kjenner og litt om klokkemerker jeg ikke kjenner - kanskje også bli "personlig" kjent med et par "nye" merker.
7. Sterkt vurdere om det finnes en eneste klokke i boksen som på et eller annet tidspunkt kan selges/byttes.
8. Være en så god og grei ektemann og far (og etter hvert bestefar) som mulig er utfra mine svært begrensede forutsetninger.
9. Mobbe Mathfjeld for sko, vesker og andre LV-merkede effekter han måtte ha i sitt eie.

Når det gjelder fjorårets nyttårsforsetter mener jeg at disse er oppfylt:

1. Opprettholde min status som rullingsrøyker.
2. Redusere vekten så mye at min mor legger merke til det (her holdt det med et par hekto).
3. Ikke løpe eller trene på annen måte enn det som måtte skje gjennom jobb.
4. Ta noen spaserturer.
5. Ta livet mest mulig med ro.
6. Øke innholdet i klokkeboksen.
7. Delta på flere GTG.
8. Mobbe Mathfjeld for sko, vesker og andre LV-merkede effekter han måtte ha i sitt eie.
9. Handle med Mogens.
10. Handle med søstera til Espen.

6. Øke innholdet i klokkeboksen.
Mulig dette var det forsettet du innfridde mest og best? :)

Vektkurven her peker nedover.
85.2kg 1. jan
83.5kg 6. jan
81.9kg 10. jan

Riktignok er en del vann som forsvunnet, men prøve* viser at fettforbrenningen er igang på intet annet enn lavkarbo og en times trilletur med vogn per dag - så får man avhengig av tro trekke sine egne konklusjoner om hvorfor.

* =
18084_Roche_keto_diabur_test.jpg

Nyttårsforsett:

@celter: Å komme i maraton-form igjen! Var der for to år siden, men nå har jeg en kjempejobb foran meg. Her må det livsstilsjusteringer til! Usunt? Ja, den var god :D

Mulig dette var det forsettet du innfridde mest og best? :)

Vektkurven her peker nedover.
85.2kg 1. jan
83.5kg 6. jan
81.9kg 10. jan

Riktignok er en del vann som forsvunnet, men prøve* viser at fettforbrenningen er igang på intet annet enn lavkarbo og en times trilletur med vogn per dag - så får man avhengig av tro trekke sine egne konklusjoner om hvorfor.

* =
18084_Roche_keto_diabur_test.jpg

Her går det unna Adamskater! Fortsetter du slik, forsvinner du før sankthans!

Jeg tror ikke Celter farer med tull.

Det er ikke første gang jeg hører noe lignende og de jeg har hørt det fra tidligere har hatt sin bakgrunn fra medisin. Det skulle det ikke forundre meg om Celter også har. Uansett bakgrunn - jeg stoler på den mannen så lenge han kommer med gode råd og klare advarsler mot løping og alt annet som kan forringe ens helse.

:) Driver akkurat og snører på meg skoene nå jeg. Løping er en fantastisk alenetid som brukes til å tømme hodet for stress og til å lade batteriene :) Målet er å holde et visst grunnlag ved like gjennom vinteren. Det er ikke noen hemmelighet at det er triveligere å løpe en sommerkveld enn en sur og glatt vinternatt :)